کد: 1287-332122      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ دوشنبه ۱۸ آذر   تعداد بازدید : 2628

بازدید معاون بین الملل دانشگاه Santiago de Compostela از دانشکده دندانپزشکی تهران و دانشکده پرستاری و مامایی

Victor Millet معاون بین الملل دانشگاه Santiago de Compostela اسپانیا یکشنبه 17 آذرماه با هدف به گسترش همکاریهای آموزشی و پژوهشی میان دو دانشگاه از دانشکده دندانپزشکی و دانشکده پرستاری و مامایی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل دانشگاه، در جریان بازدید نخست نشست مشترکی با حضور دکتر قاسمی مدیر روابط بین الملل، اعتباربخشی و رتبه بندی معاونت بین الملل، دکتر بیات، رئیس دانشکده دندانپزشکی و دکتر خامی، سرپرست معاونت بین الملل این دانشکده برگزار شد.

دکتر خامی در این نشست ضمن معرفی دانشکده دندانپزشکی، گفت: هم اکنون 126 هیئت علمی آموزش 819 دانشجو را در این دانشکده برعهده دارند.

سرپرست معاونت بین الملل دانشکده دندانپزشکی افزود: هم اکنون چهار بیمارستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران بخش های فعالی در حوزه دندانپزشکی دارند.

Victor Millet معاون بین الملل دانشگاه Santiago de Compostela در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه های کشور اسپانیا اغلب در حوزه آموزشی فعالند نه در حوزه درمان، اضافه کرد: دانشگاه Santiago de Compostela در بخش های مختلفی فعال است که در زمینه دندانپزشکی نزدیک به یکصد دانشجو و 25 یونیت دارد.

وی ادامه داد: شهر Santiago یکصد هزار نفر جمعیت دارد و سالانه میزبان بیش از 700 هزار توریست از سراسر جهان است به همین دلیل در تلاش برای گسترش تعاملات با دانشگاه های بزرگ جهان می باشد.

معاون بین الملل دانشگاه Santiago de Compostela از بخش های جراحی دهان، فک و صورت، پروتزهای دندانی، ترمیمی و اندودانتیکس دانشکده دندانپزشکی تهران بازدید و از نزدیک با  برخی اساتید این بخش ها گفتگو کرد.

Victor Millet همچنین در بخش دوم بازدیدها راهی دانشکده پرستاری و مامایی شد و در نشستی با حضور دکتر مهوش صلصالی، معاون بین الملل دانشکده پرستاری و مامایی و دکتر قاسمی، مدیر روابط بین الملل، اعتباربخشی و رتبه بندی معاونت بین الملل شرکت کرد.

دکتر صلصالی در این نشست با ارائه اسلایدی به معرفی فعالیت های این دانشکده پرداخت وضعیت رشته های تحصیلی در بخش عمومی و کلینیکال را تشریح کرد.

معاون بین الملل دانشکده پرستاری و مامایی با تأکید بر اینکه ارتباطات با سازمانهای بین المللی در سطح قابل قبولی است، گفت: هم اکنون با سازمانهایی چون WHO،EMRO  و ICN قراردادهای همکاری داریم.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: در حال حاضر 80 دانشجوی PhD، 400 دانشجوی فوق لیسانس و یک هزار دانشجوی لیسانس در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه دانشکده پرستاری و مامایی در جذب دانشجویان خارجی نیز موفق عمل کرده است، تصریح کرد: 7 دانشجوی PhD، 4دانشجوی فوق لیسانس و 10 دانشجوی لیسانس را از کشورهای مختلف جذب کرده ایم.

دکتر صلصالی آمار مربوط به پذیرفته شدگان این دانشکده را نیز قابل توجه اعلام کرد و یادآور شد: 70 درصد پذیرفتنه شدگان این دانشکده را دختران و 30 درصد را پسران تشکیل می دهند.

معاون بین الملل دانشگاه Santiago de Compostela نیز توضیحات ارائه شده را قابل تحسین و غیرقابل انتظار توصیف کرد و افزود: در اسپانیا نیز چون ایران شاهد تحصیل تعداد قابل توجهی از دانشجویان در رشته های پرستاری و مامایی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در کشور اسپانیا خدمات مناسبی در زمینه های پرستاری، مامایی و مراقبت از مادر و کودک ارائه می شود که خوشبختانه موجب جلب رضایت مردم شده است.

Victor Millet در پایان گفت: به نظر می رسد در صورت ایجاد تعامل میان هیئت علمی دو دانشکده با یکدیگر می توان در آینده نزدیک شاهد دستاوردهای مشترک علمی و تبادل دانشجویان و اساتید باشیم.

گفتنی است وی از کتابخانه، مرکز آی تی،مرکز پژوهشهای علمی دانشجویی، آزمایشگاه دانشکده پرستاری و مامایی بازدید کرد و  در دیداری کوتاه با معاون پژوهشی دانشکده وضعیت تحقیقات و پروژه های دانشجویی و تعامل با دانشجویان در این باره را جویا شد.

خبرنگار: مهناز وحیدی
درج خبر در سایت: سميرا ملكيان

نظر شما :
captcha
Close