کد: 1287-331749      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ يکشنبه ۵ آبان   تعداد بازدید : 4314

با مشارکت اساتید دانشگاه ماستریخت عمل جراحی SNS در بیمارستان امام خمینی انجام شد

دو عمل جراحی (Sacral nerve stimulation)، جمعه سوم آبان ماه با برنامه ریزی پژوهشکده علوم اعصاب و با مشارکت اساتیدی از دانشگاه ماستریخت هلند و لبنان در بخش جراحی اعصاب بیمارستان امام خمینی (ره) انجام شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل دانشگاه، دکتر محمدمحسن مغاری فوق تخصص کولورکتال و سرپرست این عمل جراحی در این باره گفت: تاکنون 7 مورد از این عمل جراحی در بیمارستان امام خمینی و بیمارستان ضیائیان با موفقیت انجام شده است.

وی با اشاره به حضور اساتیدی از کشورهای هلند، لبنان و دانشگاه شیراز در این عمل جراحی، تصریح کرد: دعوت از این اساتید با هدف تبادل اطلاعات، ارتقاء سطح علمی کشور و استفاده از تجربیات سایر کشورها صورت گرفته است.

دکتر مغاری افزود: ما تجارب بسیار ارزشمندی در این رابطه در مرکز تحقیقات ضایعات نخاعی به دست آورده ایم و آماده ایم به هر شکلی در اختیار بیمارانی قرار دهیم که با مشکلات دفع در سیستم گوارش مواجه هستند.

وی با بیان اینکه اختلالات دفع جزء مشکلات بسیار شایع مردم جامعه ما است، اظهار داشت: آمار دقیقی نمی توان در خصوص درگیری مردم با این بیماری ارائه داد اما دلیل اصلی شایع شدن این بیماری شرم از مراجعه به پزشکان تشخیص داده شده است.

سرپرست این عمل روش مورد استفاده در درمان این بیماری را تحریک الکتریکی عصب خاجی (SNS) اعلام کرد و ادامه داد: این روش در دو مرحله تعبیه لید موقت و لید دائم در کنار عصب خاجی 3 انجام می شود که البته در صورتی که پاسخ بیمار به مرحله اول درمان مثبت باشد و اختلات دفع مرتفع شود، مرحله دوم انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: اختلالات دفع به طور مستقیم بر اعتماد به نفس بیماران، روابط خانوادگی و حضور آنها در اجتماع تأثیر می گذارد ضمن اینکه روان شخص به شدت تحت تأثیر این بیماری قرار می گیرد.

دکتر مغاری خاطرنشان کرد: این عمل جراحی که تاکنون نتایج مثبتی در کشور ما داشته است اختلالات دفع ادرار، بی اختیاری ادراری، بی اختیاری مدفوع و یبوست های بسیار سخت را درمان می کند.

 

خبرنگار: مهناز وحیدی
درج در سايت: م/ع

نظر شما :
captcha
Close