کد: 1287-331761      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ دوشنبه ۶ آبان   تعداد بازدید : 3640

برگزاری نخستین نشست دوره ای با دانشجویان خارجی پردیس بین الملل با رویکرد بررسی مسائل پژوهشی

نخستین نشست دوره ای با دانشجویان پردیس بین الملل دوشنبه 6 آبان ماه 92 به زبان انگلیسی و با حضور دانشجویان خارجی در طبقه نهم ساختمان ستاد مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل دانشگاه، دکتر محمدرضا هادیان، معاون پژوهشی پردیس بین الملل و رئیس مرکز تحصیلات تکمیلی پردیس بین الملل، دکتر صادق قاسمی مدیر روابط بین الملل، اعتباربخشی و رتبه بندی معاونت بین الملل و دکتر عنایت الله شعبانی مدیر توسعه امور بین المللی معاونت بین الملل در این نشست میزبان دانشجویان خارجی و نمایندگانی از دانشکده های مختلف دانشگاه علوم پزشکی تهران بودند.

دکتر هادیان در جمع بندی این نشست با اشاره به اینکه امروز به طور کامل سیاستهای نوین معاونت پژوهشی پردیس بین الملل و مرکز تحصیلات تکمیلی تشریح شد، اظهار داشت: با توجه به نوپا بودن معاونت پژوهشی و فعالیت دوساله مرکز تحصیلات تکمیلی پردیس بین الملل، ارتقاء پژوهش در دانشگاه به ویژه در مبحث بین المللی سازی به عنوان سیاست و هدف اصلی تعیین شده است.

رئیس مرکز تحصیلات تکمیلی پردیس بین الملل افزود: با توجه به اینکه دانشجویانی که در این نشست شرکت کردند اکثراً به مرحله پایان نامه رسیده اند، ترجمه راهنماها و آیین نامه هایی که به پایان نامه های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی مربوط می شد از مدتی پیش در دستور کار قرار گرفت.

دکتر هادیان اضافه کرد: ترجمه این آیین نامه ها، تطبیق آنها با آیین نامه های داخلی و بین المللی معتبر و تعبیه تمامی فرم های آموزشی و پژوهشی که نیاز است دانشجو در مراحل مختلف آموزشی و پژوهشی در اختیار داشته باشد نیز انجام شد ضمن اینکه نیازهای دانشجویان و توجه به قوانین موجود نیز در این انطباق سازی مورد توجه قرار گرفت.

وی از تهیه و آنلاین کردن نسخه اولیه طرح پایان نامه با بهره گیری از فرم های معتبر داخلی و سازمان های بین المللی به عنوان آخرین اقدام یاد کرد.

معاون پژوهشی پردیس بین الملل با بیان اینکه در حالت عادی بودجه مشخصی را برای طرح ها و پایان نامه های دانشجویان تعریف کرده ایم، گفت: البته در مواردی که این اقدام زمینه ساز تبادل اساتید، دانشجویان و تعریف پروژه های مشترک شود آمادگی داریم با مبالغ بالاتری از طرح ها و پایان نامه ها حمایت کنیم.

دکتر هادیان در ادامه از برگزاری جلسات متعدد با دانشجویانی که به مرحله پایان نامه رسیده اند خبر داد و گفت: با توجه به اینکه از قبل برای این دانشجویان یک استاد راهنماsupervisor) ) تعیین شده، راهنمایی لازم در خصوص مراحلی که باید بگذرانند در طول انجام پژوهش انجام می شود.

این مقام مسئول برگزاری این جلسه را گام بلندی در راستای همراه کردن پروژه های تحقیقاتی با برنامه های بلند مدت دانشگاه اعلام کرد و تأکید کرد: در این نشست پیشنهاد گذراندن بخشی از پژوهش دانشجویان در کشورشان نیز مطرح شد که به نظر می رسد زمینه ساز امضاء تفاهم نامه های بین المللی و از همه مهمتر اجرایی شدن آنها شود.

وی با اشاره به حضور 78 دانشجوی تحصیلات تکمیلی و در مجموع 88 دانشجوی خارجی در پردیس بین الملل، خاطرنشان کرد: سایت مرکز تحصیلات تکمیلی با طراحی مناسب هم اکنون اطلاعات و امکانات خوبی را در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهد.

معاون پژوهشی پردیس بین الملل تصریح کرد: در تلاشیم با انجام پروژه های مشترک با مراکز تحقیقاتی و دانشکده های معتبر بین المللی امور آموزشی و پژوهشی را به صورت صحیحی مدیریت کرده و با بهره گیری از گروه های مختلف، برنامه های درازمدت پژوهشی را در راستای حل مشکلات ملی، منطقه ای و بین المللی گردآوری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در همین راستا گرانت ویژه ای با عنوان TIGA تعریف شده است، یادآور شد: ما می خواهیم اگر مبالغی را با عنوان پروژه های تحقیقاتی و یا پایان نامه های دکترای تخصصی اختصاص می دهیم در راستای سیاست بین المللی سازی باشد. 

   

    گالري عكس

خبرنگار: مهناز وحیدی
عكاس: امير فرد
درج در سايت: س/م

نظر شما :
captcha
نظرات بینندگان
Load More...
Close