کد: 1287-356250      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۸ شنبه ۴ آبان   تعداد بازدید : 1807

سمینار آشنایی با فرصت‌های مطالعاتی و پژوهشی در کشور آلمان برگزار شد

سمینار آشنایی با فرصت‌های مطالعاتی و پژوهشی کشور آلمان و بورسیه‌های DAAD و الکساندر فون هامبولت با حضور نمایندگان این مؤسسات در ایران و جمعی از اعضای هیأت‌علمی و دانشجویان دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این سمینار چهارشنبه اول آبان 98 پیرو هماهنگی‌های مدیریت روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل و دکتر محمد مهدی فیض آبادی، مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی آلمان در تالار رازی دانشکده داروسازی برپا شد.
هدف از برگزاری سمینار آشنایی با فرصت‌های مطالعاتی و پژوهشی کشور آلمان، بهره‌برداری اساتید و دانشجویان از ظرفیت‌ها و فرصت‌های مطالعاتی و پژوهشی موجود در این کشور و تقویت همکاری‌های دانشگاهی میان ایران و آلمان بود.
دکتر احمد کشاورزی، سرپرست دفتر موسسه تبادلات آکادمیک DAAD در تهران طی این گردهمایی برنامه‌های کلی آکادمیک میان دانشگاه‌های آلمان و ایران و ساختارهای موجود برای تبادل دانشجو را معرفی و توضیحاتی در خصوص برنامه‌های حمایتی این موسسه در راستای تقویت همکاری‌های بین دانشگاهی چون سفرهای گروهی دانشجویی، کنگره‌های و سخنرانی‌ها، دوره‌های تدریس کوتاه‌مدت و یا بلندمدت اساتید آلمانی در ایران، گفتگوی آکادمیک با کشورهای اسلامی، راه‌اندازی رشته مقطع تحصیلی مشترک با دانشگاه‌های آلمانی، اعطای مدرک تحصیلی مشترک و انواع بورسیه‌های دانشجویی در مقاطع مختلف ارائه کرد.
همچنین دکتر سعید بلالایی، نماینده علمی بنیاد الکساندر فون هامبولت نیز بنیاد مذکور را معرفی و این مجموعه را حامی ارتباطات علمی دانشمندان برجسته جهان و محققان آلمانی دانست.
وی سپس به تشریح بورسیه‌های آموزشی و پژوهشی بنیاد هامبولت و شرایط استفاده از این بورسیه‌ها برای حاضران پرداخت. 
در پایان، سؤالاتی توسط اساتید و دانشجویان حاضر مطرح و توسط سرپرست موسسه تبادلات آکادمیک DAAD در تهران و نماینده علمی بنیاد الکساندر فون هامبولت پاسخ داده شد.


 

جهت مشاهده اسلایدهای ارائه شده موسسه DAAD اینجا کلیک کنید.

جهت مشاهده  اسلایدهای ارائه شده بنیاد هامبولت اینجا کلیک کنید.

 

خبر و عکس: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close