کد: 1287-333774      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ چهارشنبه ۱۶ بهمن   تعداد بازدید : 4629

کارگروه EducationIRAN به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشكي تهران در وزارت امور خارجه تشکیل شد

کارگروه EducationIRAN دوشنبه 14 بهمن ماه به منظور ایجاد تحرک و الگوسازی و معرفی نظام آموزش عالی کشور به ملل مختلف در ساختمان شماره 9 امور خارجه تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل دانشگاه، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین المللی معاونت بین الملل با اعلام این خبر گفت: با توجه به برگزاری جلسات کارشناسی مشترک میان اداره امور دانشجویی، بورسها، مدارس خارج از کشور وزارت امور خارجه و مسئولان وزارتخانه ها، سازمانها، نهادها و مراکز علمی برتر کشور چون دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران، تشکیل دبیرخانه و کارگروهی تحت عنوان EducationIRAN در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این کارگروه متشکل از افراد متخصص و کارآزموده ای در امور آموزش بین الملل است که به عنوان بازوی کارشناسی فرآیند بین المللی سازی عمل کرده و اهم تقاضاها، نیازها و پیشنهادات کمیته های تخصصی را بررسی، الویت بندی، تعریف و تصویب می کند.

مدیر توسعه امور بین المللی معاونت بین الملل با اشاره به اینکه اهداف متعددی از اجرای این برنامه دنبال می شود، اظهار داشت: معرفی و ارتقاء آموزش عالی، اصلاح فرآیند جذب دانشجویان خارجی، تسهیل پذیری متقاضیان و مشتری مداری به عنوان مهم ترین اهداف مد نظر قرار گرفته است.

دکتر شعبانی افزود: در بخش اصلاح فرآیند جذب به عنوان یکی از اهداف پیش رو، بازنگری، اصلاح و مهندسی مجدد روش های جذب و پذیرش متقاضیان غیر ایرانی در دانشگاه پذیرنده به منظور ایجاد سهولت و افزایش سرعت و دقت در خدمات رسانی به متقاضیان مورد توجه است.

وی بیان داشت: همچنین تأثیرگذاری در نهادهای حاکمیتی برای سهولت در روند پذیرش متقاضیان غیرایرانی تحصیل در ایران نیز در مقوله تسهیل پذیری حائز اهمیت خواهد بود.

مدیر توسعه امور بین المللی معاونت بین الملل با بیان اینکه منشور کارگروه با توجه به ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که تدوین شده است، گفت: معرفی هدفمند ظرفیت های موجود آموزش عالی کشور از طرق مختلف، تلاش برای بسط و گسترش نگاه جامع به امر مهم بین المللی سازی نظام آموزش عالی کشور در راستای توسعه همه جانبه و پایدار و ارائه اطلاعات صحیح، دقیق و حداکثری به متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ایران با رعایت حق انتخاب متقاضی در تدوین منشور کارگروه EducationIRAN مد نظر قرار می گیرد.

دکتر شعبانی خاطرنشان کرد: کارگروه مذکور بررسی و تصویب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در راستای اهداف مصوب، بررسی پیشنهادها و ارائه برنامه های حمایت از بین المللی سازی مراکز علمی براساس اهداف تعیین شده، بررسی و ارائه راهکارهای اشاعه فرهنگ پذیرش دانشجویان بین المللی در مراکز علمی کشور و تعیین اولویت فعالیت ها بر مبنای شناسایی نیازها، توانایی ها و مزیت های نسبی را دستور کار خواهد داشت.

خبرنگار: مهناز وحيدي
درج خبر در سایت: سميرا ملكيان

نظر شما :
captcha
Close