Tehran University of Medical Sciences
Office of Vice-Chancellor for Global Strategies & International Affairs
International Human Capacity Development (IHCD)
Code : 9345-331740      Publish Date : Saturday, October 26, 2013 Visit : 2373

Intl. Congress form | International Congress Report | International Congress Report For Faculty | AMEE 2013

AMEE 2013
The Report of AMEE 2013 by Dr.Mohammad Jalili
Application Code :
306-0213-0048
 
Created Date : Sunday, October 20, 2013Update Date : Thursday, October 24, 2013IP Address :2.176.181.165
Submit Date : Thursday, October 24, 2013Email : m_jallili@yahoo.com
Personal Information
Name : Mohammad
Surname : Jalili
School/Research center : Medicine
Possition : Associate professor
Tel : +98-21-8826239
E-mail : m_jallili@yahoo.com
Information of Congress
Title of the Congress : AMEE 2013
Title of your Abstract : Evaluating trends of students’ performance and quality of an OSCE: Three years of experience in Tehran University of Medical Sciences
Venue : Prague, Czeck Republic
From : Saturday, August 24, 2013
To : Thursday, August 29, 2013
Abstract(Please copy/paste the abstract send to the congress) : Until 2009 all medical students in Tehran University of Medical Sciences had to take a comprehensive written examination
before internship. An OSCE was added in 2009 to fill the gap of clinical skills assessment at this stage. We aimed at
evaluating the educational impact of these OSCEs by checking if students’ scores have improved over these years.
Summary of work
To compare students’ score over the years, 6 station categories were defined. The candidates’ scores in each category were
calculated and trends over years were evaluated.
Summary of results
Six OSCEs each comprising 11 to 14 stations have been held for a total number of 945 candidates. The range of mean scores
were 49.11 (±7.92) to 67.48 (±7.82) with a pass rate of 48.1% to 98.4%. The Cronbach’s alpha ranged from 0.52 to 0.71.
During these years, range of mean scores in categories of history taking, physical examination, communication skills,
performing procedures, diagnosis, and patient management were 50.27 to 64.37, 49.10 to 73.86, 31.29 to 66.56, 25.86 to
70.67, 33.18 to 65.80, and 41.45 to 61.45, respectively.
Conclusions
As illustrated in scores and pass rates, students’ performances in most categories have improved during this period of time.
This may be attributed to the fact that establishment of this exam drew the attention of students towards the importance of clinical skills, a desirable educational impact.
Keywords of your Abstract : Assessment, OSCE, Quality
Acceptance Letter : http://gsia.tums.ac.ir/images/UserFiles/11843/Forms/306/poster-1.pdf
The presentation : Poster
The Cover of Abstract book : http://gsia.tums.ac.ir/images/UserFiles/11843/Forms/306/first_page.pdf
Published abstract in the abstract book with the related code : http://gsia.tums.ac.ir/images/UserFiles/11843/Forms/306/Jalili.pdf
Where has your abstract been indexed? : none
If you choose other, please name :  
The Congress Reporting Form
How many volunteers were present at the Congress? : More than 2000
Delegates from which countries presented in the congress? : Almost all countries, especially European and North American countries
Were the delegates of any other organizations present in the congress? : Yes
If yes, please write the names of the organizations in the box :  
What were the responses to your talking points? Were specific questions or concerns raised? : The presentation was well received and many of the participants were interested in TUMS experience. Some requested clarifications which was provided.
If you met staff members, please list their full names & positions. : None
Please inform us if there are any follow up actions we need to talk with the members of the congress : جمع بندي و پيشنهادها
1. به صورت كلي، حضور دانشگاه علوم پزشكي تهران در همايش امسال بسیار کمتر از ادوار قبلی بود. 
