کد: 1287-333830      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ شنبه ۱۹ بهمن   تعداد بازدید : 2628

نشست مشترک معاونت بین الملل و انجمن دانشجویان پزشکی ایران برگزار شد/اعلام حمایت معاونت بین الملل از فرآیند جذب دانشجوی خارجی

مدیر توسعه امور بین المللی معاونت بین الملل سه شنبه 15 بهمن ماه در راستای افزایش تبادل دانشجوی خارجی با رئیس انجمن دانشجویان پزشکی ایران دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل دانشگاه، این نشست با حضور دکتر عنایت الله شعبانی، مدیر توسعه امور بین المللی معاونت بین الملل، دکتر پوریا روزرخ، رئیس انجمن دانشجویان پزشکی ایران، دکتر ملیکا حنیفی ها، معاون امور ارتباطات و مالی انجمن دانشجویان پزشکی ایران، دکتر مهیا قاضی زاده، مسئول کشوری کمیته تبادل حرفه ای دانشجو انجمن دانشجویان پزشکی ایران و دکتر صنم سیدیان، مسئول کشوری کمیته بهداشت باروری و ایدز انجمن دانشجویان پزشکی ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر روزرخ، رئیس انجمن دانشجویان پزشکی ایران با بیان اینکه  انجمن مذکور سالانه پذیرای 40 دانشجو جهت شرکت در دوره های آموزشی و پژوهشی است، گفت: مقصد این دانشجویان جهت گذراندن دوره های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه های تعدادی از استان های کشور است که عضو انجمن دانشجویان پزشکی ایران هستند.

وی افزود: مهم ترین مشکل انجمن دانشجویان پزشکی ایران در بخش تبادل دانشجویان خارجی اخذ ویزای آموزشی است.

دکتر روزرخ از همکاری کمرنگ مراکز تحقیقاتی به منظور جذب دانشجویان خارجی نیز به عنوان مشکلی دیگر یاد کرد و ادامه داد: در دانشکده ها با استقبال برگزاری دوره های آموزشی روبرو هستیم و اساتید براحتی پذیرش دانشجویان را می پذیرند اما این روند در مراکز تحقیقاتی به کندی پیش می رود.

رئیس انجمن دانشجویان پزشکی ایران در ادامه از امکان تبادل دانشجو از طریق کمیته های دائمی بهداشت عمومی خبر داد و گفت: طی آخرین نشست بهداشت باروری و کمیته سلامت عمومی به میزبانی کشور کویت موضوع تبادل دانشجو مطرح و شرایط لازم تشریح شد.

وی تصریح کرد: دانشجویان علاقمند می توانند با توجه به شرایطی که ایجاد خواهد شد در دوره های یک هفته تا یک ماهه شرکت کرده و در نهایت گواهی نامه دریافت کنند.

دکتر روزرخ همچنین انجمن دانشجویان پزشکی ایران را از اعضاء فعال فدراسیون بین المللی انجمن دانشجویان پزشکی یاد کرد و ادامه داد: به همین دلیل امکان میزبانی ایران برای نشست منطقه ای سال آینده مجمع عمومی که ژانویه 2015 با حضور بیش از 300 دانشجوی خارجی برگزار می شود، وجود دارد.

رئیس انجمن دانشجویان پزشکی ایران حمایت از این انجمن در راستای ارائه پیشنهاد میزبانی ایران را خواستار شد و خاطرنشان کرد: این برنامه که دارای وسعت زیادی است به طور حتم نتایج مثبتی برای کشور به همراه دارد بنابراین قبول حمایت های لازم از سوی معاونت بین الملل، بسیار راهگشا خواهد بود.

دکتر شعبانی مدیر توسعه امور بین المللی معاونت بین الملل نیز ضمن اشاره به پیشینه جذب دانشجوی خارجی توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این دانشگاه از چند دهه قبل فعالیت در حوزه جذب دانشجویان خارجی را آغاز کرده و امروز شاهد هستیم که در قانون برنامه پنجم توسعه به وضوح به این مهم اشاره شده است.

وی تأکید کرد: معاونت بین الملل دانشگاه هم اکنون تعامل مناسبی با وزارت امور خارجه دارد و به همین دلیل امکان تعامل مناسب با انجمن دانشجویان پزشکی ایران در بحث اخذ ویزای آموزشی را خواهیم داشت.

مدیر توسعه امور بین المللی معاونت بین الملل با تأکید بر اینکه برای مجموعه ای چون انجمن دانشجویان پزشکی دانشجویان خارجی بهترین تبلیغ کننده خواهند بود، افزود: معاونت بین الملل از هیچ حمایتی در راستای افزایش جذب دانشجویان خارجی برای دانشگاه علوم پزشکی تهران دریغ نخواهد کرد.

دکتر شعبانی اظهار داشت: در این راستا شناخت نیاز دانشجویان خارجی به ویژه برگزاری دوره های آموزشی و اعطای مدرک مورد نظر آنها  از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این مقام مسئول از امکان اعطای گواهی نامه های پایان دوره های آموزشی با مهر و امضاء دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و گفت: همچنین می توان در تعامل با معاونان بین الملل دانشکده ها بر تعداد دپارتمانهایی که دوره های آموزشی و پژوهشی برگزار می کنند، افزود.

مدیر توسعه امور بین المللی معاونت بین الملل به منظور آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان خارجی با فعالیت ها و امکانات آموزشی ایران برگزاری تورهای کوتاه مدت داخل دانشگاه را پیشنهاد کرد.

دکتر شعبانی همچنین با هدف معرفی فعالیت های انجمن دانشجویان پزشکی ایران آمادگی برای  اختصاص غرفه ای از نمایشگاه جانبی نشست سفرا را اعلام کرد و یادآور شد: این غرفه فرصت مناسبی را برای تعامل هر چه بیشتر با دانشجویان خارجی دانشگاه و سفرای کشورهای مختلف فراهم می کند.

وی در پایان از انجمن دانشجویان پزشکی ایران خواست برنامه عملیاتی خود را در راستای پذیرش میزبانی سال آینده نشست منطقه ای مجمع عمومی فدراسیون بین المللی انجمن دانشجویان پزشکی به منظور بررسی بیشتر ارائه کنند.

خبرنگار: مهناز وحيدي
درج خبر در سایت: سميرا ملكيان

نظر شما :
captcha
Close