کد: 1287-339795      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۳ مرداد   تعداد بازدید : 3407

در شورای مدیران معاونت بین‌الملل تصویب شد/ تعریف استانداردهای عضویت دانشگاه‌های برتر کشور در پورتال EducationIRAN

شورای مدیران معاونت بین‌الملل دانشگاه با تشریح گردش کار کاربران در پورتال EducationIRAN و تصویب تعریف استانداردهای عضویت دانشگاه‌های برتر کشور در این سیستم شنبه 11 مردادماه برگزار شد.

شورای مدیران معاونت بین‌الملل دانشگاه با تشریح گردش کار کاربران در پورتال EducationIRAN و تصویب تعریف استانداردهای عضویت دانشگاه‌های برتر کشور در این سیستم شنبه 11 مردادماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل دانشگاه، دکتر عرب خردمند، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر هادیان، معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل، دکتر حسینی سده، مدیر توسعه منابع و پشتیبانی معاونت بین‌الملل دانشگاه، مهندس همتی، مشاور اجرایی معاونت بین‌الملل، مهندس عبدالهی، سرپرست مدیریت شبکه و ارتباطات بین‌الملل معاونت بین‌الملل، انصاری پور، سرپرست مدیریت بورسها و مأموریت‌های آموزشی معاونت بین‌الملل و جعفری، کارشناس بین‌الملل معاونت بین‌الملل در این نشست حضور داشتند.

در آغاز این نشست موضوع پیشرفت پروژه EducationIRAN مطرح شد و سرپرست مدیریت شبکه و ارتباطات بین‌الملل معاونت بین‌الملل گردش کار کاربران در این پورتال را در دو بخش کاربران مدیریتی و کاربران عمومی تشریح کرد.

مهندس عبدالهی، تصویب و تنظیم استانداردهای عضویت، پیاده‌سازی فرم های الکترونیکی عضویت، ارسال دعوت‌نامه به دانشگاه‌های جامعه هدف، تکمیل فرم عضویت توسط دانشگاه‌ها، ارزیابی و بررسی شرایط عضویت دانشگاه توسط کارگروه مربوطه، ایجاد رکورد اطلاعاتی دانشگاه در پایگاه داده‌های مرجع، فعال‌سازی اشتراک دانشگاه مربوطه، درج اطلاعات تکمیلی در پروفایل دانشگاه و تأیید و انتشار اطلاعات در محیط اطلاع‌رسانی عمومی سامانه را  مراحل گردش کار کاربران مدیریتی دانست.

معاون بین‌الملل دانشگاه نیز با تأکید بر اینکه پروژه EducationIRAN، اعتلای آموزش عالی کشور را به عنوان هدف اصلی دنبال می‌کند، گفت: با توجه به پیشرفت کار تا این مرحله هم اکنون باید به دنبال تعریف استانداردهای عضویت دانشگاه‌ها باشیم.

دکتر عرب خردمند تصریح کرد: رصد فعالیت‌ها و عملکرد پورتال های مشابه در اقصی نقاط جهان می‌تواند ما را در تعریف استانداردهای مورد نظر هدایت کند.

وی با بیان اینکه برترین دانشگاه‌های کشور می‌توانند از پورتال مورد نظر در جهت جذب دانشجویان بین‌المللی استفاده کنند، گفت: هم اکنون دانشگاه‌های بزرگ در جذب دانشجویان بین‌المللی با مشکلات مختلفی روبرو هستند که در قالب پروژه مذکور تلاش بر این است با ارائه تسهیلات مناسب، راه برای پیشرفت در این عرصه باز شود.

معاون بین‌الملل دانشگاه از تصویب پروژه EducationIRAN به عنوان فعالیت آموزشی در هیئت‌رئیسه دانشگاه خبر داد و از مدیریت توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل خواست ظرف هفته‌های آتی در قالب یک پروپوزال، استانداردهای عضویت را تعریف کنند.

در ادامه این نشست گزارش مربوط به شاخص‌های ارزیابی کیفیت محتوایی وب‌سایت های انگلیسی دانشکده توسط سرپرست مدیریت شبکه و ارتباطات بین‌الملل معاونت بین‌الملل ارائه و بررسی  16 شاخص  انجام شد. همچنین ارزیابی 26 شاخص باقی‌مانده به جلسات آتی شورای مدیران موکول شد.

در این بخش مبحث نظرسنجی آنلاین از رابطان IT در قالب طرح ارتقاء وب‌سایت های انگلیسی دانشکده‌ها توسط مهندس عبدالهی معرفی شد و با نظر موافق معاون بین‌الملل دانشگاه، مقرر شد این نظرسنجی به انگلیسی ترجمه تا امکان رصد دانشجویان بین‌المللی از شرایط وب‌سایت های انگلیسی دانشکده‌ها نیز فراهم شود.

 همچنین مقرر شد امور پژوهشی در زیرسایت های اصلی بخش انگلیسی سایت معاونت بین‌الملل دانشگاه تعریف شود و معاونت پژوهشی پردیس بین‌الملل به عنوان متولی در این زمینه همکاری لازم را با مدیریت توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل و مدیریت شبکه و ارتباطات بین‌الملل معاونت بین‌الملل داشته باشد.

خبرنگار: مهناز وحیدی
درج در سایت: مهشاد فیروزپور

نظر شما :
captcha
Close