کد: 1287-333252      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ يکشنبه ۲۲ دي   تعداد بازدید : 3002

معاونت بین الملل دانشگاه و دانشکده پزشکی توافق کردند/ تدریس مقطع علوم پایه پردیس بین الملل به زبان انگلیسی

معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشکده پزشکی به منظور برگزاری مقطع علوم پایه پردیس بین الملل دانشگاه به زبان انگلیسی به توافقات نهایی رسیدند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل دانشگاه، نشست مشترک معاونت بین الملل و دانشکده پزشکی سه شنبه 17 دی ماه با حضور دکتر عرب خردمند، معاون بین الملل دانشگاه، دکتر فاطمه السادات نیری، رئیس دانشکده پزشکی، دکتر عمادی کوچک، معاون آموزش پزشكي عمومي دانشکده پزشکي، دکتر حسن زاده، معاون آموزشی پردیس بین الملل و دکتر شعبانی، مدير توسعه امور بين المللي معاونت بين الملل به میزبانی دانشکده پزشکی برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر عرب خردمند با اشاره به اینکه موضوع علوم پایه به زبان  انگلیسی از مدتها پیش مورد توجه پردیس بین الملل دانشگاه قرار گرفته است، اظهار داشت: این مبحث از سوی متقاضیان خارجی به شدت مورد توجه است و چنانچه این مهم اتفاق بیفتد تعداد قابل توجهی دانشجوی خارجی در مقطع علوم پایه جذب خواهند شد.

معاون بین الملل دانشگاه افزود: در حال حاضر دانشجویان علوم پایه با کریکولوم آموزشی قبلی در کیش مشغول به تحصیل هستند که به نظر می رسد طبق این کریکولوم امکان برگزاری به زبان انگلیسی را نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه در صورت موافقت دانشکده پزشکی به منظور اجرایی شدن این طرح می توان آموزش به زبان انگلیسی را با کمتر از 10 دانشجو آغاز کرد، گفت: در این مسیر به تأمین هیئت علمی به ویژه از دانشکده پزشکی و در فواصل بعدی از سایر دانشگاه های کشور نیازمند هستیم.

دکتر عرب خردمند تصریح کرد: به منظور هماهنگی جهت حضور اساتید برای تدریس بیش از پیش به همکاری دانشکده پزشکی نیاز داریم ضمن اینکه آمادگی پردیس بین الملل دانشگاه را برای تأمین فضای مورد نیاز آموزشی اعلام می کنیم.

دکتر نیری نیز ضمن موافقت با برگزاری مقطع علوم پایه به زبان انگلیسی، بیان داشت: دانشکده پزشکی به دلیل مسائل متعدد پیش رو امکان اجبار اساتید جهت حضور در سایر دانشکده ها را ندارد اما در این راستا آمادگی خود برای طرح و مذاکره با هیئت علمی اعلام می کند.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در خصوص فضای مورد نیاز آموزشی نیز ضمن تأمین امکانات از سوی پردیس بین الملل، آزمایشگاه های دانشکده پزشکی می توانند در ساعات غیر آموزشی و به ویژه روزهای پنجشنبه خدمات لازم را به دانشجویان ارائه دهند.

وی تأکید کرد: با هدف همکاری های موثر در بخش های مختلف این طرح لزوم انعقاد توافقنامه ای بین طرفین احساس می شود.

دکتر عمادی کوچک، معاون آموزش پزشكي عمومي دانشکده پزشکي نیز در ادامه این نشست گفت: دانشکده پزشکی از سال 90 کریکولوم آموزشی جدید که حاصل سالها فعالیت هیئت علمی و گروههای آموزشی این دانشکده است را اجرا و توصیه می شود در پردیس بین الملل نیز اجرا شود.

وی با تأکید بر اینکه گام اول در راستای برگزاری مقطع علوم پایه به زبان انگلیسی انطباق کریکولوم آموزشی دانشکده پزشکی و پردیس بین الملل است، گفت: با توجه به شاخصه های موجود در کریکولوم جدید به نظر می رسد قابلیت اجرا شدن در پردیس بین الملل را خواهد داشت.

دکتر حسن زاده، معاون آموزشی پردیس بین الملل نیر در خصوص تغییر برنامه آموزشی دانشجویان پردیس در سال 92 و استفاده از کریکولوم جدید دانشکده پزشکی تأکید کرد و لزوم همکاری مستمر با گروه های آموزشی را مورد توجه قرار داد.

 

دکتر شعبانی، مدير توسعه امور بين المللي معاونت بين الملل نیر بر لزوم انعطاف پذیری برنامه ها و تسهیل فرآیند جذب دانشجوی خارجی با همکاری دانشکده پزشکی و پردیس بین الملل تأکید کرد.

در پایان این نشست با توافق طرفین مقرر شد کریکلوم آموزشی پردیس بین الملل از بهمن ماه 92 با کریکلوم دانشکده پزشکی تطبیق داده شود و به منظور استفاده از فضای آزمایشگاهی و لجستیک با دانشکده پزشکی هماهنگ شود.

همچنین در خصوص تدریس اساتید نیز مقرر شد هماهنگی لازم با مدیران گروه های آموزشی انجام شود ضمن اینکه تا دو هفته آینده بررسی وضعیت دانشجویان خارجی کیش و انعقاد یک توافقنامه با دانشکده پزشکی انجام خواهد شد.

خبرنگار: مهناز وحیدی
درج خبر در سایت: سميرا ملكيان

نظر شما :
captcha
Close