کد: 1287-356233      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۸ مهر   تعداد بازدید : 1341

بازدید استاد میکروب‌شناسی و ایمونولوژی دانشگاه بن آلمان از ظرفیت‌های دانشگاه/گواهی استاد مدعو دانشکده پزشکی به دکتر زینب عبدالله اعطا شد

دکتر زینب عبدالله، استاد میکروب‌شناسی و ایمونولوژی دانشگاه بن آلمان از بخش جراحی کبد، مجاری صفراوی و پیوند کبد بیمارستان امام خمینی (ره) و مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی بازدید و گواهی استاد مدعو (Visiting Professor) دانشکده پزشکی دانشگاه را دریافت کرد.

دکتر محمدمهدی فیض‌آبادی، مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی آلمان در گفتگو با روابط عمومی معاونت بین‌الملل با اعلام این خبر گفت: دکتر زینب عبدالله به عنوان یکی از لیدرهای تحقیقاتی دانشگاه بن، فعالیت‌های پژوهشی متعددی را در زمینه ایمونولوژی کبد انجام داده است.
وی تصریح کرد: ارتباط با دکتر عبدالله پس از بازگشت این‌جانب در تیرماه سال جاری از کشور آلمان آغاز و در نهایت منجر به سفر وی به ایران و بازدید از ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران شد.
دکتر فیض‌آبادی با اشاره به اینکه استاد دانشگاه بن سه‌شنبه و چهارشنبه 23 و 24 مهر 98 در دانشگاه حضور یافت، اظهار داشت: وی در گام نخست در گروه ایمونولوژی دانشکده پزشکی حاضر شد و در جمع دانشجویان و اساتید این گروه سخنرانی کرد.
مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی آلمان با تأکید بر رضایت این محقق شناخته‌شده از کیفیت جلسه و نقطه نظرات و سؤالات مطرح شده توسط دانشجویان، افزود: در ادامه، فرصت بازدید از بخش جراحی کبد، مجاری صفراوی و پیوند کبد بیمارستان امام خمینی (ره) و دیدار با دکتر علی جعفریان، رئیس این بخش فراهم شد.
وی تصریح کرد: این دیدار به مذاکرات و بحث و تبادل‌نظر پیرامون همکاری‌های آتی در زمینه بیماری‌های کبد و پیوند کبد منجر و مقرر شد میز همکاری‌های علمی دانشگاه و مراکز آموزش عالی آلمان، بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی (ره) و دانشگاه بن این ارتباطات را به صورت رسمی دنبال کنند.
دکتر فیض‌آبادی افزود: همچنین پیگیری انجام پروپوزال مشترک بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی (ره) و انستیتو ایمونولوژی تجربی دانشگاه بن توسط میز همکاری‌های علمی دانشگاه و مراکز آموزش عالی آلمان نیز مورد توافق قرار گرفت.
مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی آلمان به بازدید استاد دانشگاه بن از مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی و ملاقات وی با جمعی از پژوهشگران این مرکز اشاره کرد و بیان داشت: طی این ملاقات نیز دیدگاه‌های طرفین مطرح و قرار شد امکانات سایر دانشگاه‌های آلمان در زمینه همکاری‌های مشترک بررسی شود تا با تکیه بر ارتباطات شکل گرفته با دکتر عبدالله، پیگیری‌های لازم برای تعاملات آتی صورت  گیرد.
دکتر فیض‌آبادی همچنین از دیدار دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه با دکتر زینب عبدالله در روز پایانی حضور وی در دانشگاه خبر داد و گفت: در این نشست که با معرفی اجمالی دیگر توانمندی‌های دانشگاه همراه بود، گواهی استاد مدعو دانشکده پزشکی با امضاء دکتر نفیسی، رئیس دانشکده پزشکی و دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل، به ایشان اعطا شد.
 

 

 

خبرو عکس: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close