کد: 1287-333523      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ يکشنبه ۶ بهمن   تعداد بازدید : 2684

نهایی شدن پرسشنامه رضایتمندی دانشجویان خارجی در جلسه شورای مدیران معاونت بین الملل دانشگاه

شورای مدیران معاونت بین الملل دانشگاه شنبه 5 بهمن ماه با ارائه برنامه 4 ساله مدیریت روابط بین الملل، اعتباربخشی و رتبه بندی معاونت، تبادل نظر در خصوص پرسشنامه رضایتمندی دانشجویان خارجی و بررسی موضوع ایجاد بانک اطلاعات ایرانیان متخصص علوم پزشکی خارج از کشور در سالن شورای این معاونت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل دانشگاه، این جلسه با حضور دکتر عرب خردمند، معاون بین الملل دانشگاه، دکتر هادیان، معاون پژوهشی پردیس بین الملل، دکتر نکوفر، مدیر روابط بین الملل، اعتباربخشی و رتبه بندی معاونت بین الملل، دکتر حسینی سده، مدیر توسعه و پشتیبانی معاونت بین الملل، مهندس همتی، مشاور اجرایی معاونت بین الملل، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین المللی معاونت بین الملل، خانم مهندس عبدالهی، سرپرست مدیریت شبکه و ارتباطات بین الملل معاونت بین الملل، سرکار خانم رویا انصاری پور، سرپرست مدیریت بورسها و مأموریت های آموزشی معاونت بین الملل و برپا شد.

در ابتدای این نشست دکتر نکوفر با ارائه اسلایدی برنامه 4 ساله مدیریت روابط بین الملل، اعتباربخشی و رتبه بندی معاونت بین الملل را تشریح کرد.

دکتر عرب خردمند، معاون بین الملل دانشگاه با اشاره به اینکه در بخش خودارزیابی اعتباربخشی نیاز به تعریف گروه خودارزیاب احساس می شود، اظهار داشت: این گروه باید در کنار تعامل مناسب با گروه های آموزشی، از نگاه اعتباربخشی نیز برخوردار باشد.

معاون بین الملل دانشگاه با تأکید بر اهمیت تمدید گواهی نامه بین المللی اعتبار بخشی از سوی سازمان ASIC، افزود: ایجاد گروه خودارزیاب می تواند زمینه های تعامل با سایر سازمان های بین المللی و آموزش روش های تحلیلی و وزن دهی توسط آنها را فراهم کند.

وی در خصوص مقوله رتبه بندی بر اهمیت پرداختن به مراکز تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران مجموعه ای با خدمات آموزشی و درمانی است که بررسی وضعیت مراکز تحقیقاتی نیز از این منظر اهمیت ویژه ای دارد.

دکتر عرب خردمند ادامه داد: در همین راستا تشکیل معاونت های بین الملل در سطح مراکز تحقیقاتی و طرح این مهم در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه گام موثر و اصلی خواهد بود.

معاون بین الملل دانشگاه در حوزه روابط بین الملل بررسی موضوع پذیرش اساتید مدعو را قابل اهمیت و پیگیری دانست و بر همکاری بین مدیریت های مختلف معاونت به منظور بهره برداری مناسب از تعاملات پیش رو تأکید کرد.

مدیر روابط بین الملل، اعتباربخشی و رتبه بندی معاونت بین الملل نیز در پایان مباحث مطرح شده در این بخش گفت: این مدیریت هم اکنون بازنگری کتابInternational Collaboration Package  به زبان فرانسه را با هدف بهره برداری گروه های بیشتری از دانشجویان و اساتید در دستور کار قرار داده است.

دکتر نکوفر همچنین طرح ایجاد وب سایت به زبان فرانسه با همکاری مدیریت توسعه امور بین المللی معاونت  بین الملل را پیشنهاد کرد و یادآور شد: این وب سایت می تواند در کنار وب سایتهای فارسی و انگلیسی البته نه  الزاماً با محتوای مشترک، زمینه تعامل هر چه بیشتر با دانشجویان و متخصصان خارجی به خصوص در کشورها آفریقایی را فراهم کند.

دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین المللی معاونت بین الملل نیز موضوع طراحی پرسشنامه رضایتمندی دانشجویان خارجی را مطرح کرد و ادامه داد: بحث های مختلف و جلسات مشترک متعددی در خصوص نحوه طراحی این پرسشنامه انجام شده و در نهایت توافقاتی صورت گرفته است.  

وی ادامه داد: هم اکنون می توان امکان دسترسی دانشجویان خارجی به این پرسشنامه را در قالب سایت معاونت بین الملل دانشگاه فراهم کرد.

مهندس همتی مشاور اجرایی معاونت بین الملل نیز طرح دو موضوع را در دستور کار قرار داد و بیان داشت: موضوع اول ایجاد بانک اطلاعاتی ایرانیان متخصص علوم پزشکی در خارج از کشور است که امکان بهره مندی از سرمایه های ارزشمند خارج از مرزهای کشور را فراهم می کند.

وی تأکید کرد: به منظور گردآروی این پایگاه داده ها می توان از توان بخشهای مختلف دانشگاه بهره برداری کرد و این اندیشه را که گردآوری این داده ها به توسعه کشور می انجامد، بسط داد.

مشاور اجرایی معاونت بین الملل موضوع دوم را آموزش زبان انگلیسی به کارکنان و هیئت علمی دانشگاه اعلام کرد و اظهار داشت: این مهم می تواند به عنوان یکی از برنامه های چهار ساله در دستور کار قرار گیرد ضمن اینکه در گام نخست توانمندی این دو گروه باید بررسی شود.

سرپرست مدیریت شبکه و ارتباطات بین الملل معاونت بین الملل ضمن تأکید بر اهمیت ایجاد بانک اطلاعات ایرانیان متخصص علوم پزشکی در خارج از کشور، تصریح کرد: در اجلاس معاونین بین الملل دانشکده ها که 25 دیماه برگزار شد، موضوع دعوت از اساتید ایرانی خارج از کشور جهت تدریس با استقبال روبرو شد.

مهندس عبدالهی همچنین بررسی محتوایی جداول TUMS  RANKING با هدف تطبیق اطلاعات آنها متناسب با فعالیت های دانشکده ها و مجموعه های مختلف را ضروری دانست.

در پایان دکتر عرب خردمند با اعلام اهمیت دو طرح ایجاد بانک اطلاعاتی متخصصین ایرانی خارج از کشور و  افزایش توانمندی زبان انگلیسی هیئت علمی و کارکنان خاطرنشان کرد: بررسی چگونگی بهره برداری از اطلاعاتی که بدست می آید در بخش اول و شناسایی و تبیین دانش زبان خارجی کارکنان و هیئت علمی در بخش دوم پیش از هر اقدامی باید در دستور کار قرار گیرد.

خبرنگار: مهناز وحيدي
درج خبر در سایت: سميرا ملكيان

نظر شما :
captcha
Close