کد: 1287-332442      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ سه شنبه ۱۷ دي   تعداد بازدید : 2092

نشست بررسی اهداف و چشم اندازهای پروژه EducationIRAN برگزار شد

نشست بررسی اهداف و چشم انداز پروژه EducationIRAN با حضور نمایندگانی ازر وزارتخانه های بهداشت، درمان، آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران دوشنبه 9 دی ماه به میزبانی وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل دانشگاه، دکتر علی عرب خردمند، معاون بین الملل دانشگاه، نادی، رئیس اداره امور دانشجویان و بورس های وزارت امور خارجه، دکتر فضلی سروستانی، مشاور معاون آموزشي وزارت بهداشت در امور شعب بين الملل دانشگاه هاي علوم پزشکی، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین المللی معاونت بین الملل، گودرزی از وزارت امور خارجه، دکتر ترابی، دبیر ستاد نوآوری، عاصمی و اسکندری از معاونت بين الملل دانشگاه تهران و معاون اداره کل امور دانشجویان غیر ایرانی وزات علوم در این نشست حضور داشتند.

در ابتدای جلسه گودرزی از وزارت امور خارجه ضمن معرفی فرآیند جذب دانشجوی خارجی در دنیا و ایران، به ارائه راهکارهایی برای تحصیل و جذب دانشجویان خارجی اشاره کرد.

 دکتر عرب خردمند، معاون بین الملل دانشگاه نیز با ارائه مقدمه ای در خصوص جذب دانشجویان خارجی، بر محوریت وزارت امور خارجه برای به نتیجه رسیدن پروژه EducationIRAN تأکید کرد.

دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین المللی معاونت بین الملل نیز پروژه EducationIRAN، اهداف، ساختار پیشنهادی و کمیته های فرعی را برای حاضران در جلسه تشریح کرد.

مشاور معاون آموزشي وزارت بهداشت در امور شعب بين الملل دانشگاه هاي علوم پزشکی نیز با تأیید اهمیت این پروژه ملی، بر ضرورت ایجاد چنین برنامه هایی برای جذب دانشجویان خارجی تأکید کرد.

دکتر فضلی سروستانی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با جدیت و قدرت این پروژه را دنبال می کند و حمایت های لازم را به عمل می آورد.

معاون اداره کل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم نیز حمایت این وزارتخانه را از پروژه EducationIRAN اعلام کرد.

اسکندری از معاونت بين الملل دانشگاه تهران به بیان چالشهای پیش رو پرداخت و افزود: این برنامه گامی اساسی در راستای رفع موانع و مشکلات خواهد بود.

نادی، رئیس اداره امور دانشجویان و بورس های وزارت امور خارجه در جمع بندی این نشست با بیان اینکه پروژه مذکور فرصتی جدی برای کشور است، گفت: از طریق شبکه سفارتخانه های سراسر کشور امکان حمایت لازم از این برنامه را خواهیم داشت.

گفتنی است در پایان این نشست مقرر شد در جلسه آتی نمایندگان این پنج حوزه در خصوص برنامه های عملیاتی پروژه EducationIRAN همفکری کنند.

 
خبرنگار: مهناز وحیدی
درج خبر در سایت: سميرا ملكيان
نظر شما :
captcha
Close