کد: 1287-333325      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ چهارشنبه ۲۵ دي   تعداد بازدید : 2916

در راستاي تبيين اهداف بين المللي سازي دانشگاه، نشست روسا و معاونين بين الملل دانشكده ها با رييس دانشگاه برگزار شد

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: به منظور تبيين اهداف دانشگاه و بررسي چالش ها و راهكارهاي بين المللي سازي، نشست روسا و معاونين بين الملل دانشكده ها با رييس دانشگاه برگزار شد.

 

در جلسه معاونين بين الملل دانشكده ها با رييس دانشگاه كه روز چهارشنبه 25 دي ماه 1392 با حضور دكتر جعفريان رييس دانشگاه، دكتر خردمند معاون بين الملل، دكتر جليلي معاون آموزشي، روسا و معاونين بين الملل دانشكده ها در سالن اجلاس برگزار شد، در ابتدا دكتر علي خردمند معاون بين الملل دانشگاه، به بيان ضرورت و اهميت توجه به مسئله بين المللي سازي پرداخت و گفت: راهنمايي هاي دكتر جليلي و دكتر جعفريان فرصت خوبي را براي دانشكده ها فراهم مي سازد تا راهكارها و چالش هاي موجود پيرامون بين المللي سازي مطرح و به نقد و نظر گذاشته شود.
وي از واحدهاي محيطي دانشگاه به عنوان بازوي بين المللي سازي ياد كرد و افزود: اميدواريم ارتباط مستمر و خوبي ميان بدنه و واحدهاي ستادي برقرار شود و بتوانيم از نتايج اين نشست در سياست گذاري و مسائل راهبردي دانشگاه استفاده نماييم.
در ادامه دكتر جعفريان، بين المللي سازي را وظيفه اي بر دوش تمامي واحدها و نتنها معاونت بين الملل خواند و تاكيد كرد: بين المللي سازي دانشگاه به معني ارتقاء و بهبود كيفيت خدمات است و از آنجا كه در كشور رقيب نزديكي وجود ندارد، بايد با رقباي خارجي وارد رقابت شويم.
وي توجه به بازاريابي ( marketing) كمك به بهبود اعتبار بخشي و رتبه بندي دانشگاه را از ديگر تكاليف دانشكده ها دانست و افزود: اعتبار بخشي همانند ISO كليه فرآيندهاي اداري را ساماندهي كرده و مسير حركت را قابل پيش بيني مي كند، همچنين دانشكده ها مي توانند با شناسايي استانداردها و معيارهاي رتبه بندي، در وهله نخست داشته ها و شرايط موجود دانشگاه را به نمايش بگذارند و سپس به اصلاح نقايص بپردازند.
دكتر جعفريان با بيان اينكه دانشكده ها بايد سهم خود را در بهبود رتبه بندي به خوبي اجرا نمايند، اظهار داشت: در صورتيكه خود را در معرض نقد قويتر قرار دهيم و با معيارها و استانداردهاي بين المللي سنجيده شويم، موجبات تحرك بهتر سازمان را فراهم خواهيم كرد.
سپس دكتر جليلي، معاونت بين الملل را هماهنگ كننده و جهت دهنده فعاليت ها خواند و گفت: بين المللي سازي از اجزاي مختلفي برخوردار بوده و تنها محدود به جذب دانشجوي خارجي نمي شود و شايد در حوزه آموزش مهم ترين جنبه بين المللي سازي، تدوين برنامه آموزشي متناسب با عرصه بين الملل باشد.
وي توجه به كيفيت آموزش را لازمه بين المللي سازي دانست و يادآور شد: تقويت بنيه آموزشي در حوزه تخصصي، افزايش مهارت ها و كيفيت در دانش آموزشي و توجه به برخي حوزه هاي شناخته شده و منحصر به فرد دانشكده ها(unique) مي تواند در فرآيند بين المللي سازي دانشگاه موثر باشد.
لازم به ذكر است در ادامه اين نشست، روساي دانشكده ها و برخي معاونين بين الملل به بحث و تبادل نظر پيرامون چالش ها و مشكلات بين المللي سازي پرداختند.

 

خبرنگار: نسيم قرائيان
عكس: جمشيد ربيعي
درج خبر در سایت: سميرا ملكيان

نظر شما :
captcha
Close