کد: 1287-333361      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ پنج شنبه ۲۶ دي   تعداد بازدید : 1883

دكتر جعفريان خواستار حضور و نمايش پتانسيل دانشگاه در عرصه هاي بين المللي شد

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: رييس دانشگاه در نشست با روسا و معاونين بين الملل دانشكده ها، بين المللي سازي را از اولويت هاي دانشگاه و موجب بهبود كيفيت خدمات آموزشي، پژوهشي، درماني دانست و خواستار نمايش پتانسيل و توانايي دانشگاه در عرصه هاي بين المللي شد.

نشست روسا و معاونين بين الملل دانشكده ها با رييس دانشگاه روز چهارشنبه 25 دي ماه 1392 با حضور دكتر جعفريان رييس دانشگاه، دكتر خردمند معاون بين الملل، دكتر جليلي معاون آموزشي، روسا و معاونين بين الملل دانشكده ها در سالن اجلاس برگزار شد.
دكتر علي جعفريان رييس دانشگاه، هدف از برگزاري اين نشست را هماهنگي بهتر به منظور برداشتن گام هاي جدي در زمينه بين المللي سازي خواند و گفت: خوشبختانه دانشگاه در سطح كشور از جايگاه خوب و تثبيت شده اي برخوردار است و اين موضوع اگر چه در ابتدا امتياز محسوب مي شود اما به نوعي نقطه سقوط براي ما بشمار مي رود و مي تواند موجب سكون شود.
وي بر رقابت با دانشگاه هاي برتر بين المللي تاكيد كرد و افزود: اگر بخواهيم به محدوده كشور نگاه كنيم، فاصله دو برابري با دانشگاه دوم موجب مي شود تا افق پيش رويمان تاريك شود و به جايگاه فعلي قانع باشيم اما قرار گرفتن در معرض مقايسه و رقابت با دانشگاه هاي برتر منطقه و دنيا مي تواند به بهبود و ارتقاء كيفيت خدمات و تحرك بهتر سازمان كمك نمايد.
رييس دانشگاه، بين المللي شدن را فرصتي براي خروج از حصار محدوده جغرافيايي دانست و يادآور شد: بايد به گونه اي برنامه ريزي كنيم تا به صورت پايدار و با ثبات در جايگاه خوب بين المللي قرار گيريم.
دكتر جعفريان با اشاره به برنامه 4 ساله دانشگاه، بين المللي سازي را تكليفي براي كل مجموعه عنوان كرد و گفت: از اولويت هاي كلي دانشگاه افزايش ارتباطات بين المللي و جذب دانشجويان خارجي است كه مي تواند به صورت دعوت از اساتيد براي حضور در دانشگاه و يا بازديد اساتيد از مراكز خارجي انجام شود. اين مسئله مي تواند علاوه بر به روز رساني ديدگاه اعضاي هيات علمي موجب برقراري ارتباط با مراكز بين المللي ديگر شود.
وي پرداختن به جنبه هاي مختلف بازاريابي ( marketing) را ضروري خواند و تصريح كرد: برند دانشگاه علوم پزشكي تهران در بازارهاي داخلي به خوبي شناخته شده است و اكنون زمان آن فرارسيده تا حضور بهتري در عرصه هاي بين المللي داشته و توانايي ها و پتانسيل دانشگاه را در دنيا به نمايش بگذاريم.
رييس دانشگاه بر به روزرساني و غني سازي سايت دانشكده ها تاكيد كرد و افزود: اگر فردي به سايت دانشگاه مراجعه نمايد بايد بتواند اطلاعات مورد نياز خود را به سهولت دريافت كند لذا غني سازي محتوايي سايت از اهميت ويژه اي برخوردار است.
دكتر جعفريان تسهيل شرايط حضور دانشجويان خارجي در دانشگاه را موجب بهبود جذب دانشجو دانست و گفت: به درخواست هاي دانشجويان خارجي در اسرع وقت پاسخ دهيد و مسيرهاي حضور آنها در دانشگاه را به صورت شفاف بيان كنيد چرا كه اين امر موجب افزايش جذابيت خواهد شد.
وي بهبود اعتبار بخشي و رتبه بندي دانشگاه را از ديگر تكاليف دانشكده ها دانست و افزود: اعتبار بخشي همانند ISO، كليه فرآيندهاي اداري را ساماندهي كرده و مسير حركت را قابل پيش بيني مي كند، همچنين دانشكده ها مي توانند با شناسايي استانداردها و معيارهاي رتبه بندي، در وهله نخست داشته ها و شرايط موجود دانشگاه را به نمايش بگذارند و سپس به اصلاح نقايص بپردازند.
دكتر جعفريان با بيان اينكه دانشكده ها بايد سهم خود را در بهبود رتبه بندي و اجراي اعتبار بخشي به خوبي اجرا نمايند، اظهار داشت: بايد باور كنيم اين مسير باعث مي شود تا خدمات بهتري ارائه دهيم و نظم ناشي از اين فرآيند موجب راحت تر بودن كاركنان نيز خواهد شد لذا اجراي آن بر بهبود شرايط كل بدنه دانشگاه تاثير گذار خواهد بود.
رييس دانشگاه در پايان ضمن تقدير از زحمات حوزه بين الملل دانشگاه خاطر نشان كرد: خوشبختانه دكتر خردمند از انگيزه و تجربه كافي در اين زمينه برخوردار است و اميدوارم با كمك اين معاونت تا پايان برنامه 4 ساله قدم هاي جدي در اين عرصه برداشته شود.

 

خبرنگار: نسيم قرائيان
عكس: جمشيد ربيعي
درج خبر در سایت: سميرا ملكيان

نظر شما :
captcha
Close