کد: 1287-11433      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ سه شنبه ۱۶ مهر   تعداد بازدید : 3162

برگزاري جلسه توجيهي گروه جراحي دهان،فك وصورت دانشكده دندانپزشكي در بيمارستان شريعتي با حضور معاون بين الملل دانشگاه

نشست بررسي مشكلات بخش جراحي دهان، فك و صورت بيمارستان شريعتي صبح امروز با حضور معاون بين الملل دانشگاه علوم پزشكي تهران، مدير امور و توسعه بين الملل معاونت بين الملل، معاون بين الملل دانشكده دندانپزشكي تهران، مدير گروه جراحي دهان، فك و صورت بيمارستان شريعتي و جمعي از هيئت علمي اين بيمارستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي معاونت بين الملل، در ابتداي اين نشست دكتر شيراني مدير گروه جراحي دهان، فك و صورت بيمارستان شريعتي با اشاره به اينكه بخش جراحي دهان، فك و صورت اين بيمارستان نخستين بخشي است كه موفق به جذب رزيدنت خارجي به شيوه جديد شده، اظهار داشت: هم اكنون نيز شش نفر از كشورهاي مختلف متقاضي پذيرش در اين بخش هستند.
وي ادامه داد: راه اندازي بخش جراحي دهان و فك و صورت در بيمارستان سينا موجب شد ظرفيت رزيدنت ها را در بازه زماني مشخص افزايش دهيم اما كمبود امكانات و محدوديت هايي نيز وجود دارد كه زمينه ساز رويكرد محتاطانه تري در خصوص جذب رزيدنت هاي بيشتر شده است.
دكتر شيراني در ادامه به ناكافي بودن هيئت علمي و نيروي انساني در اين بخش تأكيد كرد و گفت: مشكلات استخدام نيروي انساني جديد در جاي خود باقي است ضمن اينكه از تعداد هيئت علمي ما به نسبت زماني كه هنوز فعاليت ها گسترش نيافته بود، كاسته شده است.
مدير گروه جراحي دهان، فك و  صورت بيمارستان شريعتي مشكل اصلي را آشنا نبودن رزيدنت هاي خارجي با زبان فارسي در ابتداي شروع به فعاليت دانست و يادآور شد: با وجود اينكه آموزش زبان فارسي در بدو ورود رزيدنت ها انجام مي شود اما آنها در اكثر مواقع قابليت ارتباط با بيمار را نداشته و اين موضوع از اعتماد بيماران كاسته است.
دكتر علي عرب خردمند معاون بين الملل دانشگاه علوم پزشكي تهران در پاسخ به موارد مطرح شده از سوي دكتر شيراني گفت: مشكلات جاري در بخش جراحي دهان، فك و صورت بيمارستان بايد با حمايت مديريت بيمارستان در گام نخست بررسي و حل شود.
وي با بيان اينكه معاونت بين الملل دانشگاه در راستاي حل مشكل زبان رزيدنت هاي خارجي اقداماتي صورت داده است، افزود: دانشجويان جديد الورود با مراجعه به موسسه دهخدا با توجه به بازه زماني كه در اختيار دارند، امكان يادگيري با زبان فارسي را خواهند داشت.
دكتر عرب خردمند اضافه كرد: برنامه ريزي براي آموزش زودهنگام زبان فارسي قبل از شروع ترم در حال انجام است اما تا زماني كه دانشجويان بتوانند با بيماران ارتباط برقرار كنند همراهي آنها توسط فردي آشنا به زبان انگليسي ضروري به نظر مي رسد.
رئيس پريس بين الملل در ادامه با تأكيد بر اينكه آموزش زبان انگليسي به پرسنل داخل بخش نيز با توجه به سياست هاي پيش رو ضروري است، بيان داشت: آموزش زبان انگليسي در ميان پرسنل مستعد حركت مثبتي است كه نگاهي ترقي خواهانه را در پيش رو دارد.
وي يادآور شد: دانشگاه علوم پزشكي تهران به دنبال ايجاد نظمي است كه در آن آموزش دانشجويان به زبان انگليسي باشد اما چون تعامل با بيمار مسأله مهمي است يادگيري زبان فارسي نيز در اولويت است.
معاون بين الملل دانشگاه همچنين آمادگي خود را براي برگزاري دوره هاي آموزش زبان انگليسي جهت اساتيد اعلام و خاطرنشان كرد: به دنبال ايجاد فضايي رقابتي در بحث آموزش زبان انگيسي براي پرسنل و اساتيد در كنار افزايش كيفيت آموزش با هدف رفع چالش ها و مشكلات موجود هستيم.
دكتر نكوفر معاون بين الملل دانشكده دندانپزشكي تهران نيز شرط موفقيت در رنكينگ هاي بين المللي را آموزش به زبان انگليسي اعلام كرد و ادامه داد: اكنون كه در ابتداي راه هستيم بايد اين موضوع را به عنوان هدف عالي در نظر بگيريم.

جهت مشاهده تصاوير بر روي لينك زير كليك نماييد.

 

خبرنگار : مهناز وحيدي
عكاس:امير فرد
درج در سايت:م/ع

نظر شما :
captcha
Close