کد: 1287-354113      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۴ اسفند   تعداد بازدید : 1568

جشن روز بین‌الملل دانشگاه/دکتر عبداللهی حضور دانشجویان بین‌المللی با فرهنگ‌های مختلف را عامل پیشرفت مجامع دانشگاهی خواند

دکتر محمد عبداللهی، استاد دانشکده داروسازی و پژوهشکده علوم دارویی گفت: بین‌المللی سازی آموزش عالی امروز بیش از هر زمان دیگری به اساتید علاقمند نیاز دارد و دانشگاه‌ها می توانند تسهیل‌کننده این امر باشند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، وی در گفتگویی اجمالی به مناسبت روز بین‌الملل دانشگاه با بیان این مطلب گفت: تجربه خیلی خوبی از آموزش دانشجویان خارجی دارم و به نظرم یکی از راه‌های پیشرفت مجامع دانشگاهی و آموزشی، حضور دانشجویان با فرهنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر است.
رئیس پژوهشکده علوم دارویی دانشگاه تصریح کرد: دانشجویان ایرانی و غیرایرانی در این فضا ضمن یادگیری بهتر علم، با نقاط قوت و ضعف خود آشنا می‌شوند.
دکتر عبداللهی افزود: دانش‌آموختگان بین‌المللی پس از بازگشت به کشور خود یا مهاجرت به کشورهای دیگر می‌توانند خاطرات خوب خود از ایران را منتقل و در آینده به مثابه سفیران فرهنگی عمل می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه برخورداری از دانشجویان بین‌المللی از مشخصه‌های اصلی دانشگاه‌های عصر فعلی است، اظهار داشت: تفاوت علم با بقیه امور این است که مرز نمی‌شناسد و دانشمندان و دانشجویان به صورت جهانی کار می‌کنند تا علم خود را به اشتراک بگذارند و نهایتاً فایده آن به همه برسد.
دکتر عبداللهی رفع مسائلی که مانع پیشرفت همه‌جانبه آموزش دانشگاه با وجود برخورداری از تعداد قابل‌توجه دانشجویان خارجی می‌شود، را ضروری عنوان کرد.
مدرس دانشجویان خارجی دانشگاه به بیان مثالی در این باره پرداخت و گفت: عنوان PhD by Research که در مدرک دانشجویان خارجی دوره دکترای تخصصی پژوهشی درج می‌شود در عرصه بین‌المللی و در میان دانشگاه‌های خارج از کشور شناخته‌ شده نیست و ما اگر با نگاه اصلاحی به  این موضوع نپردازیم، راه را اشتباه رفته‌ایم. عنوان باید اصلاح شود.
وی همچنین خواستار توجه جدی به ضعف‌های دانشجویان ایرانی در ارائه سخنرانی‌های علمی نسبت به دانشجویان بین‌المللی شد و بیان داشت: خوشبختانه به دلایلی چون تعامل این دو گروه از دانشجویان و وجود فضای رقابتی این مسأله که تاکنون کمتر به آن توجه شده در حال رفع شدن است.
دکتر عبداللهی لازمه بین‌المللی سازی آموزش عالی را هیأت‌علمی علاقمند، افزایش حدود اختیارات استاد راهنما در اداره دانشجو و حفظ محیط مناسب و شاداب برای دانشجویان خارجی دانست و اظهار داشت: قطب‌بندی دانشگاه‌ها برای فعالیت با برخی دانشگاه‌های خارجی کار سازنده ای نیست و مراکز علمی مثل دانشگاه علوم پزشکی تهران باید با همه دانشگاه‌های معتبر جهان ارتباط داشته باشند و نباید در محدوده منطقه‌ای تقسیم شده کشوری قرار گیرند.
عضو هیأت‌علمی دانشگاه در پایان گسترش تبادلات دانشجویی برای دوره‌های کوتاه مدت و راهنمایی مشترک پایان‌نامه دوره‌های تحصیلات تکمیلی را نیز از دیگر شکل‌های همکاری دانست که دانشگاه در مسیر بین‌المللی سازی باید تمرکز بیشتری روی آن‌ها داشته باشد.

اخبار مرتبط:

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل: دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از پیشروترین دانشگاه‌های سطح کشور است

دکتر پاس‌بخش: آموزش دانشجویان بین‌المللی نیازمند مطالعه، تأمل و صبوری است

دکتر سوداگر بر سیاست‌گذاری در تمام ابعاد دانشگاه با نگاه بین‌المللی تأکید کرد

جشن روز بین‌الملل دانشگاه/ دکتر سهراب پور: تعاملات دانشجویی با مراکز علمی دنیا به شناخت نظام‌های آموزشی بین‌المللی کمک می‌کند

در آستانه جشن روز بین‌الملل دانشگاه/دکتر صحراییان انجام مطالعات و تحقیقات مشترک با مراکز علمی بین‌المللی را رویکردی برد-برد دانست

در آستانه جشن روز بین‌الملل دانشگاه/ دکتر رستمیان: جذب دانشجویان بین‌المللی و آشنایی آن‌ها با فرهنگ ایرانی و اسلامی بهترین تبلیغ برای دانشگاه است

مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه نقطه میان دیپلماسی و علم را یک نقطه تکنیکی و آینده‌نگر دانست

روایتی از حضور سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف در مراسم روز بین‌الملل دانشگاه

برگزاری پنجمین جشن روز بین‌الملل دانشگاه با حضور سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف /دکتر کریمی: بهترین روش برای شناخت فرهنگ‌ها ارتباطات علمی بین‌المللی است

آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)

باشگاه خبرنگاران جوان

خبرگزاری تی نیوز

خبر فارسی(حضور 850 دانشجوی بین المللی در دانشگاه علوم پزشکی تهران)

خبر فارسی(بایدها و نبایدهای بین المللی سازی آموزش عالی از زبان رئیس دانشگاه تهران)

خبر فارسی(بازنگری برخی فعالیت ها برای آمادگی حرکت در مسیر بین المللی سازی)

خبر فارسی(دختران، بیشترین دانشجویان خارجی علوم پزشکی تهران)

خبر فارسی(بهترین روش برای آشنایی با فرهنگ های مختلف، شناخت علمی است)

ایران زیبا

جهان سافت

آسیا نیوز

بتانیوز

شبکه خبر

پیدا خبر

بازار تکنولوژی

مجله میهن

شهرزبان

خبر هنری

ایرونی کالا

صفحه من

میهن ویدئو

جهان تور

اخبار پارسیک

آفرینش

پارس مطلب

عنوان

رد نیوز

خبردان

مجله آنلاین

خبر VIP

چهره نیوز

میهن تاپ

میهن ورزش

ایرونی فود

خبر و عکس: مهناز وحیدی

 

نظر شما :
captcha
Close