کد: 8074-353623      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۴ آبان   تعداد بازدید : 113

در نشست دکتر شعبانی و کارشناسان مدیریت توسعه امور بین‌الملل عنوان شد/ کاهش زمان پاسخگویی به متقاضیان خارجی تحصیل در دانشگاه

نشست مشترک دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل و کارشناسان این مدیریت با موضوع بررسی روند فعالیت‌های دفاتر بازاریابی و پذیرش دانشجویان خارجی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در ابتدای این نشست که یکشنبه 21 آبان برپا شد، یزدانی، مسئول پذیرش دانشجویان خارجی به طراحی و آماده سازی چهار فلوچارت در مسیر جذب دانشجویان خارجی اشاره کرد.
وی اظهار داشت: این فلوچارتها به تفکیک برای مقاطع Undergraduate، Post graduate، Specialty و None – Degree تعریف شده است.
یزدانی افزود: بر اساس زمان‌بندی مشخص و دقیقی که از مرحله ارائه درخواست متقاضیان تا پذیرش آن‌ها تعیین شده است خوشبختانه در اکتبر 2017 (October) شاهد کاهش زمان پاسخگویی به متقاضیان بودیم.
مسئول پذیرش دانشجویان خارجی معاونت بین‌الملل تصریح کرد: هم اکنون مدت زمان پاسخگویی به متقاضیان مقاطع Undergraduate، پنج تا 15 روز و مقاطع Postgraduate، بین 33 تا 35 روز است.
وی مجموع دانشجویان بین‌المللی دانشگاه را 814 نفر اعلام کرد و گفت: این در حالی است که 75 نفر نیز فارغ‌التحصیل شده‌اند.

دستجردی، کارشناس بین‌الملل معاونت بین‌الملل نیز از کاهش زمان پاسخگویی به متقاضیان دوره‌های None –  Degree به حدود 20 روز خبر داد.
وی افزود: از ابتدای فرآیند جذب دانشجو در این دوره‌ها، 135 نفر از 375 متقاضی در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به تحصیل شده‌اند.
در ادامه، رحیمی، کارشناس دفتر بازاریابی معاونت بین‌الملل نیز گفت: برنامه اصلی این حوزه در سال 2018 براساس زمان‌بندی‌ها و هدف‌گذاری‌های مشخص و منظم خواهد بود.
وی به آماده سازی برنامه شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی تا شش ماه آینده اشاره کرد و بیان داشت: در نظر داریم با همکاری دفتر پذیرش دانشجویان خارجی با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و هدفمندتر مقوله حضور در نمایشگاه‌های خارج از کشور را پیش ببریم.

کارشناس دفتر بازاریابی معاونت بین‌الملل همچنین پیشنهاد ایجاد انجمنی بین‌المللی میان دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه‌های خارجی با رویکرد انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی را مطرح کرد.
دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل نیز بر اهمیت تفکیک متقاضیان تحصیل در دانشگاه براساس کشورهای آن‌ها تأکید کرد و گفت: مشخص شدن تعداد متقاضیان هر کشور در تصمیم‌گیری‌های حوزه بازاریابی تأثیر خواهد داشت.
وی اقدام دفتر پذیرش دانشجویان خارجی در کاهش زمان پاسخگویی به متقاضیان را قابل‌توجه ارزیابی کرد و بررسی تک تک درخواست‌ها و اعلام نتیجه کمیته جذب دانشجویان خارجی به داوطلبان در کمترین زمان ممکن را ضروری عنوان کرد.

مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل با اشاره به تعریف فرآیند ارزیابی پرونده متقاضیان دوره‌های Undergraduate از کشورهایی که بیش‌ترین درخواست‌ها از سوی آن‌ها ارائه شده، گفت: این فرآیند تأثیر چشمگیری در کاهش زمان پاسخگویی به این گروه از درخواست‌کنندگان داشته است.
دکتر شعبانی همچنین نظام‌مند کردن برنامه‌های حوزه بازاریابی معاونت بین‌الملل را رویکردی مثبت قلمداد کرد و از دفاتر پذیرش دانشجویان خارجی و بازاریابی خواست چشم‌انداز یک ساله، سه ساله و پنج ساله فعالیت‌های خود را تعریف کنند.  


خبر و عکس: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close