کد: 1287-10827      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ سه شنبه ۱۱ تير   تعداد بازدید : 4690

برگزاري دومين جلسه رتبه بندي دانشكده ها TUMS Ranking با حضور رييس دانشگاه

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: دكتر خردمند، معاون بين الملل دانشگاه، در دومين جلسه رتبه بندي دانشگاه TUMS Ranking كه درستاد مركزي دانشگاه برگزار شد، از همكاري خوب دانشكده ها قدرداني كرد.

در دومين جلسه رتبه بندي دانشكده ها با حضور دكتر منصوري رييس دانشگاه، معاون بين‌الملل، روسا و معاونين بين الملل دانشكده‌ها، و مدير آمار و فناوري اطلاعات دانشگاه در10 تير ماه 1392 در سالن اجلاس ستاد مركزي برگزار شد.
در اين جلسه دكتر خردمند در خصوص رتبه‌بندي دانشكده ها گفت: يكي از ماموريتهاي حوزه معاونت بين الملل بحث رتبه بندي دانشگاه است. به عبارتي جايگاه دانشگاه در بين الملل كه توسط موسسات خاصي مورد ارزيابي قرار مي گيرد و در مقاطع زماني ارائه مي شود بسيار حائز اهميت است..
وي در ادامه سخنان خود افزود: براي اينكه ما به بحث رتبه بندي بپردازيم يك ابزاري را تحت عنوان  TUMS Ranking در دانشگاه علوم پزشكي تهران مطرح كرديم كه عبارت است از ظرفي كه مشتمل بر شاخص‌هاي بين المللي يعني شاخص هايي كه همه موسسات بين المللي هر كدام از نگاه خودشان به آن مي پردازند و همه داده هاي خود را در اين ظرف جاي مي دهند.
رييس امور بين الملل دانشگاه تصريح كرد: خوشبختانه در جلسه امروز و جلسه سه ماه قبل ما اين ظرف را در اختيار دانشكده‌ها قرار داديم كه موجودي خود را در اين ظرف بگنجانند يا به عبارتي همه اجزاي بين المللي را بشناسند كه اگر در مورد يك شاخصي اطلاعاتي وجود نداشته باشد و يا در شاخصي ضعيف هستند آن را تقويت كنند.
وي به هدف از برگزاري اين جلسات اشاره كرد و افزود: جلساتي كه به طور مكرر داريم در واقع رتبه بندي دانشكده ها با استفاده از ابزار TUMS Ranking را مطرح كرديم كه صرفا هدف شناساندن اين شاخص ها و قابل رويت كردن شاخص ها در سايت دانشكدهاست و به عبارتي كمك به تجميع آنها براي ارتقاء وضعيت رتبه بندي دانشگاه در عرصه هاي بين المللي است.
دكتر خردمند افزود: اين دومين جلسه رتبه بندي TUMS است كه خوشبختانه اين جلسه نسبت به جلسه سه ماه قبل خيلي مفيد‌تراست و اين بهتر بودن از اين نظراست كه اطلاعات مورد شناسايي بهتري قرار گرفته است چرا كه دانشكده ها درصد بالايي از اطلاعاتشان را جمع آوري كرده و در داخل ظرف خودشان گذاشته اند و اين نشان مي دهد كه ما پتانسيل‌هايي داشتيم كه قابل رويت نبوده و از طرفي فضاي رقابتي بين دانشكده‌ها اين امكان را ايجاد مي كند كه از تجارب همديگر استفاده كنند و جاهايي كه به آن نپرداختند به آن بيشتر بپردازند.
وي تاثير اين جلسات را بر عملكرد دانشكده‌ها خوب ارزيابي كرد و گفت: خوشبختانه تاثير اين جلسات انعكاس مشهودي داشته كه اگر به صورت ادواري برگرديم و رتبه بندي دانشگاه را ملاحظه كنيم ما در واقع در ده سال گذشته شرايط بسيار خوبي را در ارتقاي جايگاه دانشگاه داشتيم و فعاليتي كه ما دنبال مي كنيم به بهبود وضعيت دانشگاه از لحاظ شاخص ها سرعت بخشيده است.
دكتر خردمند هدف از برگزاري اين جلسات را شناساندن شاخص هاي بين المللي عنوان كرد.
وي از برگزاري جلسه اي با موضوع مقايسه سايت دانشكده ها در روز دوشنبه 17 تير ماه 1392 خبر داد.
رييس امور بين الملل دانشگاه، در پايان خاطر نشان كرد: همكاري دانشكده ها بسيار خوب بوده است و ما  دانشكده ها را از سايتشان به روز پي گيري مي كنيم .
توضيح اينكه: در ادامه اين جلسه دكتر محمدي، معاون پژوهشي دانشكده مجازي به گزارشي از معيارها و رتبه بندي دانشكده ها نيز اشاره كرد و همچنين روسا و معاونين دانشكده ها نظرات، پيشنهادات و سوالات خود را مطرح كردند و دكتر خردمند نيز به آنها پاسخ داد. 

جهت مشاهده گالري عكس 1 بر روي لينك زير كليك نماييد.

جهت مشاهدهگالري عكس 2 بر روي لينك زير كليك نماييد.

خبرنگار: رياضي / عكس: خضايي

 

نظر شما :
captcha
Close