امروزه ارتباطات يكي از بنیادیترین دانشها و مهمترین عوامل پيشرفت انسانها و شالوده ديگر علوم قرن حاضر است. با توجه به سرعتي كه پيشرفت علم دارد امكان دسترسي همزمان به تمامي علوم، نه تنها براي يك فرد بلكه براي يك ملت نيز به تنهايي ميسر نيست و فقط شايد بتوان با برقراري ارتباط ميان ملل دنيا به علوم مكشوف و نامكشوف مختلف جهان دست يافت و از آن بهره جست.

در عصر حاضر كه مرزهاي ارتباطات شكسته شده و انسان به دنبال كشف راهكارهاي مطلوب زيستن و نگرش جامعه مدار است، آموزههای علمي ما را به كنكاش و توجه درباره چگونگي تعامل و برخورد كردن رهنمون میسازد.
در این میان، بیشک يك سازمان و يا يك اداره نمیتواند خود را جزیرهای بیارتباط فرض کند و از تكنولوژي ها بینیاز و با آنها بيگانه باشد. روابط انسانها به مثابه تكنولوژي، نيازمند عرصهای است كه روز به روز دریچهها و افقهای تازه از آن شكافته شود.
در عصر ارتباطات، داشتن اطلاعات موثق و دقيق، بزرگترین سرمايه يك سازمان و يا هر نهادي است و حيات يك سازمان به داشتن اطلاعات بهروز، سازمانیافته، ارتباط دو سويه درون و برونسازمانی، انجام تبليغات و كسب اطلاعات مفيد است و به همين لحاظ وجود روابط عمومي كارآمد و قوي بيش از گذشته احساس میشود.
در جامعه ی اطلاعاتي كه بر توليد اطلاعات متكي است مهمترین نقش روابط عمومي برخورداري از اطلاعات و مديريت آن، توليد، انعكاس و گردآوري اطلاعات است.
روابط عمومي بايد بر محور تفكر مداري، مشاركت مداري و اطلاع مداري باشد تا بتواند در راستاي كمك به اثربخشي سازمان موثر باشد و با نوانديشي و نوگرايي، ابتكار و خلاقيت مستمر عجين شود و خود را با تحولات و پاسخگويي مرتب به افكار عمومي منطبق و هماهنگ سازد.
امروز و در عصر جهاني شدن روابط عمومی نه تنها بايد جوابگوي سوالات و مسايل ايجاد شده قبلي باشد، بلكه بايستي توان برآورد تغييرات آينده و بلند نظري متناسب در راهكارهاي آتي را نيز براي سازمان متبوع خود با بهره گيري از امكانات متعدد فراهم سازد. به هر حال جوامع اينك در حال گذار به جامعه اطلاعاتي آينده هستند، جامعهای كه در فناوریهای اطلاعات و ارتباطات تمامي ابعاد زندگي انسانها را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
روابط عمومي در عصر جهاني شدن بايستي موازنه اي ميان اطلاعات و ارتباطات فراهم سازد و اين درك را در مجموعه سازماني ايجاد کند كه اين عصر فرصتي است برای آنکه ارتباطات مبناي امنيت و ثبات باشد.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران با سابقهای نزدیک به یک دهه، ارتباط موثر، نزديك و سازنده با ديگر بخشها اعم از بخشهای دروني و بيروني را در دستور کار خود قرار داده است. تأکید بر ارتباط دوسویه، تفاهم، تحقیق، اخلاق و پرهیز از اغراق سرلوحه فعالیتهای این بخش قرار گرفته است.
روابط عمومی معاونت بینالملل دانشگاه نیز با مورد توجه قرار دادن همین اصول از اواخر سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرد.
مهمترین مسئولیتهای روابط عمومی معاونت بینالملل به شرح ذیل است:
- تهیه اخبار و عکس از برنامهها و رویدادهای خبری
- درج اخبار و تصاویر در زیر سایت مدیریت توسعه امور بین الملل و وبسایت معاونت بینالملل دانشگاه
- تهیه آرشیو اقلام صوتی و تصویری از اخبار و گزارشهای منعکسشده در رسانههای مختلف
- همکاری با رسانهها و نشریات مختلف برای پوشش خبری و تهیه گزارش
- همکاری با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران به منظور درج اخبار معاونت بینالملل در وبسایت دانشگاه و نشریه ندا
- همکاری با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای برگزاری نشستهای خبری