2. پيشنهاد مي‌شود اطلاع‌رساني به هنگام از طريق مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه و دفاتر توسعه دانشكده‌ها به اعضاي هيات علمي و دانشجويان صورت گيرد تا شاهد حضور افراد بيشتري از دانشگاه علوم پزشكي تهران در اين همايش جهاني باشيم.
3. تشويق به برگزاري كارگاه‌هاي قبل از كنفرانس (PCW)؛ هرچند كه برگزاركنندگان بايد علاوه بر پيشنهاد موضوعات جذاب و تسلط محتوايي، به زبان انگليسي نيز مسلط باشند كه كمي كار را سخت مي كند.
4. با توجّه به اینکه کارهای پژوهشی زیادی در زمینه‌ آموزش پزشکی در میان دانشجویان دانشگاه انجام می‌گیرد، شاید مناسب باشد تا یکی از امتیازات طرح‌های برتر این گروه، فراهم آوردن فرصت حضور در این کنگره و انجام حمایت‌های لازم از ایشان قرار داده شود.
5. برقراري ارتباط با مراكزي مانندFAIMER و ايجاد زمينه براي همكاري با آن مركز كه علاوه بر دريافت خدماتي مانند توانمندسازي هيات علمي و همچنين بازديد از برنامه هاي دانشگاه و اعتباربخشي، امكان ايجاد سانتر آموزش پزشكي در ايران را فراهم مي سازد.
Your experiences about the travel processes(Providing ticket, accommodation,...) : Travelling abroad is becoming very difficault for Iranians. This includes the visa process and the costs.
Please give a briefing of your own observations and outcomes of the congress: : محل برگزاري همايش
كنگره AMEE كه هر سال در يكي از شهرهاي اروپايي برگزار مي‌شود، امسال در شهر پراگ جمهوری چک برگزار شد. 
نحوه برگزاري همايش
دوازدهمين همايش AMEE با شركت سه هزار شركت‌كننده از كشورهاي مختلف جهان برگزار شد. به روال سال هاي قبل، دو روز اول قبل از آغاز همايش، به كارگاه هاي قبل از كنفرانس (PCW) اختصاص داشت. به عبارت ديگر، روز 25 و 26 اوت در دو نوبت صبح و عصر مجموعا 40 كارگاه برگزار شد كه هر كس نهايتا مي توانست در 4 كارگاه شركت كند. شركت در اين كارگاه‌ها منوط به ثبت نام قبلي و پرداخت هزينه آن‌ها بود. 
مراسم افتتاحيه، 26 اوت ساعت 19:30 در سالن آمفي تئاتر برگزار شد. 4 نفر سخنراني داشتند. كل سخنراني ها حدود 40 دقيقه طول كشيد و سپس شام سرو شد. از صبح روز 27 اوت، مراسم رسمي همايش آغاز شد و تا سه روز ادامه يافت. 
نكته جالب توجه همايش AMEE اين است كه در هر جلسه دو ساعته، حدودا 25 جلسه موازي، اعم از ارائه پوستر، پوستر الكترونيك، short communication، كارگاه و سمپوزيوم برگزار مي‌شود و هميشه اين مشكل وجود دارد كه كدام يك از برنامه ها را انتخاب و در آن شركت كنيم. 
بهترين راه حل اين است كه طبق جدوال و برنامه‌هاي ارائه شده، برنامه‌ريزي قبلي صورت گيرد. براي بهره‌برداري بيشتر از جلسات، بهتر است حتي‌المقدور افراد يك تيم در جلسات يكسان شركت نكنند بلكه بعد از اتمام جلسات، تجربيات خود را با يكديگر به اشتراگ بگذارند. 
در طول برگزاري همايش، نمايشگاهي با تعداد زيادي غرفه مرتبط با آموزش براي ارائه محصولات، نرم افزار، كتاب، تجهيزات و ... برپا بود. برخي از شركت‌ها در زمينه آموزش آناتومي تجهيزات و نرم افزارهاي خوب و مفيدي ارائه مي‌كردند كه از آن جمله مي‌توان به شركتGubender plastinate GMBH اشاره كرد كه جسد پلاستينه شده جالبي را به نمايش گذاشته بود. بعضي از دانشگاه‌ها در جهت جذب دانشجو در مقاطع كارشناسي ارشد و دكترا و فلوشيپ در زمينه آموزش پزشكي، كاتالوگ ارائه مي‌دادند و در مورد شرايط استفاده از اين دوره‌ها متقاضيان را راهنمايي مي‌كردند.
نحوه حضور 
اینجانب با یک پوستر الکترونیک در همایش شرکت کرده بودم. به علاوه در سه کارگاه پیش از کنگره و نیز اکثر سخنرانی¬ها و سمپوزیوم ها شرکت نمودم. گواهی شرکت ضمیمه است. 
جمع بندي و پيشنهادها
1. به صورت كلي، حضور دانشگاه علوم پزشكي تهران در همايش امسال بسیار کمتر از ادوار قبلی بود. 
2. پيشنهاد مي‌شود اطلاع‌رساني به هنگام از طريق مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه و دفاتر توسعه دانشكده‌ها به اعضاي هيات علمي و دانشجويان صورت گيرد تا شاهد حضور افراد بيشتري از دانشگاه علوم پزشكي تهران در اين همايش جهاني باشيم.
3. تشويق به برگزاري كارگاه‌هاي قبل از كنفرانس (PCW)؛ هرچند كه برگزاركنندگان بايد علاوه بر پيشنهاد موضوعات جذاب و تسلط محتوايي، به زبان انگليسي نيز مسلط باشند كه كمي كار را سخت مي كند.
4. با توجّه به اینکه کارهای پژوهشی زیادی در زمینه‌ آموزش پزشکی در میان دانشجویان دانشگاه انجام می‌گیرد، شاید مناسب باشد تا یکی از امتیازات طرح‌های برتر این گروه، فراهم آوردن فرصت حضور در این کنگره و انجام حمایت‌های لازم از ایشان قرار داده شود.
5. برقراري ارتباط با مراكزي مانندFAIMER و ايجاد زمينه براي همكاري با آن مركز كه علاوه بر دريافت خدماتي مانند توانمندسازي هيات علمي و همچنين بازديد از برنامه هاي دانشگاه و اعتباربخشي، امكان ايجاد سانتر آموزش پزشكي در ايران را فراهم مي سازد.