کد: 1287-343360      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ آذر   تعداد بازدید : 2982

نخستین جلسه تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی دانشکده بهداشت برگزار شد

نخستین جلسه تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی دانشکده بهداشت، دوشنبه 17 آذرماه با حضور دکتر عرب خردمند، معاون بین‌الملل دانشگاه در سالن شورای این دانشکده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل دانشگاه، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل، دکتر رضایی، معاون آمورشی دانشکده بهداشت، دکتر تکیان، معاون بین‌الملل دانشکده بهداشت، دکتر مصدق راد و دکتر گرمارودی، اعضای هیأت‌علمی این دانشکده نیز در این نشست حضور داشتند.

در آغاز، دکتر گرمارودی در قالب اسلایدهایی موضوع تدوین کوریکولوم آموزشی مقطع کارشناسی ارشد سلامت روان کودک و نوجوان را برای دانشجویان خارجی مطرح کرد و گفت: در تعامل با گروه روانپزشکی دانشکده پزشکی تلاش‌ها برای تدوین برنامه آموزشی کارشناسی ارشد سلامت روان کودک و نوجوان آغاز شده است.

عضو هیأت‌علمی دانشکده بهداشت افزود: طبق بررسی‌های به عمل آمده کشورهای انگلیس، استرالیا و اسکاتلند پیشروان این رشته در جهان هستند و دانشجویان خارجی را نیز برای تحصیل در این رشته جذب می‌کنند.

وی ادامه داد: طول دوره دو سال (چهار ترم) پیش‌بینی‌ شده است که در صورت امکان تا سه ترم تحصیلی نیز قابل کاهش خواهد بود.

دکتر گرمارودی کارشناسی ارشد سلامت روان کودک و نوجوان را رشته مقطعی جدید معرفی کرد و اظهار داشت: به نظر می‌رسد جامعه هدف ما برای جذب دانشجویان خارجی کشورهای حوزه خلیج‌فارس و شمال آفریقا هستند.

دکتر تکیان، معاون بین‌الملل دانشکده بهداشت نیز با اشاره به علاقمندی دانشکده بهداشت برای تدوین و تصویب کوریکولوم آموزشی این مقطع رشته بیان داشت: دلیل اصلی این موضوع نیز رویکرد اخیر سازمان بهداشت جهانی (WHO) در جهت حمایت از دوره‌های آموزشی سلامت روان است.

وی اضافه کرد: با ایجاد این رشته، امید می رود دانشگاه علوم پزشکی تهران به پایلوت اصلی این موضوع در سطح منطقه تبدیل شود.

معاون بین‌الملل دانشکده بهداشت بر تعداد واحدهای تعریف شده برای این مقطع نیز اشاره کرد و افزود: در واحدهای تعریف شده، کارورزی و پایان‌نامه نیز در نظر گرفته‌ایم که می‌توان در راستای جذب بیشتر دانشجویان خارجی، پایان‌نامه را اختیاری تعریف کرد.

دکتر رضایی، معاون آموزشی دانشکده بهداشت نیز این رشته مقطع را نیازی خفته اعلام کرد که در صورت ایجاد و انجام تبلیغات مناسب، متقاضیان بسیاری به ویژه از کشورهای آفریقایی خواهد داشت.

معاون بین‌الملل دانشگاه نیز در این نشست با بیان اینکه هدف این است که با توجه به میزان درخواست متقاضیان خارجی نسبت به ایجاد، تطبیق و بازنگری برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی گام برداریم.

دکتر عرب خردمند تصریح کرد: نمی‌توان بدون بازار سنجی و اطلاع از نیاز متقاضیان نسبت به ایجاد مقاطع جدید اقدام کرد چرا که آنچه عملکرد ما را در این حوزه نشان می‌دهد تعداد دانشجویانی است که جذب خواهیم کرد.

وی از دانشکده بهداشت خواست با بررسی برنامه‌های آموزشی کشورهای پذیرنده دانشجو در این رشته، تغییرات لازم را در کوریکولوم تعریف شده ایجاد کنند.

معاون بین‌الملل دانشگاه افزود: همچنین بهتر است اطلاعات به دست آمده در داخل جداول مقایسه شوند تا با بررسی آن‌ها هرچه زودتر به نتیجه مورد نظر دست یابیم.

دکتر عرب خردمند همچنین بر تعریف دوره‌های کوتاه مدت برای دانشجویان خارجی تأکید کرد و اظهار داشت: تعریف این دوره‌ها که بدون محدودیت است از سوی معاونت بین‌الملل دانشگاه حمایت خواهد شد.

دکتر گرمارودی در این بخش از آمادگی برای ایجاد دوره کوتاه مدت پیشگیری از خشونت (Violence Prevention) خبر داد.

در پایان این نشست مقرر شد در جلسه 8 دی ماه به میزبانی دانشکده بهداشت با حضور نمایندگانی از گروه‌های آموزشی این دانشکده، جدیدترین اقدامات و فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه اطلاع‌رسانی و همچنین با اعمال تغییرات در برنامه آموزشی کارشناسی ارشد سلامت روان کودک و نوجوان، تصمیمات لازم در این زمینه اخذ شود.

خبر و عکس: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close