کد: 1287-333859      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ يکشنبه ۲۰ بهمن   تعداد بازدید : 2310

بررسی برنامه چهارساله حوزه مدیریت بورسها و مأموریت های آموزشی معاونت بین الملل در شورای مدیران

شورای مدیران معاونت بین الملل دانشگاه با تشریح و بررسی برنامه چهارساله حوزه مدیریت بورسها و مأموریت های آموزشی این معاونت شنبه 20 بهمن ماه برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل دانشگاه، شورای مدیران با حضور دکتر عرب خردمند، معاون بین الملل دانشگاه، دکتر هادیان، معاون پژوهشی پردیس بین الملل، دکتر شکوری گرکانی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین الملل، دکتر نکوفر، مدیر روابط بین الملل، اعتباربخشی و رتبه بندی معاونت بین الملل، دکتر حسینی سده، مدیر توسعه و پشتیبانی معاونت بین الملل، مهندس همتی، مشاور اجرایی معاونت بین الملل، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین المللی معاونت بین الملل، خانم مهندس عبدالهی، سرپرست مدیریت شبکه و ارتباطات بین الملل معاونت بین الملل، سرکار خانم رویا انصاری پور، سرپرست مدیریت بورسها و مأموریت های آموزشی معاونت بین الملل به میزانی اتاق شورای معاونت بین الملل برپا شد.

در ابتدای این نشست معاون بین الملل دانشگاه به گسترش تعاملات با معاونت بین الملل دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: به زودی توسعه همکاری های مورد نظر به ویژه در عرصه بین المللی سازی با امضاء توافقنامه مشترک نهایی خواهد شد.

دکتر عرب خردمند تصریح کرد: همچنین دوطرف بر ايجاد پرتال مشتركي به منظور جذب دانشجويان خارجي به توافق رسيده اند.

وی همچنین از احتمال نامگذاری 14 اسفندماه به عنوان روز بین المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و اظهار داشت: به مناسبت همین روز و فرارسیدن نوروز، نشستی مشترک با حضور سفرای کشورهای مختلف جهان برگزار خواهد شد.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: با توجه به اهمیت ایجاد زمینه های مشترک همکاری با دانشگاه تهران، از آنها نیز برای حضور در این نشست مشترک دعوت به عمل می آید.

در ادامه این نشست برنامه چهارساله حوزه مدیریت بورسها و مأموریت های آموزشی معاونت بین الملل توسط خانم رویا انصاری پور در قالب پنج موضوع تشویق اعضاء هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان جهت ارائه آخرین دستاوردهای علمی دانشگاه در همایش های خارج از کشور از طریق افزایش کمک هزینه به ارائه دهندگان مقاله، گسترش تعاملات علمی با دانشگاه ها و مراکز معتبر خارج از کشور از طریق برنامه ریزی، هماهنگی و اقدام جهت دیدارهای رسمی مسئولان، آشنایی محققین ایرانی و خارجی با پتانسیل ها و امکانات فیزیکی دانشگاه از طریق برگزاری کنگره ها و کارگاه های بین المللی در دانشگاه، اعزام دانشجویان PhD به دانشگاه های خارج از کشور از طریق پرداخت کمک هزینه بورس تکمیلی 6 ماهه و حمایت جهت اعضاء هیئت علمی در سازمانها و مجامع بین المللی و انتشار مقالات مشترک به منظور گسترش حضور فعال و بهره گیری از آن ارائه شد.

با نظر اعضاء شورای مدیران مقرر شد دستور العمل تسهیل سفر برنامه ریزی شده با رویکرد بین المللی سازی تنظیم شود ضمن اینکه تعریف دستور العملی با هدف حمایت از اعزام دانشجویان PhD به دانشگاه های خارج از کشور نیز مورد تأکید قرار گرفت.

در پایان این نشست سرپرست مدیریت شبکه و ارتباطات بین الملل معاونت بین الملل نیز از ایجاد زیر سایت شبکه و ارتباطات بین الملل در سایت این معاونت خبر داد و  در ادامه به معرفی نقشه ذهن مدیریت بورس ها و مأموریت های آموزشی پرداخت.

مهندس معصومه عبدالهی آمادگی این مدیریت برای همکاری با سایر واحدهای معاونت بین الملل در راستای ترسیم نقشه ذهن را اعلام کرد.

خبرنگار: مهناز وحيدي
درج خبر در سایت: سميرا ملكيان

نظر شما :
captcha
Close