کد: 1287-332292      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ دوشنبه ۲۵ آذر   تعداد بازدید : 4009

رئیس دانشکده دندانپزشکی تهران از دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل بازدید کرد

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به همراه معاونان آموزشی، دانشجویی و فرهنگی و بین الملل این دانشکده دوشنبه 25 آذرماه از دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل، پیرو بازدید از این دانشکده نشست مشترکی با حضور دکتر سیدجلال پورهاشمی، رئیس دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل، دکتر بیات رئیس دانشکده دندانپزشکی تهران، دکتر سکینه نیکزاد، معاون آموزشی دانشکده دندانپزشکی تهران، دکتر حسینعلی ماهگلی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکده دندانپزشکی تهران، دکتر  محمدرضا خامی، معاون بین الملل دانشکده دندانپزشکی تهران،  دکتر رضا یزدانی، معاون آموزشی و پژوهشی پردیس بین الملل و دکتر کیانوش کیائی، سرپرست معاونت اداری و مالی دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل برگزار شد.

 دکتر پورهاشمی در ابتدای این نشست با اشاره به روند شکل گیری این دانشکده در تهران، اظهار داشت: از سال 86 پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران نسبت به جذب دانشجو در شعبه کیش اقدام کرده و اسفندماه دو سال بعد با برگزاری آزمون جامع و راه اندازی بخش پری کلینیک در حالی که همچنان ساختمان نیمه کاره بود، نخستین گروه دانشجویان دوره بالینی خود را آغاز کردند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی تهران تصریح کرد: ظرف مدت 35 روز زیرزمین دانشکده که بخش پری کلینیک، کتابخانه و انبار در آن واقع است و  105 روز فضای فعلی دانشکده که جایگزین مرکز بهداشت شهید آیت شده، از پیمانکار تحویل گرفته شد.

وی ادامه داد: خردادماه 89 به طور رسمی با افتتاح بخش ترمیمی فعالیت دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل فعالیت آغاز شد و هم اکنون با 41 هیئت علمی به عنوان یک دانشکده مستقل فعالیت می کند.

دکتر پورهاشمی افزود: طبق اساسنامه پردیس های بین الملل هدف از ایجاد این دانشکده ها در گام اول جذب دانشجوی خارجی و حضور در عرصه های بین المللی است که ما به عنوان سرلوحه فعالیت خود در دانشکده دندانپزشکی پردیس مورد توجه قرار دادیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در خصوص جذب هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی پردیس امکان استقلال کامل را دارد اما در راستای تعامل و همکاری مشترک با دانشکده دندانپزشکی تهران گام بر می دارد، گفت: هیئت علمی این دانشکده همگی جوان هستند اما از سطح مناسبی از بهره وری و کارایی و تعامل تنگاتنگ و مناسب با دانشجویان برخوردارند.

وی تأکید کرد: در راستای تعامل با دانشکده دندانپزشکی تهران حمایت های مالی با هدف جذب دانشجویان خارجی صورت گرفته است.

رئیس دانشکده دندانپزشکی پردیس در ادامه از اقدامات مناسب در راستای توانمندسازی اساتید و هیئت علمی خبر داد و بیان داشت: ایجاد مرکز پژوهشهای دانشجویی و فعالیت در حوزه مرکز توسعه آموزشی (EDO) زمینه ساز افزایش توانمندی اساتید شده است.

دکتر پورهاشمی اظهار داشت: توسعه امکانات دانشکده دندانپزشکی پردیس به مرور راه را برای جذب دانشجویان خارجی باز کرده است و به همین دلیل گام های موثری نیز برای بین المللی سازی کریکولوم آموزشی برداشته شده است.

 وی هدف این دانشکده در درازمدت را اعطای مدرک معتبر بین المللی به دانشجویان اعلام کرد که در دانشگاه های مختلف جهان از اعتبار کافی برخوردار باشد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی پردیس از پذیرش دانشجویان  ورودی سال 93 به طور کامل در تهران خبر داد و خاطرنشان کرد: پروژه توسعه دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل در حال تکمیل است و سال آینده امکان پذیرش دانشجویان در تهران را خواهیم داشت.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل نیز در ادامه این نشست در خصوص فعالیت های آموزشی این دانشکده گفت: هم اکنون 41 هیئت علمی در 9 گروه آموزشی مستقل فعالیت می کنند.

دکتر یزدانی اضافه کرد: طی چند نمونه بررسی های آموزشی مشخص شده 40 تا 50 درصد دانشجویان فرزندان پزشکان، دندانپزشکان و هیئت علمی دانشگاه های مختلف هستند و اغلب به تشویق خانواده های تحصیلکرده خود پردیس بین الملل را به عنوان گزینه تحصیل انتخاب کرده اند.

وی ادامه داد: ضمن بازدیدهایی که از تمام پردیس های بین الملل با هماهنگی دبیرخانه تخصصی آموزش انجام شد، دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل از نظر شرایط و امکانات موجود با هیچ یک قابل مقایسه نیست و از سطح قابل قبولی برخوردار است.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل خاطرنشان کرد: معدل دیپلم اکثر دانشجویان پذیرفته شده بین 18 تا50/18 است که نشاندهنده پتانسیل بالای این دانشجویان است.

دکتر یزدانی افزود: اولین گروه دانشجویان رشته دندانپزشکی از بهمن ماه امسال فارغ التحصیل شدند و هم اکنون نزدیک به 300 دانشجو در تهران و کیش به تحصیل مشغولند.

دکتر کیانوش کیائی سرپرست معاونت اداری و مالی دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل نیز از فعالیت 52 پرسنل در این دانشکده خبر داد و گفت: در ابتدای کار دانشکده، فعالیت ها را با 6 پرسنل شروع کردیم و به تدریج نسبت به جذب نیروهای مورد نیاز اقدام شد.

وی یادآور شد: بودجه هر سال این دانشکده براساس تفاهم نامه میان دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی تهران تعیین می شود و هزینه ها براساس بودجه ای که دریافت می کنیم انجام خواهد شد.

دکتر بیات رئیس دانشکده دندانپزشکی تهران نیز با تقدیر از گزارش ارائه شده در خصوص فعالیت های دانشکده دندانپزشکی پردیس بیان داشت: دانشکده دندانپزشکی تهران و دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل دو مجموعه جدا از هم نبوده و باید در تعامل با یکدیگر قدم بردارند.

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد وسعت فعالیتهای دانشکده، این مجموعه را دچار روزمرگی نکند  و مانع موفقیت ها و پیشرفتهای بیشتر نشود.

گفتنی است رئیس دانشکده دندانپزشکی تهران و گروه همراه از بخشهایی چون ترمیمی، پروتزهای دندانی، جراحی دهان و فک و صورت، تشخیص و بیماری های دهان، پریودانتیکس، اندودانتیکس، اطفال، ارتودنسی، پری کلینیک و انبار دانشکده دندانپزشکی پردیس بازدید بعمل آورند.

خبرنگار: مهناز وحیدی
درج خبر در سایت: سميرا ملكيان

نظر شما :
captcha
Close