کد: 1287-336721      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۵ ارديبهشت   تعداد بازدید : 2625

نشست همفکری پروژهEducationIRAN برگزار شد/ تأکید دکتر عرب خردمند بر اهمیت ارتقاء آموزش عالی کشور

نشست همفکری پروژه EducationIRAN با جمع بندی فعالیت های انجام شده تاکنون در خصوص این پروژه، شنبه 13 اردیبهشت ماه برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل دانشگاه، دکتر عرب خردمند، معاون بین الملل دانشگاه، نادی، رییس اداره امور دانشجویی و بورسهای وزارت خارجه، دکتر ترابی، دبیر ستاد نوآوری دانشگاه، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین المللی معاونت بین الملل، دکتر جوادی از وزارت امور خارجه و رحیمی، کارشناس بین الملل معاونت بین الملل در این نشست حضور داشت.

در ابتدا، معاون بین الملل دانشگاه گفت: ایجاد پرتال مشترک با رویکرد جذب دانشجویان خارجی به عنوان هدف اصلی پروژه EducationIRAN مدنظر قرار گرفته است به همین منظور همراهی وزارتخانه های امور خارجه، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم تحقیقات و فناوری در کنار تمامی دانشگاه های برتر کشور زمینه ساز ارتقاء آموزش عالی کشور خواهد شد.

دکتر عرب خردمند ادامه داد: در این راستا آمادگی اطلاع رسانی و توجیه اهداف پروژه EducationIRAN جهت رسیدن به یک اندیشه مشترک و پیشبرد برنامه های تعیین شده، وجود دارد.

دکتر شعبانی نیز فعالیت هایی که تاکنون در خصوص این پروژه انجام شده را تشریح کرد و اظهار داشت: این پروژه به عنوان ستادی برای معرفی ظرفیت های موجود و رشته های آموزش عالی کشور به جهان عمل خواهد کرد.

مدیر توسعه امور بین المللی معاونت بین الملل تصریح کرد: در این راستا پروژه مذکور در حوزه تبلیغات و بازاریابی، فرآیند جذب دانشجویان خارجی توسط دانشگاه های برتر کشور را بهبود بخشیده و همچنین با تعیین و تبیین معیارهایی در سطح معیارهای بین المللی، مراکز آموزش عالی کشور را ملزم به ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات می کند.

وی همچنین به مأموریت ها و فرآیندهای اجرایی پروژه EducationIRAN اشاره کرد و بیان داشت: معرفی دانشگاه های برتر در عرصه بین الملل، جمع آوری اطلاعات لازم از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی عضو این پروژه، تعیین شرایط عضویت، تعیین و اعلام خدمات عضویت، حضور پررنگ در سایر کشورها، حضور در همایش ها، نمایشگاه ها و سایر گردهمایی ها به نمایندگی از تمامی دانشگاه ها، تسهیل برقراری روابط بین دانشگاهی میان دانشگاه های داخلی و کمک به فرآیندهای اعتبارسنجی و اعتباربخشی موسسات آموزش عالی کشور در این بخش مورد توجه قرار می گیرند.

دکتر شعبانی کمیته های اعتبارسنجی و اعتباربخشی، تبلیغات و بازاریابی و تحقیق و توسعه را از جمله  کمیته های اصلی این پروژه دانست.

معاون بین الملل دانشگاه در بخش دوم صحبتهای خود پیشنهاد ایجاد واحدهای طرح و برنامه و تحقیق و توسعه در پروژه مذکور را مطرح کرد و افزود: می توان کمیته های اصلی پروژه EducationIRAN را در قالب این دو واحد تعریف کرد.

دکتر عرب خردمند همچنین ایجاد شورای راهبردی بین المللی سازی آمورش عالی کشور را نیز پیشنهاد کرد و اظهار داشت: اعضای این شورا که نمایندگانی از ارگان ها و موسسات آموزش عالی درگیر در پروژه هستند، می توانند در سیاستگذاری های اصلی دخیل باشند.

نادی، رییس اداره امور دانشجویی و بورسهای وزارت خارجه نیز ضمن تأیید فرآیندهای انجام شده تاکنون، بر تشکیل کارگروهی مشترک با حضور دست اندرکاران اجرایی این پروژه تأکید کرد.

خبرنگار: مهناز وحیدی
درج در سایت: سمیرا ملکیان

نظر شما :
captcha
Close