کد: 1287-340501      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ شهريور   تعداد بازدید : 3488

نخستین نشست تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی برگزار شد

نخستین نشست تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی، یکشنبه 9 شهریورماه با حضور نمایندگانی از دانشکده دندانپزشکی در معاونت بین‌الملل دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل دانشگاه، دکتر عرب خردمند، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل، دکتر نیکزاد، معاون آموزشی دانشکده دندانپزشکی، دکتر خامی، معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی و دکتر محمدی، معاون آموزش تخصصی و تحصیلات تکمیلی دانشکده دندانپزشکی در این نشست حضور داشتند.

دکتر عرب خردمند با اشاره به اینکه امکان بازنگری در برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی فراهم شده است، اظهار داشت: در این بخش تقاضای دانشجویان خارجی جهت تحصیل در ایران مورد توجه خواهد بود.

معاون بین‌الملل دانشگاه افزود: عناوین، رشته‌ها و مقاطع در صورت امکان مورد بازنگری قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه امیدواریم دانشکده دندانپزشکی به عنوان دانشکده پیشتاز به این عرصه قدم بگذارد، گفت:  الگوهای آموزشی دانشگاه‌های مختلف جهان می‌تواند راهنمای مناسبی در این بخش باشد ضمن اینکه نیاز بازار نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر عرب خردمند تلاش برای افزایش جذب دانشجویان خارجی متناسب با معیارهای بین‌المللی را هدف اصلی تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی دانست و تأکید کرد: خوشبختانه هم اکنون شاهد جریان رو به رشد افزایش دانشجویان خارجی هستیم که توجه به خواست آن‌ها مطابق با استانداردهای موجود می‌تواند بر سرعت این جریان بیافزاید.

معاون بین‌الملل دانشگاه ادامه داد: تطبیق و متناسب‌سازی، تنها به برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی مربوط می‌شود و قرار نیست کریکولوم آموزشی دانشجویان ایرانی دستخوش تغییری شود.

دکتر نیکزاد، معاون آموزشی دانشکده دندانپزشکی نیز گفت: بازنگری در برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی بهتر است با تأمین زیرساخت‌ها به ویژه در بخش هیئت‌علمی همراه باشد.

در ادامه این جلسه، معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی گزارشی از برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی در کشورهای مختلف ارائه کرد و به مقایسه آن‌ها با برنامه آموزشی دانشگاه برای دانشجویان خارجی در رشته‌های مختلف دندانپزشکی پرداخت.

خبرنگار: مهناز وحیدی
درج در سایت: فرزانه وفاجو

نظر شما :
captcha
Close