کد: 1287-334023      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ دوشنبه ۲۸ بهمن   تعداد بازدید : 2301

سفیر چین با رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران دیدار کرد

یو هونگ یانگ سفیر جمهوری خلق چین در ایران یکشنبه 27 دی ماه در راستای توسعه همکاری های بین المللی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در سالن اجتماعات ستاد مرکزی دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل دانشگاه، دکتر علی عرب خردمند، معاون بین الملل دانشگاه، دکتر مسعود یونسیان، معاون پژوهشی دانشگاه، دکتر عنایت الله شعبانی، مدیر توسعه امور بین المللی معاونت بین الملل و محمدناصر کمان قد از اداره دانشجویی و بورسها و مدارس خارج از کشور وزارت امورخارجه نیز در این نشست حضور داشتند.

در ابتدای نشست دکتر جعفریان با ارائه اسلایدهایی، به معرفی دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت و گفت: 12 دانشکده، 16 بیمارستان و 75 مرکز تحقیقاتی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه از مجموع یک هزار و 505 هیئت علمی این دانشگاه 49 درصد استادیار، 27 درصد دانشیار و 18 درصد استاد تمام هستند، اظهار داشت: 6 هزار و 600 دانشجو در مقاطع مختلف در اين دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

دکتر جعفریان ادامه داد: دانشکده های پزشکی با 916 هیئت علمی و 5651 دانشجو، داروسازی با 74 هیئت علمی و 1039 دانشجو، دندانپزشکی با 137 هیئت علمی و 818، بهداشت با 115 هیئت علمی و بیش از 2 هزار دانشجو از دانشکده ها فعال و زیرمجموعه دانشگاه هستند.

این مقام مسئول افزود: دانشکده های فناوری های نوین، علوم تغذیه و رژیم شناسی و طب سنتی به عنوان دانشکده های جدید به تازگی به زیرمجموعه های دانشگاه علوم پزشکی تهران پیوسته اند.

وی به سامانه آموزش مجازي دانشجويان اشاره كرد و از تربيت 72 دانشجو از طريق اين سامانه خبر داد.

دکتر جعفریان در ادامه تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران بر تحقیقات متمرکز است ضمن اینکه جذب دانشجویان خارجی و برقراری ارتباط با دانشگاه های کشورهای مختلف جهان را به عنوان یکی از برنامه های مهم مورد توجه قرار داده است.

وی با بیان اینکه حدود یک سوم تولیدات علمی کشور در حوزه علم پزشکی در این دانشگاه تهیه می شود، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین در زمینه هایی چون پیوند مغز استخوان نیز فعالیت چشمگیری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به حضور دانشجویان خارجی به منظور تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون 80 دانشجو از 17 کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که آمادگی داریم با کشور چین نیز همکاری های لازم در این زمینه را داشته باشیم.

دکتر عرب خردمند معاون بین الملل نیز بیان داشت: به منظور دستیابی به اهداف استراتژیک سه حوزه اصلی گردآوری چشم انداز کلی دانشگاه در حوزه بین الملل، توسعه روابط بین المللی و تقویت برند دانشگاه در حوزه بین المللی اولویت بندی شده است.

یو هونگ یانگ سفیر جمهوری خلق چین در ایران نیز با ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه علوم پزشکی تهران و اعلام همکاری این دانشگاه، اظهار داشت: متأسفم که دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران نبوده ام.

وی اضافه کرد: تاکنون با تعدادی از مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران تفاهم نامه های همکاری منعقد شده است.

سفیر کشور چین در ایران اضافه کرد: تا یک ماه آینده معاون شهرداری شانگهای به ایران سفر خواهد کرد که می توان در خصوص ایجاد زمینه های جدید همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تهران وارد مذاکره شد.

 

 

خبرنگار: مهناز وحيدي
عكس: جمشيد ربيعي
درج خبر در سایت: سميرا ملكيان

نظر شما :
captcha
Close