کد: 1287-331648      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ سه شنبه ۲۳ مهر   تعداد بازدید : 3002

تبریک معاونت بین الملل دانشگاه به مناسبت فرارسیدن عید قربان؛ روز رهایی از تعلقات

روابط عمومی معاونت بین الملل: عيد قربان كه پس از وقوف در عرفات (مرحله شناخت) و مشعر (محل آگاهي و شعور) و منا (سرزمين آرزوها، رسيدن به عشق) فرا مى‌رسد، عيد رهايى از تعلقات است. رهايى از هر آنچه غيرخدايى است.

این روز سالروز دستور قربانی اسماعیل به ابراهیم خلیل‌الله است. خداوند که اسماعیل را پس از سال‌های طولانی به ابراهیم هدیه کرده اکنون او را در معرض آزمایشی بسیار سخت قرار داده و خواهان قربانی اسماعیل است.

از او خواسته شده که اسماعیل را که اکنون نهالی برومند شده و جوانی جان ابراهیم و تنها ثمره زندگی‌اش است قربانی کند. در این لحظه بت‌شکن تاریخ خود در هم می‌شکند،از تصور پیام می‌شکند، اما فرمان فرمان خداست، ابراهیم باید انتخاب کند.

در پایان یک قرن رسالت خدایی در میان خلق، یک عمر نبوت و امامت مردم و جهاد علیه شرک و پایه‌گذاری توحید و شکستن بت و نابودی جهل و از همه جبهه‌ها پیروز بیرون آمدن و از همه مسئولیت‌ها موفق بیرون آمدن، هیچ جا به خاطر خود درنگ نکردن و از راه گامی در پی خویش منحرف نشدن همیشه و همه‌جا خوب امتحان دادن حال می‌بایست انتخاب سختی می‌کرد، وسوسه‌های شیطان کار را دو چندان سخت می‌کرد.

به هر حال ابراهیم آن بنده مخلص خدا به پیام حق تسلیم شد، او این پیام را با هزاران رقت به اسماعیل منتقل کرد. اما اسماعیل با آرامشی قلبی به او اعلام کرد تسلیم امر خدا باش و خواهی دید من از صابران خواهم بود.

آری در این روز بزرگ باید آنچنان به یقین قلبی دست یافته باشیم که تمام نفسانیات را قربانی کرده، در خود زمینه رشد تقوا را ایجاد کنیم تا پله پله به قرب معبود ازلی نزدیک و نزدیک‌تر شویم.

دهم ذی الحجه عید رهایى از هر آنچه غیرخدایى و بر آمدن انسانی نو از خویشتن خویش است. عید رهیدگی از اسارت نفس و عید لبیک است.

معاونت بین الملل، فرارسیدن این روز بزرگ را به تمامی مسلمانان جهان تبریک و شادباش گفته و از خداوند منان قبولی ادعیه و مناجات همگان را در این روزهای بی‌پیرایگی و آراستگی و سراسر صفا و معنویت مسألت دارد.

 

گردآوري و تنظيم: مهناز وحيدي

نظر شما :
captcha
Close