کد: 1287-336637      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت   تعداد بازدید : 3247

پیش نویس فار صفر پروژه EducationIRAN بررسی شد

نشست همفکری پروژه EducationIRAN با بررسی و ارائه دیدگاه ها در خصوص تدوین پیش نویس فاز صفر این پروژه دوشنبه 8 اردیبهشت ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل دانشگاه این نشست با حضور دکتر علی عرب خردمند، معاون بین الملل دانشگاه، دکتر ماشاء الله ترابی، دبیر ستاد نوآوری دانشگاه، دکتر عنایت الله شعبانی، مدیر توسعه امور بین المللی معاونت بین الملل و دکتر منصور جوادی از وزارت امور خارجه تشکیل شد.

در ابتدا دکتر ترابی با ارائه اسلایدی در خصوص مقوله بین المللی سازی آموزش عالی کشور توضیحاتی داد و ایجاد پرتال واحد، تمرکز راهبردی در بین المللی سازی آموزشی، رصد مداوم اخبار بین المللی و توسعه زیرساختهای عمومی را از جمله کارکردهای پروژه EducationIRAN معرفی کرد.

مدیر توسعه امور بین المللی معاونت بین الملل نیز گفت: فاز صفر پروژهEducationIRAN  در واقع جمع آوری اطلاعات دانشگاه ها است و ما باید به شناسایی داشته هایمان بپردازیم.

دکتر شعبانی با اشاره به روند فعلی جذب دانشجویان خارجی توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: حدود 50 درصد از متقاضیان جذب در دانشگاه پس از بررسی اولیه به عللت عدم دارا بودن شرایط و استانداردهای مورد نظر دانشگاه کنار گذاشته شده و تعداد محدودی از آنها جذب می شوند.

وی تصریح کرد: هم اکنون در دانشگاه های معتبر جهان روند جذب به گونه ای است که با پذیرش اکثریت متقاضیان موافقت به عمل می آید و این مسیری است که باید با همراهی تمامی دانشگاه های کشور در قالب پروژهEducationIRAN  طی شود.

مدیر توسعه امور بین المللی معاونت بین الملل با بیان اینکه ابزار اصلی برای رسیدن به این مهم در اختیار وزارت امور خارجه است، گفت: هم اکنون نمایندگی های دانشگاه علوم پزشکی تهران در تعدادی از کشورها فعال هستند و ما پیگیر هدایت این نمایندگی ها و دفاتر جدید توسط وزارت امور خارجه هستیم.

در ادامه دکتر عرب خردمند، معاون بین الملل دانشگاه نیز با تأکید بر ایجاد پرتال مشترک با هدف اصلی جذب دانشجویان خارجی به عنوان گام اصلی پروژه EducationIRAN ، افزود: در این راستا نیازمند شناخت توانمندی های موجود تمامی  و ارتقاء آنها هستیم.

وی اضافه کرد: انتظار می رود با تعاملات ایجاد شده، امکان استفاده از ظرفیت های سایت وزارت امور خارجه و سفارتهای کشور امکان معرفی توانمندی های آموزش عالی کشور در عرصه بین المللی فراهم شود.

دکتر جوادی، نماینده وزارت امور خارجه نیز ضمن اعلام آمادگی جهت دستیابی به اهداف اصلی این پروژه، ابراز امیدواری کرد با توجه به فراهم بودن بستر مناسب، وزارت امور خارجه نهایت همکاری را داشته باشد.

در پایان این جلسه مقرر شد دستور العمل فار صفر پروژه EducationIRAN پس از بررسی مجدد، مورد بازبینی و تغییرات قرار گیرد.

خبرنگار: مهناز وحیدی
درج در سایت: معصومه عبدالهی

 

 

 


آرشیو اخبار EducationIRAN

نظر شما :
captcha
Close