کد: 1287-334088      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ چهارشنبه ۳۰ بهمن   تعداد بازدید : 5923

بازدید مهمانان خارجی کنگره نانو ایمنی از دانشکده های داروسازی و بهداشت/ اعلام آمادگی طرفین جهت توسعه همکاری های بین المللی

بازدید مهمانان خارجی کنگره نانو ایمنی از دانشکده های داروسازی و بهداشت/ اعلام آمادگی طرفین جهت توسعه همکاری های بین المللی

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل دانشگاه، روز گذشته نشست مشترکی با حضور دکتر اکبری جور، معاون بین الملل دانشکده داروسازی و جمعی از هیئت علمی این دانشکده با Michael Hocella،Mary Gulumian،  Yang Jun، Yu Il Jeو Silk Krol از کشورهای آمریکا، آفریقای جنوبی، چین، کره و ایتالیا برگزار شد.
در ابتدای این نشست دکتر عبداللهی هیئت علمی گروه فارماکولوژی و سم شناسی دانشکده داروسازی ابتدا به بیان پیشینه این دانشکده و معرفی دپارتمانها و مراکز تحقیقاتی فعال پرداخت و توجه حاضران را به وضعیت رشته داروسازی ایران نسبت به سایر کشورها جلب کرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه دانشکده داروسازی به دنبال یافتن زمینه های همکاری بین المللی است، اظهار داشت: از انعقاد تفاهم نامه های بین المللی در همین راستا استقبال می شود.
دکتر درکوش هیئت علمی گروه فارماسیوتیکس دانشکده داروسازی نیز تصریح کرد: این دانشکده به دنبال دستیابی به ایده های جدید، نوآوری، تبادل تکنولوژي و همکاری های متقابل است.
وی تصریح کرد: باید به دنبال راهکارهایی بود که بتوان دانشجویان را پس از فارغ التحصیلی در کشورهای دیگر به ایران بازگرداند.
دکتر قهرمانی هیئت علمی گروه سم شناسي و داروشناسي دانشكده داروسازي نیز با بیان اینکه بسیاری از اساتید فعلی دانشگاه علوم پزشکی تهران مقاطعی از تحصیل خود را خارج از ایران سپری کرده اند، گفت: بخش عمده ای از آنها به دلیل علاقمندی به فرهنگ ایران و خدمت به مردم هم اکنون در کشور مشغول به تدریس هستند.
Dr. Michael Hocella از Virjinia Tech College به دانشگاه علوم پزشکی تهران جهت آموزش مناسب به دانشجویان و کسب دستاوردهای موفق علمی تبریک گفت.
Dr.Silk Krol از کشور ایتالیا نیز بیان داشت: به وجود آوردن فضای علمی انگیزه قوی را برای بازگرداندن دانشجویان به کشور پس از پایان تحصیل فراهم می کند.
Dr.Yang Jun از Zhejang University نیز اقتصاد رو به رشد ایران را انگیزه مناسبی برای بازگشت دانشجویان محصل در کشورهای دیگر اعلام کرد.
دکتر اکبری جور در جمع بندی این نشست گفت: با برگزاری این نشست، امکان تعامل هریک از مهمانان خارجی با گروه های مرتبط آموزشی دانشکده داروسازی فراهم شد.
معاون بین الملل دانشکده داروسازی از انجام توافقات اولیه جهت بازدید اساتید و دانشجویان مقطع PhD در دانشگاه هایی که مهمانان خارجی به نمایندگی از آنها در نشست حضور داشتند، خبر داد و افزود: مشارکت در سخنرانی های علمی و برنامه های تحقیقاتی نیز از دیگر توافقات انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: توافقات صورت گرفته در این نشست از سوی اساتید حاضر به دانشگاه های مربوطه منتقل و امیدواریم در آینده منجر به انعقاد تفاهم نامه های بین المللی شود.
در ادامه مهمانان خارجی کنگره ایمنی نانو ایران از آزمایشگاه های سم شناسی و فارماکولوژی، تحقیقات داروشناسی، تحقیقات سلولی، تحقیقات مولکولی و مرکز تحقیقات نانوپزشکی دانشکده داروسازی دیدن کردند و با حضور در گروه بهداشت حرفه ای دانشکده بهداشت ضمن آشنایی با فعالیت های این گروه از آزمایشگاه مرکزی بهداشت حرفه ای نیز بازدید به عمل آوردند.

 


 

خبرنگار: مهناز وحیدی
درج در سایت: معصومه عبدالهی

نظر شما :
captcha
Close