کد: 1287-332426      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ يکشنبه ۱۵ دي   تعداد بازدید : 2417

بررسی راهکارهای تحول ساز جذب دانشجویان خارجی در جلسه مشترک معاونت بین الملل و گروه فیزیک و مهندسی پزشکی دانشکده پزشکی

معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و گروه فیزیک و مهندسی پزشکی دانشکده پزشکی در راستای افزایش هدفمند جذب دانشجویان بین المللی همکاری های تازه ای را آغاز می کنند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل دانشگاه، دکتر هادیان، معاون پژوهشی پردیس بین الملل با اعلام این خبر گفت: نشست مشترکی با حضور دکتر عرب خردمند، معاون بین الملل دانشگاه، دکتر احمدیان مدیر گروه فیزیک و مهندسی پزشکی دانشکده پزشکی، دکتر سلیقه و دکتر قدیری از اعضاء هیئت علمی این گروه به میزبانی معاونت بین الملل برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این نشست با محوریت بررسی راهکارهای تحول ساز برای افزایش جذب دانشجوی نخبه خارجی برپا شد، اظهار داشت: در این راستا همکاری مشترک با گروه فیزیک و مهندسی پزشکی دانشکده پزشکی به طور خاص مورد توجه قرار گرفت.

معاون پژوهشی پردیس بین الملل تصریح کرد: ایجاد آزمایشگاهی با هدف ارائه خدمات بالینی و ارائه جدیدترین نوآوری های تحقیق در دستور کار گروه فیزیک و مهندسی پزشکی قرار دارد که معاونت بین الملل در راستای راه اندازی این مکان اعلام آمادگی کرد.

دکتر هادیان افزود: هدف معاونت بین الملل از همکاری در این زمینه ایجاد فرصتهای پژوهش جهت جذب متخصصان جوان، نخبگان بین المللی و متقاضیان با استعداد PhD است تا بدین شکل پاسخگوی نیازهای ملی، منطقه ای و بین المللی باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه گروه فیزیک و مهندسی پزشکی دانشکده پزشکی نیز کتابچه معرفی با هدف پذیرش دانشجویان خارجی تهیه کرده است، گفت: در این کتایچه معرفی عناوین رشته هایی که امکان جذب دانشجویان خارجی در آنها وجود دارد به همراه تعداد واحدها تشریح شده است.

وی ادامه داد: طبق این کتایچه گروه فیزیک و مهندسی پزشکی دانشکده پزشکی در نظر دارد طی چهارسال آینده به صورت مشخص فرصتهای تحقیقاتی خود را با تأسیس آزمایشگاه بالینی و تحقیقاتی در حیطه ماورای صوت و همچنین آزمایشگاه دیگری در حوزه پردازش تصاویر سیگنال و بایومدیکال به بهره برداری برساند.

معاون پژوهشی پردیس بین الملل با بیان اینکه در نشست مذکور مقرر شد در صورت تهیه برنامه عملیاتی که در آن پروژه های مرحله به مرحله و بخشی از يک پروژه بزرگ و هدفمند تعریف شده باشد، معاونت بین الملل حمایت های لازم را به عمل آورد، گفت: این پروژه ها باید به نحوي باشد که دانشجويان در هر مرحله از پروژه با دانشجويان مرحله بعد یا قبل همپوشاني داشته باشند و بتوانند کار تحقیق دانشجویان قبلی را دنبال کنند.

دکتر هادیان یادآور شد: پروژه های فوق باید قابلیت جذب دانشجويان کارشناسی ارشد، دکترای تخصصی و فوق دکترا را داشته باشد ضمن اینکه محصول محور بودن پروژه ها بنحوي که در آینده به ايجاد خروجي ملموس منجر شود نیز مورد تاکید است.

معاون پژوهشی پردیس بین الملل تأکید کرد: همچنین بر اختصاص دادن دانشجويان مشخص بين الملل (خارجی) به پروژه هاي از پيش تعريف شده توافق شد و نیز ايجاد همکاري بين دانشگاه و مراکز خارج از کشور بر اساس تعريف پروژه هاي مشترک و تبادل دانشجو مورد تایید قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در پایان مقرر شد گروه فيزيک و مهندسي پزشکي، نسبت به ارائه پيشنهاد پروژه هاي تحقيقاتي خود جهت ثبت در سايت بين الملل اقدامات لازم را انجام دهد.

 

خبرنگار: مهناز وحیدی
درج خبر در سایت: سميرا ملكيان

نظر شما :
captcha
Close