کد: 1287-342656      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۰ آبان   تعداد بازدید : 2633

دکترای تخصصی پروتزهای دندانی و کارشناسی ارشد سلامت دهان به کمیته تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی راه می‌یابند

دومین جلسه تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی دانشکده دندانپزشکی دوشنبه 19 آبان ماه با حضور معاون بین‌الملل دانشگاه و در سالن شورای این دانشکده برگزار شد.

دومین جلسه تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی دانشکده دندانپزشکی دوشنبه 19 آبان ماه با حضور معاون بین‌الملل دانشگاه و در سالن شورای این دانشکده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل دانشگاه، دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل، دکتر خامی، معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی، دکتر محمدی، معاون آموزش تخصصی و تحصیلات تکمیلی دانشکده دندانپزشکی و دکتر علی خاصی، عضو هیأت علمی دانشکده دندانپزشکی نیز  در این نشست حضور داشتند.

در آغاز، معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی در قالب اسلایدهایی به بررسی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی در کشورهای مختلف پرداخت.

دکتر خامی گفت: در گام اول برای طرح پیشنهادات در کمیته تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی باید به سراغ تطبیق و یا ایجاد کوریکولوم هایی برویم که دانشکده قابلیت اجرایی کردن آن را دارد.

وی تصریح کرد: هم اکنون برای تعدادی از مقاطع، درخواست پذیرش دانشجویان خارجی وجود دارد که می‌توان با بررسی و انجام تغییراتی نسبت به جذب آن‌ها اقدام کرد.

معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی وضعیت تقاضای دانشجویان خارجی در دو مقطع دکترای تخصصی پروتزهای دندانی و کارشناسی ارشد سلامت دهان را رضایت‌بخش اعلام کرد و افزود: اقداماتی از سوی دو گروه پروتزهای دندانی و سلامت دهان برای تعریف برنامه‌های آموزشی دو مقطع نامبرده انجام‌شده که با بررسی‌های دقیق تر و هم راستا کردن آن‌ها با معیارهای بین‌المللیT امکان طرح در کمیته تطبیق را خواهند داشت.

دکتر خامی اضافه کرد: جذب دانشجویان خارجی برای دوره تخصص دانشکده دندانپزشکی، بر جای خود باقی می ماند و تغییری نخواهد کرد.

دکتر عرب خردمند، معاون بین الملل دانشگاه نیز با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی که از سوی دانشکده‌ها ارائه خواهد شد باید توجیهات کامل را به همراه داشته باشد، گفت: تعداد درخواست متقاضیان خارجی و بهره‌برداری از معیارهای بین‌المللی در این راستا می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: توجه به محتوای برنامه‌های آموزشی که برای دانشجویان خارجی تدوین می‌شوند اهمیت بسیاری دارد و  در این رابطه می‌توان از کوریکولوم های رایج دنیا بهره برد.

در ادامه این جلسه، دکتر علی خاصی، عضو هیئت‌علمی دانشکده دندانپزشکی در خصوص اقدامات انجام‌شده برای تهیه کوریکولوم آموزشی مقطع  دکترای تخصصی پروتزهای دندانی توضیحاتی ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه آیین‌نامه دانشجویان داخلی در این بخش مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام‌ شده، دانشجویان خارجی دکترای تخصصی پروتزهای دندانی، 30 واحد آموزشی و 16 واحد پژوهشی را در طول 3 سال تحصیلی پشت سر می‌گذارند.

در پایان این نشست مقرر شد دانشکده دندانپزشکی در گام اول، ایجاد مقطع  دکترای تخصصی پروتزهای دندانی و کارشناسی ارشد سلامت دهان را در دستور کار قرار دهد و ایجاد ساختار MclinDENT را بررسی کند.

خبرنگار: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close