کد: 1287-331816      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ سه شنبه ۱۴ آبان   تعداد بازدید : 1861

دیدار هیأت لبنانی با معاون بین الملل دانشگاه/ دکتر خردمند از ایجاد شعبات دانشگاه در خارج از کشور حمایت کرد

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران: مسئولان بیمارستان رسول اعظم(ص) بیروت که به منظور گسترش همکاریها و عقد تفاهم نامه با پژوهشکده علوم اعصاب و مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) به ایران سفر کرده اند، یکشنبه 12 آبان ماه با دکتر علی عرب خردمند، معاون بین الملل دانشگاه دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل، دکتر عرب خردمند معاون بین الملل دانشگاه، دكتر صابري از اساتید هیئت علمی مركز تحقيقات ضايعات مغزي و نخاعي، دکتر قاسمی، مدیر روابط بین الملل، اعتباربخشی و رتبه بندی معاونت بین الملل و دکتر هادیان، معاون پژوهشی پردیس بین الملل روز گذشته در سالن شورای پردیس بین الملل دانشگاه میزبان هیأت چهار نفره لبنانی از بیمارستان رسول اعظم(ص) بودند.

دکتر محمد بشیر رئیس بیمارستان رسول اعظم(ص) بیروت در ابتدای این نشست با اشاره به پتانسیل های موجود در این بیمارستان اظهار داشت: بیمارستان رسول اعظم(ص) توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران ایران 25 سال پیش راه اندازی شد و هم اکنون با همراهی مرکزی دیگر در قالب 250 تخت آماده خدمت رسانی و سرویس دهی به بیماران است.

وی تصریح کرد: بیمارستان رسول اعظم(ص) بیروت به عنوان یک بیمارستان دانشگاهی شناخته شده است که ضمن همکاری با دانشگاه لبنان و دانشگاه های خصوصی به منظور آموزش دانشجویان، دانشگاه علوم بهداشتی رسول اعظم را نیز هدایت می کند.

دکتر بشیر افزود: در حال حاضر سه دانشکده به عنوان زیر مجموعه این دانشگاه فعال هستند و امروز تعداد قابل قبولی از اساتید و هیئت علمی، امر آموزش 650 دانشجو از سراسر لبنان را در این مرکز برعهده دارند.

دکتر بشیر در بخش دوم صحبت های خود پیشنهاد ایجاد شعبه ای از دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیروت را مطرح کرد و گفت: این اقدام می تواند در قالب توسعه دانشگاه علوم بهداشتی رسول اعظم(ص) صورت گیرد ضمن اینکه امکانات و شرایط لازم برای ایجاد دانشکده ای مستقل نیز وجود دارد.

رئیس بیمارستان رسول اعظم(ص) بیروت در ادامه درخواست شرکت تکنسین ها و پرستاران این بیمارستان در دوره های کوتاه مدت و فلوشیپ دانشگاه علوم پزشکی تهران را ارائه داد و بیان داشت: همچنین مرکز تحقیقات بیمارستان نیز در مرحله راه اندازی است که ما همکاری دانشگاه تهران را در این زمینه نیز خواستاریم.

دکتر عرب خردمند ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی به میهمانان، ایجاد شعباتی از دانشگاه علوم پزشکی تهران در خارج از کشور را جزء برنامه های پیش رو دانست و لازمه عملیاتی شدن آن را انجام بررسی های لازم و کارشناسی شده اعلام کرد.

معاون بین الملل دانشگاه ادامه داد: با توجه به فعالیت موثر و موفق بنیاد شهید ایران در بیروت، درخواست دریافت یک طرح کسب و کار دقیق با بررسی شرایط موجود در جنوب لبنان را از این بنیاد داریم تا همکاری در این راستا با سرعت بیشتری صورت گیرد.

وی با استقبال از همکاری با بیمارستان رسول اعظم(ص) در زمینه برگزاری دوره های کوتاه مدت و فلوشیپ، گفت: در دوره های کوتاه مدت با رویکرد بالابردن توانمندی افراد با سرعت بیشتری آماده همکاری هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای دوره های تخصصی فلوشیپ از 19 کشور جهان درخواست داریم، گفت: لازمه شرکت در این دوره ها مراجعه به سایت معاونت بین الملل و پرکردن فرم درخواست است که چون بحث انتخاب از میان متقاضیان مطرح است، یک مقدار زمانبر خواهد بود.

دکتر عرب خردمند پیشنهاد ایجاد واحدی در بیمارستان رسول اعظم(ص) بیروت به منظور همکاری در این بخش را ارائه و تأکید کرد: اگر در رابطه با برگزاری دوره ها سازماندهی شده عمل کنیم می توانیم ظرفیت های آینده را توسعه دهیم.

رئیس پردیس بین الملل دانشگاه همکاری در زمینه مرکز تحقیقات این بیمارستان را نیز مستلزم تعریف منابع مناسب اعلام کرد و  یادآور شد: 40 درصد فارغ التحصیلان PhD کشور هم اکنون توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران آموزش می بینند که استفاده از پتانسیل آنها در راستای فعالیت های پژوهشی نیازمند صرف اعتبارات و بودجه لازم است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که این دیدار و تبادل اطلاعاتی مناسبی که انجام شده شرایط همکاری های کارآمد و موثر آینده را فراهم کند.

گفتنی است این هیئت لبنانی صبح روز گذشته با رئیس بیمارستان امام خمینی(ره)، گروه واکنش سریع نیروهای تخصصی(توسن) و رئیس مرکز قلب تهران دیدار کردند.

خبرنگار: مهناز وحيدي
درج در سايت: س/م

نظر شما :
captcha
Close