کد: 1287-333337      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ پنج شنبه ۲۶ دي   تعداد بازدید : 2611

نقطه نظرات معاونین بین الملل و روسای دانشکده ها در راستای بین المللی سازی دانشگاه تشریح شد

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران: معاونین بین الملل و روسای دانشکده ها در پایان بخش اول اجلاس معاونین بین الملل نقطه نظرات و دیدگاه های خود را با رئیس و معاون بین الملل دانشگاه در میان گذاشتند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل دانشگاه، دکتر شاهین آخوندزاده معاون بین الملل دانشکده پزشکی در ابتدای این بخش گفت: گره زدن مقطع PhD با گروه های آموزشی کار ساده ای نیست. باید با شناخت ظرفیت های خالی در این بخش، به سمت و سوی جذب دانشجوبان خارجی حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: در این راستا باید از فرصت های مختلف برای معرفی توانمندی های موجود استفاده کنیم تا بتوانیم در راستای مدل بین المللی سازی که در جهان وجود دارد گام برداریم.

معاون بین الملل دانشکده دندانپزشکی نیز بار ارائه توضیحاتی در خصوص مقطع PhD by Research گفت: در صورتی که گروه های آموزشی بتوانند دانشجویان این مقطع را جذب کنند، شاهد افزایش تعداد دانشجویان خارجی در این دانشکده خواهیم بود.

دکتر اکبری ساری، رئیس دانشکده بهداشت نیز با بیان اینکه هم اکنون 25 دانشجوی خارجی در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند، گفت: با توجه به خدماتی که به دانشجویان ارائه شده است هر دانشجو بین 4 تا 5 دانشجوی دیگر را برای تحصیل به این دانشکده معرفی کرده و در حال حاضر 20 متقاضی MPH آمادگی تحصیل دارند.

وی در ادامه به ارائه پیشنهادات مختلفی در راستای جذب دانشجویان خارجی پرداخت و بیان داشت: می توان به دانشجویان مقطع PhD by Research مدرک PhD داد اما در سبک آموزشی تغییری ایجاد نکرد چرا که در غیر این صورت امکان رشد برای دانشجویان خارجی نخواهد بود.

رئیس دانشکده بهداشت افزود: تعداد محدود پایان نامه هایی که اساتید می توانند بگیرند مشکل دیگری است که در مقاطع مختلف از سوی هیئت علمی مورد توجه قرار گرفته است.

دکتر اکبری ساری از اصلاح ضوابط به کارگیری هیئت علمی جدید در دانشکده بهداشت خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوان در آینده با این راهکار در جذب هیئت علمی که توان بالایی برای آموزش دانشجویان خارجی دارند، گام برداشت.

دکتر محمدرضا زرین دست رئیس دانشکده فن آوری های نوین پزشکی نیز تبادل هیئت علمی از داخل به خارج از کشور و بالعکس را رویکردی ایده آل و کارآمد عنوان کرد و بیان داشت: اگر این بستر فراهم شود می توان از توان اساتید خارجی برای انجام پروژه های تحقیقاتی نهایت استفاده را کرد.

وی ضمن حمایت از برگزاری مقاطع مختلف به زبان انگلیسی این راهکار را اقدامی موثر جهت جذب دانشجویان خارجی دانست.

معاون بین الملل دانشکده پرستاری و مامایی نیز با بیان اینکه در حال حاضر 30 دانشجوی خارجی در این دانشکده تحصیل می کنند، گفت: مهم ترین مشکل پیشرو در این بخش زبان تدریس و کمبود اساتیدی است که قادر به تدریس به زبان انگلیسی باشند.

دکتر مهوش صلصالی بر ضرورت اختصاص بودجه به بخش بین الملل دانشکده ها تأکید کرد و افزود: در کنار این موضوع همکاری با دانشگاه های معتبر جهانی امکان جذب دانشجویان خارجی را افزایش خواهد داد.

دکتر ساعدي سرپرست معاونت بین الملل دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی نیز بین المللی سازی را تنها  جذب دانشجویان خارجی ندانست و ادامه داد: در این زمینه باید بررسی کرد که در چه حوزه هایی دارای توان منحصر به فرد هستیم تا بتوان امکانات موجود را هدایت کرد.

دکتر اکبری معاون بین الملل دانشکده داروسازی نیز با بیان اینکه زیرساختهای مناسبی برای حرکت در مسیر بین المللی سازی در این دانشکده فراهم است، تأکید کرد: به نظر می رسد برای کسب نتایج مطلوب پردیس بین الملل باید هم راستا با دانشکده های مادر گام بردارد.

وی اظهار داشت: برگزاری و حضور در کنگره های بین المللی در مقوله بین المللی سازی بسیار حائز اهمیت است چرا که مقالات و تحقیقات متعددی امکان تبادل در این فضاها را خواهند داشت.

رئیس دانشکده دندانپزشکی نیز تدوین برنامه های مشترک میان معاونت بین الملل و دانشکده ها را پیشنهاد کرد و بیان داشت: خواهرخواندگی میان دانشگاه و یا دانشکده های زیر مجموعه با دانشگاه های خارجی نیز زمینه مناسبی برای بین المللی سازی ایجاد خواهد کرد.

دکتر بیات یادآور شد: بسیاری از ایرانیان در خارج از کشور به جایگاه های قابل قبولی از نظر علمی دست یافته اند که بهره گیری از توان آنها نیز راهگشا خواهد بود.

دکتر درگاهی رئیس دانشکده پیراپزشکی به عنوان آخرین سخنران گفت: دانشکده پیراپزشکی هم اکنون کمیته های فرعی را به منظور جذب دانشجویان خارجی در کنار کمیته اصلی پذیرش دستور کار دارد که از جمله نتایج آن جذب 19 دانشجوی خارجی است.

وی در پایان بر ایجاد دفتر بازاریابی آموزشی در کنار راه اندازی وب سایتی با همین موضوع توسط معاونت بین الملل دانشگاه تأکید کرد.

 

خبرنگار: مهناز وحيدي
درج خبر در سایت: سميرا ملكيان

نظر شما :
captcha
Close