کد: 1287-334169      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ شنبه ۳ اسفند   تعداد بازدید : 3353

هیئت دانشگاه سلطان قابوس عمان از دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه بازدید کرد

هیئت کشور عمان شنبه 3 اسفندماه از دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران بازدید و از نزدیک با فعالیت های حوزه بین الملل این دانشگاه آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل دانشگاه، روز گذشته نشست مشترکی با حضور دکتر مهوش صلصالی، معاون بین الملل دانشکده پرستاری و مامایی،Dr Hani Al- Qadhi، Dr Mona Al-Said و Khaswaneh-Dr Ersa Al از دانشگاه سلطان قابوس عمان و عباس عاصمی، مشاور بین الملل دانشگاه تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست Khaswaneh-Dr Ersa Al با اشاره به اینکه تاکنون 500 دانشجو در رشته پرستاری دانشگاه سلطان قابوس فارغ التحصیل شده اند، اظهار داشت: این دانشگاه هم اکنون تنها در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد و در تلاش هستیم از تجربیات ایران برای جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد نیز استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: این دانشگاه در زمینه چاپ مقالات در سطوح ملی و بین المللی در کنار ارائه خدمات اجتماعی نیز تاکنون اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

Khaswaneh-Dr Ersa Al افزود: دانشگاه سلطان قابوس عمان در زمینه جذب دانشجویان خارجی نیز موفق عمل کرده و اکنون آمادگی برگزاری دوره های مختلف را برای متقاضیان ایرانی نیز دارد.

دكتر صلصالي نیز در اين نشست با ارائه اسلايدي به معرفي فعاليت هاي اين دانشكده پرداخت و وضعيت رشته هاي تحصيلي در بخش عمومي و كلينيكال را تشريح كرد.

معاون بين الملل دانشكده پرستاري و مامايي با تأكيد بر اينكه ارتباطات با سازمانهاي بين المللي در سطح قابل قبولي است، گفت: هم اكنون با سازمانهايي چون WHO،EMRO و ICN قراردادهاي همكاري داريم.

اين مقام مسئول در ادامه بيان داشت: در حال حاضر 80 دانشجوي PhD، 400 دانشجوي فوق ليسانس و يك هزار دانشجوي ليسانس در اين دانشكده مشغول به تحصيل هستند.

وي با بيان اينكه دانشكده پرستاري و مامايي در جذب دانشجويان خارجي نيز موفق عمل كرده است، تصريح كرد: 7 دانشجوي PhD، 5 دانشجوي فوق ليسانس و 13 دانشجوي ليسانس را از كشورهاي مختلف جذب كرده ايم.

در ادامه شرایط آموزش به دانشجویان خارجی در ایران توسط هیئت پزشکی عمان مورد سوال قرار گرفت و معاون بین الملل دانشکده پرستاری و مامائی در این مورد گفت: یادگیری زبان فارسی برای دانشجویان خارجی که در ایران تحصیل می کنند اهمیت ویژه ای دارد.

دکتر صلصالی افزود: در مقطع کارشناسی ارشد  زبان تحصیل برای دانشجویان انگلیسی است ضمن اینکه شرایط بیمارستانی برای دانشجویان ایرانی و خارجی مشابه است.

معاون بین الملل دانشکده پرستاری و مامایی خاطرنشان کرد: حیطه های پژوهشی و تحقیقاتی در ایران بسیار متنوع است.

در ادامه،هیئت عمان از کتابخانه، مرکز IT و مرکز تحقیقات مراقبتهای پرستاری و مامایی این دانشکده بازدید کردند.

 


 

خبرنگار: مهناز وحیدی
درج در سايت: معصومه عبدالهي

نظر شما :
captcha
Close