کد: 1287-331979      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ سه شنبه ۲۸ آبان   تعداد بازدید : 1820

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران با سفیر نیکاراگوئه دیدار کرد

Mario Barquero سفیر کشور نیکاراگوئه پیش از ظهر 27 آبان ماه با دکتر جعفریان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران در سالن اجتماعات ستاد مرکزی دیدار کرد.

 

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل دانشگاه، دکتر عرب خردمند، معاون بین الملل دانشگاه، دکتر قاسمی، مدیر روابط بین الملل، اعتباربخشی و رتبه بندی معاونت بین الملل، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین المللی معاونت بین الملل و دکتر هادیان، معاون پژوهشی پردیس بین الملل نیز در این نشست حضور داشتند.

دکتر جعفریان در ابتدای این نشست با ارائه اسلایدهایی، به معرفی دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت و گفت: 12 دانشکده، 16 بیمارستان و 75 مرکز تحقیقاتی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بیش از 27 درصد از دانشجویان این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند ضمن اینکه 228 نفر از اعضاء هیئت علمی استاد تمام و 992 نفر از آنها استادیار هستند.

وی همچنین توضیحاتی در خصوص دانشکده های پزشکی، بهداشت، پرستاری و مامایی ارائه کرد و بیان داشت: دانشکده پزشکی هم اکنون دارای بیش از 30 برنامه آموزشی PhD است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران قدیمی ترین دانشکده بهداشت در سطح کشور است، گفت: بسیاری از برنامه های بزرگ در سطح منطقه نیز توسط این دانشکده برگزار می شود.

دکتر جعفریان دانشکده های فناوری های نوین، علوم تغذیه و رژیم شناسی و طب سنتی را نیز به عنوان دانشکده های جدید زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران معرفی کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزاری سالانه جشنواره ابن سینا را یکی از برنامه های موثر و موفق طی سالیان اخیر اعلام کرد و اظهار داشت: همچنین موفقیت ها در زمینه  چاپ مقالات قابل قبول بوده است.

وی به حضور دانشجویان خارجی به منظور تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و ادامه داد: آمادگی داریم با کشورهای مختلف جهان در حوزه آموزش و تبادل دانشجو همکاری کنیم.

Mario Barquero سفیر کشور نیکاراگوئه نیز با استقبال از حضور دانشجویانی از این کشور در ایران گفت: پیرو بازدیدهایی از دانشکده دندانپزشکی تهران و مرکز قلب تهران، امکانات دانشگاه علوم پزشکی تهران را بسیار حرفه ای و مناسب دیدم.

وی با تأکید بر اینکه مرکز قلب تهران، بسیار مدرن و با تجهیزات کافی طراحی شده، افزود:  این مرکز در بخش تحقیقات و پژوهش پیشرفت های چشمگیری داشته است.

Mario Barquero ادامه داد: مرکز آموزشی در کشور نیکاراگوئه در راستای تعاملات و ارتباطات بین المللی ایجاد شده است که به نظر می رسد از طریق آن می توان برای تبادل دانشجو اقدام کرد.

دکتر علی عرب خردمند معاون بین الملل دانشگاه نیز در جمع بندی این نشست تعامل با کشورهای مختلف را یکی از برنامه های حوزه بین الملل در راستای توسعه آموزش عالی دانست و اظهار داشت: بر همین اساس دیدار با سفرای کشورهایی که تاکنون با آنها تبادل دانشجو نداشته ایم، در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تعامل با سفیر کشور نیکاراگوئه نیز بر همین اساس مورد توجه قرار گرفته که با ایجاد زمینه برای بازدید از دانشکده دندانپزشکی و مرکز قلب تهران امکان آشنایی وی با فعالیت های آموزش عالی و ارائه خدمات بهداشتی فراهم شد.

 

خبرنگار: مهناز وحیدی
درج در سايت: سميرا ملكيان

نظر شما :
captcha
Close