کد: 1287-11016      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ يکشنبه ۱۳ مرداد   تعداد بازدید : 3043

برگزاري جلسه هماهنگی کنفرانس ایمنی نانو

در جلسه هماهنگی برگزاری کنفرانس ایمنی نانو که با حضور دكتر علي عرب خردمند معاونت بين الملل ، دکتر رضایت رئیس و آقای دکتر قاضی خوانساری و آقای دکتر اجتماعی مهر مسئولین کمیته های علمی و اجرایی کنفرانس در دفتر معاونت بین الملل دانشگاه برگزار شد. در اين جلسه دكتر خردمند، از تلاش بي شائبه معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشكي تهران در برگزاري کنفرانس بین المللی ایمنی نانو در شأن دانشگاه علوم پزشکی تهران و جایگاه ممتاز ایران در فنآوری نانو خبر داد و گزارشی از سوی دکتر رضایت و همکاران ارایه شد.

در جلسه هماهنگی برگزاری کنفرانس ایمنی نانو که با حضور دكتر علي عرب خردمند معاونت بين الملل ، دکتر رضایت رئیس و آقای دکتر قاضی خوانساری و آقای دکتر اجتماعی مهر مسئولین کمیته­های علمی و اجرایی کنفرانس در دفتر معاونت بین الملل دانشگاه برگزار شد در ابتدا گزارشی از سوی دکتر رضایت و همکاران ارایه شد.

آقاي دکتر رضایت ضمن تبین جایگاه جهانی ایران در علم و فنآوری نانو به ارایه آماری از وضعیت نانو فنآوری کشور و جایگاه جهانی آن پرداختند. طبق آمار ارایه شده در حال حاضر بیش از15هزار متخصص نانو فنآوری در سطح کشور مشغول به فعالیت در عرصه­های آموزشی٬‍‍‍ پژوهشی٬ فنآوری و تولید می باشند. در بیش از 20 دانشگاه کشور در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی نانو فنآوری دانشجو مشغول به تحصیل می باشند. جایگاه جهانی ایران از نظر تولید علم بر مبنای انتشار مقالات هشتم می باشد که بسیار فراتر از سطح منطقه و کشورهای جهان اسلام بوده و رقابتی تنگاتنگ با کشورهای پیشرفته دارد. در بخش تولید و فنآوری در حال حاضر بیش از 300 شرکت کوچک و بزرگ در کشور مشغول به فعالیت است که قریب به صد محصول در صنایع مختلف را عرضه نموده­اند. موضوع مهم دیگری که در کنار موضوع استفاده از فنآوری نانو در تولید محصول و ثروت وجود دارد بخش ایمنی نانو و توجه و دقت در مسایل مربوط به استاندارد٬ تماس­های شغلی و محیطی و خانگی موجودات زنده و بر هم کنش­های متقابل است. در این ارتباط کمیته ایمنی ستاد فناوری نانو٬ دانشگاه علوم پزشکی تهران را کاندیدای برگزاری این کنفرانس بین المللی نمود که مورد استقبال ریاست دانشگاه و معاونت امور بین الملل دانشگاه قرار گرفت. اینجانب نیز به پیشنهاد کمیته فوق الذکر و تأیید دانشگاه مسئولیت برگزاری آنرا که با حمایت ستاد فنآوری نانو می­باشد پذیرفتم. در حال حاضر خوشبختانه کمیته­های علمی و اجرایی و زیر کمیته­های مربوطه شکل گرفته­اند و فعالیت­ها و نحوه ثبت نام در سایت کنگره به آدرس nanosafetycongress.ir  منعکس است.

در ادامه آقای دکتر قاضی رئیس کمیته علمی نیز گزارشی از تشکیل کمیته علمی که در آن متخصصین برجسته داخل و خارجی ایمنی فنآوری نانو بعنوان عضو و داور حضور دارند اشاره نمودند. پیش بینی شده است که بعنوان سخنران مدعو خارج کشور از 6 کشور مطرح جهان در کنفرانس حضور و پیش بینی می شود تعداد قابل توجه٬ شرکت کننده داخل و خارج کشور٬ با توجه به اهمیت موضوع مقالات پژوهشي خود را در قالب پوستر ارائه نمايند.      

آقای دکتر اجتماعی مهر رئیس کمیته اجرایی کنفرانس نیز از اقدامات اجرایی انجام شده دارای پیگیری گزارشی ارایه نمودند. تشکیل کمیته اجرایی٬ طراحی سایت کنگره٬ تشکیل گروه­های کاری مربوط به الزامات کنگره نظیر محل برگزاری٬ مکاتبه و پیگیری حضور میهمانان خارجی٬ اطلاع رسانی و ارسال پوستر کنفرانس از جمله این اقدامات می باشد.

آقای دکتر عرب خردمند، ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری جلسه و اقدامات انجام شده مواردی را بشرح ذیل پیشنهاد و راهنمایی نمودند:

الف) از فرصت برگزاری این کنفرانس برای معرفی دانشگاه و توانمندی­های آن بویژه شعبه بین الملل و دوره­های تحصیلی آن استفاده شود.

ب) موضوع مذاکره و امکان همکاری با اساتید و میهمانان خارج از کشور در چهارچوب مقررات دانشگاه بطور جدی پیگیری شود. قرار شد کارگروهی با حضور نمایندگان معاونت و کمیته اجرایی و علمی پیگیری اين موضوع را پيگيري نمايند.

ج) در مورد متقاضیان خارجی شرکت در کنگره ضمن ارایه اطلاعات لازم از دانشگاه در طی اقامت٬ امکان آشنایی بیشتر برای ادامه تحصیل آنها در مقاطع دانشگاهی بویژه حوزه نانو فنآوری پیش بینی شود.

د) برنامه­های علمی و ایرانگردی مطابق ضوابط معدل کنگره­ای بین المللی برای میهمانان تعریف و در سایت اطلاع رسانی شود.

ه) در موضوع امکان استفاده از محل­های اقامتی که با تخفیف به دانشگاه ارایه خدمت می نمایند و تسهیل در اخذ ویزای میهمانان و شرکت کنندگان خارجی بحث و هماهنگی لازم بعمل آمد.

 

در نهایت مقرر شد جلسات هماهنگی بصورت منظم برگزار شده و ارایه پیشرفت کار٬ پیش بینی و راه­حلهای لازم در موارد مورد نیاز ارایه و تصمیم گیری شود. از زحمات رئیس و مسئولین کنگره و بویژه ستاد فنآوری نانو در برگزاری این کنگره نیز تشکر و تقدیر بعمل آمد.

 

جهت مشاهده گالري عكس  بر روي لينك زير كليك نماييد.

تهيه و تنظيم: خانم كامليان

پيگيري و درج در سايت: م/ع-س/م

نظر شما :
captcha
Close