کد: 1287-333436      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ چهارشنبه ۲ بهمن   تعداد بازدید : 2700

بررسی راهکارهای نوین پژوهشی در نشست مشترک معاونت پژوهشی پردیس بین الملل و معاونت پژوهشی دانشکده تغذیه و رژیم شناسی

جلسه مشترك به منظور بررسی راهکارهای نوین پژوهشی در راستای اجرایی کردن سیاست های بین المللی سازی دانشگاه از طریق تعریف پروژه های بین المللی با حضور دکتر هادیان، معاون پژوهشی پردیس بین الملل و دکتر کوهدانی، معاون پژوهشي دانشكده تغذیه و رژیم شناسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل، دکتر هادیان معاون پژوهشی پردیس بین الملل ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: هدف از این نشست برنامه ریزی پروژه های کلان پژوهشی و مباحثی از جمله تبادل دانشجوی خارجی، تبادل اساتید و تأسیس آزمایشگاهها و مراکز بالینی مرجع بود.

وی با اشاره به اینکه راهکارها و پیشنهادات مختلفی در این نشست مطرح شد، گفت: تعريف پروژه هاي بزرگ با اهداف مشخص براي حل مشكلات ملي، منطقه اي و بين المللي در کنار تعريف پروژه هاي مشترك تحقيقاتي جامعه محور با رويكرد ملي- منطقه اي براي تحقق بخشيدن سياستهاي بين المللي سازي معاونت بین الملل و بويژه تبادل استاد و دانشجو از پیشنهادات مهم مطرح شده است.

دکتر هادیان تصریح کرد: پروژه هاي مشترك تحقيقاتي فوق بايد به صورت مرحله به مرحله اجرا شوند، به نحوي که دانشجويان در هر مرحله از انجام پروژه با دانشجويان مرحله بعد یا قبل هماهنگی داشته باشند و بتوانند کار تحقیق دانشجوی قبلی را  بصورت مستمر دنبال کنند.

معاون پژوهشی پردیس بین الملل افزود: تأكيد بر محصول محور بودن پروژه ها به نحوي که بتواند در آینده به توليدات پژوهشي منجر شود و اختصاص پروژه هاي از پيش تعريف شده به دانشجويان بين الملل (خارجی) به عنوان بخشی دیگر از پیشنهادات مورد توجه قرار گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه جلب و جذب دانشجويان کارشناسی ارشد، دکترای تخصصی و فوق دکترا مبتني بر پروژه هاي بزرگ تعريف شده نیز در این نشست مورد بحث قرار گرفت، افزود: در این نشست ايجاد همکاري بين دانشگاه و مراکز معتبر خارج از کشور براي تعريف پروژه هاي مشترک و تبادل دانشجو به عنوان راهکاری موثر مورد تأیید قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه توافق بعمل آمد تا حوزه معاونت پژوهشی دانشکده تغذیه و رژیم شناسی حداقل 3 پروژه راهبردي جهت ايجاد همكاري هاي آموزشي و پژوهشي با ديگر موسسات معتبر آموزشي و پژوهشي معتبر بين المللي براي نيل به اهدافProfessor exchange, student exchange , joint research  در دستور کار قرار دهد.

دکتر هادیان بیان داشت: راه اندازي آزمايشگاه هاي مرجع و كلينيك تغذيه جامعه مرجع در سطح تهران و كشور به منظور انجام پروژه هاي تحقيقاتي و ارائه خدمات نوآورانه بالینی به ويژه در راستاي جذب دانشجويان بين الملل نیز مورد تأکید قرار گرفت.

معاون پژوهشی پردیس بین الملل بر برگزاري كارگاه ها و سمينارها با تمركز بر موضوعات نوين و كاربردي علم تغذيه به خصوص در سطح ملي و منطقه اي به زبان انگليسي نیز به عنوان راهکار دیگر پیشنهادی اشاره کرد و بیان داشت: تمامي پروژه هاي تحقيقاتي ارائه شده از سوی دانشکده بايد در شوراهاي مرتبط در دانشگاه مورد بررسي و تصويب قرار گيرند.

وی خاطرنشان کرد: در پایان توافق شد که حمایت های مالی و معنوی کامل برای تحقق اهداف بلند بین الملل سازی دانشگاه توسط معاونت بین الملل دانشگاه بعمل آید.

خبرنگار: مهناز وحيدي
درج خبر در سایت: سميرا ملكيان

نظر شما :
captcha
Close