کد: 1287-340023      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۲ مرداد   تعداد بازدید : 3703

ترسیم الگوی پیشنهادی EducationIRAN توسط دانشگاه علوم پزشكي تهران و انعکاس آن در منطقه

مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل از انعکاس الگوی ترسیم شده دانشگاه علوم پزشکی تهران تحت عنوان EducationIRAN در میان کشورهای منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل دانشگاه، دکتر شعبانی با بیان این مطلب گفت: حوزه­ آموزش عالی در جهان امروز به طور مداوم در حال تغییر و تحول است و کشورها در نقاط مختلف جهان، براساس نیازهای خود نظامهای آموزش عالی را ایجاد کرده و یا وسعت می­بخشند.

وی با اشاره به اینکه طرح تأسیس EducationIRAN، به عنوان نهادی ملی با هدف ایجاد و هدایت نظام آموزش عالی ایران به سمت آموزش عالی بین­المللی و ایجاد زمینه برای حضور دانشگاه­ها و مراکز آموزش عالی کشور در آموزش عالی بین­المللی، از طرف دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح شد، اظهار داشت: این مرکز که در الگوی کلی نهادی بین سه وزارتخانه­ امور خارجه، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت است در چشم­انداز خود نظارت بر جنبه‌های مختلف نظام آموزش عالی کشور، براساس برترین و آخرین معیارهای جهانی را مورد توجه قرار داده است.

مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل افزود: این طرح که به زودي وارد مراحل اجرای آزمايشي خواهد شد، از هم اكنون در اخبار كشورمان و کشورهای منطقه انعکاس یافته است و به طور قطع، نظر صاحب­نظران این حوزه را به خود جلب کرده است.

دکتر شعبانی به انعکاس این خبر در خبرنامه CLICKS’ INSIDER به عنوان نمونه اشاره کرد و بیان داشت: این مقاله در ابتدا به پدیده­ جهانی­سازی می­پردازد که به عنوان پدیده­ای فراگیر و با ماهیتی اقتصادی، تأثیر چشمگیری بر حوزه­های مختلف و بنیادی جوامع انسانی داشته است.

وی تصریح کرد: در ادامه به موضوع بین‌المللی سازی اشاره می­شود که سال­ها است در حوزه­ آموزش عالی نیز ورود پیدا کرده است و بسیاری از کشورها با استفاده از الگوها و نظریات مختلف، سعی در استفاده­ هرچه سودمندتر از این پدیده دارند.

مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل با بیان اینکه مقاله مذکور همچنین درباره­ نیاز ایران به عنوان کشوری مؤثر در حوزه­ آموزش عالی توضیحاتی ارائه می‌دهد، گفت: در انتها نیز ترسیم الگوی EducationIRAN با رویکرد بین‌المللی سازی نظام آموزش عالی ايران انجام شده است.

دکتر شعبانی یادآور شد: در سال­های اخیر، ضرورت ورود به فضای بین­المللی آموزش عالی، شرکت در همکاری­ها و رقابت­های سازنده در سطح جهان و ملحق شدن به جامعه­ بین­المللی آموزش عالی به طور قابل­توجهی در ایران نیز رشد پیدا کرده است و هم­اکنون برخی از صاحب‌نظران و دست­اندرکاران نظام آموزش عالی کشور برآنند تا با بهره گیری از ظرفیت­های موجود و کسب تجربه از نمونه‌های موفق در دنیا، نظام آموزش عالی ایران را در مسیر بین‌الملل پیش ببرند.

 

خبرنگار: مهناز وحیدی
درج در سایت: معصومه عبدالهی

نظر شما :
captcha
Close