کد: 1287-355596      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۹ فروردين   تعداد بازدید : 2018

با همکاری معاونت پژوهشی پردیس بین‌الملل و معاونت پژوهشی دانشگاه/نخستین کارگاه گرنت نویسی بین‌المللی برگزار شد

با همکاری معاونت پژوهشی پردیس بین‌الملل و معاونت پژوهشی دانشگاه، نخستین کارگاه گرنت نویسی بین‌المللی به منظور اخذ گرنت از منابع خارجی برای اساتید دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل در این کارگاه که 23 و 24 اسفند 97 با حضور دکتر اسماعیل زاده، معاون پژوهشی پژوهشی پردیس بین الملل، دکتر میرزازاده از اساتید برجسته دانشگاه سانفرانسیسکو و دکتر تکیان، معاون بین‌الملل دانشکده بهداشت در پردیس بین‌الملل برگزار شد، نکات عملی مربوط به نگارش گرنت‌های تحقیقاتی برای 20 نفر از اعضای هیأت‌علمی دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه تشریح شد.
در این کارگاه، دکتر تکیان در مورد چالش‌های اخذ گرنت بین‌المللی چون نداشتن ایده نو، عدم اطلاعات کافی از سابقه تحقیق، نادرست بودن روش اجرا و نداشتن هدف معین برای آینده کار به بحث و تبادل‌نظر با اساتید حاضر در کارگاه پرداخت.
دکتر میرزازاده، نیز اساتید را با انواع گرنت‌های مختلف NIH آمریکا آشنا کرد و با همراهی دکتر تکیان ضمن معرفی نمونه‌هایی از گرنت‌های اروپایی، مطالبی را در خصوص نحوه اقدام، هزینه‌ها، روش کار، هدف تحقیق و روش‌های جدید نوشتن پروپوزال ارائه کردند.
کارگاه گرنت نویسی بین‌المللی از شش گروه (افرادی با تخصص‌های متفاوت در هر گروه) با شش پروپوزال که عنوان‌های متفاوتی داشتند تشکیل شد و گروه‌ها در مورد پروپوزال‌ها نظرات و انتقادات خود را با توجه به روش‌های جدید پروپوزال نویسی بیان کردند.
دکتر تکیان همچنین شرکت‌کنندگان را با چند سایت بین‌المللی گرنت آشنا کرد و نظرات حاضران را در خصوص چگونگی اجرا و برگزاری این کارگاه جویا شد.
در بخش پایانی این کارگاه، دکتر اسماعیل‌زاده، معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل لازمه دستیابی به اهداف بین‌المللی را آشنایی گسترده‌تر اساتید و اعضاء هیأت‌علمی با همکاری‌های بین‌المللی عنوان کرد و گفت: معاونت بین‌الملل دانشگاه در راستای دستیابی به این اهداف از اساتید دانشگاه در حد توان حمایت خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه کارگاه گرنت نویسی بین‌المللی هر شش ماه با مشارکت معاونت پژوهشی دانشگاه برگزار می‌شود، اظهار داشت: شرکت‌کنندگان در کارگاه با همکاری مدرسان، پروپوزال‌های نوشته شده را تا حصول نتیجه دنبال خواهند کرد و معاونت پژوهشی پردیس بین‌الملل نیز پروپوزال‌ها نهایی شده را تا اخذ گرنت از منابع خارجی پیگیری می‌کند.
در ادامه، دکتر اسماعیل‌زاده پاسخگوی دغدغه‌های شرکت‌کنندگان در خصوص اخذ گرنت‌های بین‌المللی بود و مقرر شد معاونت پژوهشی پردیس بین‌الملل کاستی‌های موجود در این زمینه را پیگیری کند.

 

 

 

نظر شما :
captcha
Close