کد: 1287-11056      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ شنبه ۲ شهريور   تعداد بازدید : 3725

پيام رييس دانشگاه به مناسبت روز پزشك/ابن سينا الگوي دانشوري و خدمت در عرصه سلامت

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: دكتر منصوري رئيس دانشگاه به مناسبت يكم شهريور ماه سالروز ولادت ابن سينا و روز پزشك پيامي ارسال نمود.

متن اين پيام به شرح ذيل است:


بنام خدا

همكاران گرامي

يكم شهريور ماه، سالروز ولادت دانشمند شهير عرصه سلامت و فيلسوف نام آور جهان اسلام، ابن سينا و روز پزشك است. اين روز مناسبتي است كه علاوه بر يادآوري خدمات اين دانشمند پرآوازه حوزه ي سلامت و حكمت، تلاشهاي ارزنده پزشكان اين كشور نيزمورد توجه و تقدير قرار گيرد.
دانشگاه علوم پزشكي تهران به عنوان بزرگترين مركز آموزش پزشكي كشور بر خود لازم مي داند در ابتدا نسبت به مقام شامخ علمي ابن سينا اداي احترام نموده و يادآوري نمايد كه اين دانشمند خوشنام كسي است كه فراتر از عرصه سلامت و در عرصه هاي مختلف علمي جايگاه ويژه‌اي نزد ايرانيان و بلكه جهانيان دارد. خدمات ارزنده ي او در عرصه ي علم و گره گشايي او در حوزه هاي فلسفه و حكمت بر خواص اهل نظر آشكار، و فرادستي او در حوزه ي پزشكي و سلامت بر همگان مسلم است.
جامعه پزشكي و دانشگاهي كشور از اينكه چنين شخصت جامع الاطرافي به عنوان الگوي جامعه ي پزشكي انتخاب شده و روز تولد او به عنوان روز پزشك نام نهاده شده بر خود مي بالد و آن را دستمايه حركت رو به تكامل خود قرار مي دهد.
مولود يكم شهريور سال 370 هجري شمسي، دانشمند و پزشك فرهيخته اي است كه نه تنها ايرانيان و مسلمانان، كه جهانيان و بلكه تاريخ علم از وي به نيكي ياد كرده به او مباهات مي كند و حتي علماي حوزه هاي رياضيات، عرفان و... نيز ابن سينا را از آن خود مي دانند.
دانشگاه علوم پزشكي تهران ضمن ارج نهادن به اين دانشمند كم نظير ايراني و مسلمان بر خود فرض مي داند زحمات ارزشمند و جدي پزشكان سرزمين خويش را نيز ارج نهد و از كساني كه در عرصه هاي اندوه بيماري و خطر همواره در كنار مردم عزيز خود بوده‌اند تجليل نمايد.
دانشگاه علوم پزشكي تهران از بدو تاسيس تا كنون تحولات زيادي را در مسير تحقق مأموريتهاي ملي و منطقه اي خود تجربه كرده و توفيقات زيادي را در اين مسير بدست آورده است. اين توفيقات مسلما بدست نمي آمد مگر با تلاش همكاران و بويژه پزشكاني كه علاوه بر تلاش در عرصه ي درمان، در عرصه هاي آموزش و پژوهش نيز گام هاي اساسي برداشته اند و در فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي توانسته اند با تلاش همه جانبه دانش پزشكي كشور را ارتقاء دهند.
اميدواريم بستر مناسب براي ارائه خدمات با بهره مندي مناسبتر از توان و تجربيات سرمايه هاي انساني ارزشمند گروه پزشكي بيش از پيش فراهم گردد و در اين مسير همت مضاعفي را به كار خواهيم بست تا همكاران عزيز ما بدون آنكه با مشكلات ديگري مواجه شوند بتوانند در راستاي ارتقاء سلامت مردم كشور خدمات خود را ارائه دهند.
اينجانب ضمن آرزوي تندرستي و توفيق روزافزون براي همكاران، روز پزشك را به آنان تبريك مي‌گويم و از درگاه خداوند منان براي همگان حسن عاقبت و عافيت مسئلت دارم.

دكتر محمدرضا منصوري
رييس دانشگاه علوم پزشكي تهران

 

تهيه و تنظيم: م/ع

نظر شما :
captcha
Close