کد: 1287-331978      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ دوشنبه ۲۷ آبان   تعداد بازدید : 1791

بازدید سفیر نیکاراگوئه از دانشکده دندانپزشکی و مرکز قلب تهران

سفیر نیکاراگوئه با هدف آشنایی با خدمات و امکانات دانشگاه علوم پزشکی تهران و کسب اطلاعات در راستای تبادل دانشجو امروز 27 آبان ماه از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز قلب تهران بازدید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل دانشگاه، در جریان بازدید Mario Barquero از دانشکده دندانپزشکی تهران، نشستی با حضور دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین المللی معاونت بین الملل دانشگاه، دکتر خامی، سرپرست معاونت بین الملل دانشکده دندانپزشکی تهران و دکتر نکوفر، معاون اداری و مالی دانشکده دندانپزشکی تهران برگزار شد.

دکتر نکوفر در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه در حدود 46 دانشکده دندانپزشکی در سراسر کشور فعال است، اظهار داشت: دانشکده دندانپزشکی تهران قدیمی ترین دانشکده دندانپزشکی در ایران است که هم اکنون با 13 گروه آموزشی فعالیت می کند.

معاون اداری و مالی دانشکده دندانپزشکی تهران افزود: در تمامی بخشها دانشجوی دکترای عمومی و تخصص مشغول گذراندن دوره های آموزشی خود هستند ضمن اینکه در تعدادی از بخش های دانشکده در حال حاضر دانشجوی بین المللی تحصیل می کنند.

دکتر خامی سرپرست معاونت بین الملل دانشکده دندانپزشکی تهران نیز با بیان اینکه از کشورهایی چون عراق، پاکستان و اتیوپی دانشجویانی در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند، گفت: این دانشجویان هم اکنون در بخش های اندودانتیکس، پروتز، جراحی، ایمپلنت، سلامت دهان و آموزشکده پروتزهای دندانی تحت آموزش هستند.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به برنامه ریزی های موفق در بخش سلامت دهان دانشکده دندانپزشکی تهران آمادگی لازم برای همکاری با کشور نیکاراگوئه وجود دارد.

در ادامه Mario Barquero با بیان احساس برادری میان کشور نیکاراگوئه و ایران گفت: اشتراکات فرهنگی بسیاری میان دو کشور وجود دارد که می تواند زمینه ساز همکاری های موفق در آینده شود.

سفیر نیکاراگوئه تصریح کرد: در نیکاراگوئه خدمات پزشکی و دندانپزشکی دولتی رایگان است اما تعداد زیادی از مناطق روستایی از امکانات دندانپزشکی محروم هستند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلاتی که در این مناطق وجود دارد، لزوم همکاری با کشور نیکاراگوئه به منظور انجام برنامه ریزی های مدون جهت جلوگیری از بیماری های دهان احساس می شود.

Mario Barquero، سفیر نیکاراگوئه از بخش های تشخیص و بیماری های دهان، کودکان، رادیولوژی، جراحی دهان، فک و صورت، ارتودنسی و پروتزهای دندانی دانشکده دندانپزشکی تهران بازدید و از نزدیک با  برخی اساتید این بخش ها گفتگو کرد.

وی همچنین در ادامه نشست مشترکی با دکتر حاجی قاسمی مدیر امور اداری مرکز قلب تهران دیدار و با فعالیت ها و امکانات این مرکز آشنا شد.

دکتر حاجی قاسمی در جریان این دیدار ضمن خیر مقدم به سفیر نیکاراگوئه، مرکز قلب تهران را یک مرکز آموزشی، بهداشتی و درمانی در زمینه های بیماری های قلب و عروق وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران معرفی کرد.

وی با تأکید بر پذیرش روزانه تعداد قابل توجه بیماران در این مرکز، افزود: مرکز قلب تهران روزانه پذیرای بیمارانی از سراسر ایران و کشورهایی چون عراق و جمهوری آذربایجان است.

دکتر حاجی قاسمی همچنین در خصوص واحد پژوهشی و تحقیقاتی مرکز قلب تهران توضیحاتی ارائه کرد و یادآور شد: ما در قالب این واحد با هدف پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی نیز دستاوردهایی داشته ایم.

سفیر نیکاراگوئه در پایان این دیدار از بخش های کت لب، سی تی آنژیو، سونوگرافی داپلر، سی سی یو 1 و  پست آی سی یو  بازدید کرد.

گفتنی است مرکز قلب تهران هم اکنون متشکل از 11 اتاق عمل فعال، 6 اتاق کت لب، 5 بخش سی سی یو، 5 بخش جراحی و 7 بخش پست سی سی یو است.

 

خبرنگار: مهناز وحیدی
درج در سايت: سميرا ملكيان

نظر شما :
captcha
Close