کد: 1287-339983      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۱ مرداد   تعداد بازدید : 3489

پرتال EducationIRAN بزودی به صورت آزمایشی راه اندازی می شود

نشست همفکری پروژه EducationIRAN با اعلام آمادگی پرتال و تعریف شرایط استفاده دانشگاه ها از این بستر، دوشنبه 20 مردادماه در سالن شورای معاونت بین الملل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل دانشگاه، این نشست با حضور دکتر عرب خردمند، معاون بین الملل دانشگاه، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین المللی معاونت بین الملل، مهندس همتی، مشاور اجرایی معاونت بین الملل، دکتر مصدق راد، عضو هیئت علمی دانشگاه، مهندس عبدالهی سرپرست مدیریت شبکه و ارتباطات بین الملل معاونت بین الملل، جعفری و رحیمی، کارشناسان بین الملل معاونت بین الملل برپا شد.

در آغاز این نشست دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین المللی معاونت بین الملل با اشاره به اینکه پرتال EducationIRAN مراحل نهایی را پشت سر می گذارد، اظهار داشت: در نظر داریم فعالیت این پرتال را با عضویت دانشگاه های برتر کشور آغاز کنیم تا به مرور امکان عضویت سایر دانشگاه های کشور نیز فراهم شود.

وی افزود: تلاش می شود ورود به این پرتال با کمترین سختگیری ها برای تمامی دانشگاه ها همراه باشد در غیر اینصورت رویکرد بین المللی سازی آموزش عالی کشور به نتیجه نخواهد رسید.

مدیر توسعه امور بین المللی معاونت بین الملل معرفی دانشگاه ها، تعریف دوره ها، مقاطع و کریکولوم آموزشی به زبان انگلیسی را از جمله حداقل های مورد نیاز برای استفاده دانشگاه ها از خدمات EducationIRAN دانست و تصریح کرد: در فاز اجرایی این پروژه خدماتی که به دانشگاه های عضو داده می شود در کنار انتظاراتی که وجود دارد، تعریف شده است.

دکتر شعبانی به صفحه آغازین وب‌سایت طراحی‌شده اشاره کرد و ادامه داد: در این صفحه در قالب باکس‌هایی امکان انجام تبلیغات برای دانشگاه‌های واجد شرایط فراهم شده که با توجه به فعالیت آن‌ها در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل ضمن اشاره به پرتال های مشابه در سایر کشورها و موفقیت‌های به دست آمده در این حوزه، تأکید کرد: به طور حتم اگر در آینده یکی از بهترین دانشگاه های کشور نیز نتواند انتظارات مورد نظر برآورده کند از ادامه عضویت محروم خواهد شد.

دکتر مصدق راد، عضو هیئت‌علمی دانشگاه نیز با بیان اینکه پرتال مورد نظر به طور قطع نیازمند تعریف یک برنامه راهبُردی چند ساله است، گفت: در این مسیر باید به گونه‌ای عمل کنیم که علاقمندی دانشگاه‌های برتر کشور جهت عضویت روزبه‌روز افزایش یابد.

وی بهره مندی از تجربیات کشورهای مختلف را در این زمینه بسیار موثر دانست و شروع فعالیت با دانشگاه علوم پزشکی تهران را زمینه‌ساز رفع نواقص موجود اعلام کرد.

مشاور اجرایی معاونت بین‌الملل نیز اضافه کرد: دانشگاه طی سالیان اخیر با جذب دانشجویان خارجی در سه حوزه بازاریابی قبل جذب، عملیات حین جذب و پس از پذیرش دانشجویان خارجی تجربیات ارزنده‌ای به دست آورده که می‌تواند به عنوان بخشی از خدمات به دانشگاه‌های برتر کشور ارائه دهد.

مهندس همتی بر تعریف یک برنامه بازاریابی پیش از تهیه برنامه راهبُردی در این مسیر تأکید کرد و بیان داشت: توانمندی‌ها، امکانات، نقش‌ها، روابط مالی، منابع مالی و رقبا می‌تواند در این برنامه بازاریابی مورد توجه قرار گیرند.

دکتر عرب خردمند معاون بین‌الملل دانشگاه نیز تعریف برنامه راهبُردی برای این پروژه را اقدامی موثر اعلام کرد.

وی با تأکید بر اینکه هدف از ایجاد پرتال EducationIRAN امکانی برای ارائه درخواست متقاضیان از نقاط مختلف جهان جهت تحصیل در ایران است، افزود: در گام اول برخورداری از حداقل‌ها برای ورود به این پرتال کافی است اما باید در نظر داشت دانشگاه‌هایی که در آینده نتوانند خدمات مورد نظر را ارائه دهند از فهرست عضویت خارج خواهند شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه ادامه داد: ارزش افزوده‌های این پرتال باید مشمول تمامی دانشگاه‌های عضو شود.

دکتر عرب خردمند با استقبال از ارائه خدماتی جزء اطلاع‌رسانی در پرتال EducationIRAN گفت: بهترین راهکار در این بخش فهرست کردن خدمات جنبی آموزشی است تا نه تنها پرتال مذکور جنبه اطلاع‌رسانی یابد بلکه در میان دانشگاه‌های دیگر به عنوان ارگان خدماتی نیز شناخته شود.

وی در پایان بر لزوم تسریع راه‌اندازی اولیه پرتال EducationIRAN تأکید کرد و یادآور شد: به طور حتم تمامی شرایط با هم فراهم نخواهد شد.

خبرنگار: مهناز وحیدی
درج در سایت: سمیرا ملکیان

نظر شما :
captcha
Close