کد: 1287-341958      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۰ مهر   تعداد بازدید : 3535

نشست همفکری EducationIRAN برگزار شد/ آغاز برنامه ریزی برای ورود دانشگاه های برتر کشور به پورتال

نشست همفکریEducationIRAN با برنامه‌ریزی برای چگونگی ورود دانشگاه‌های برتر کشور به این پروژه چهارشنبه 16 مهرماه در سالن شورای معاونت بین‌الملل برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل دانشگاه، دکتر عرب خردمند، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر عزیزی، قائم‌مقام سردبیر ماهنامه Archive of Iranian Medicine) AIM)، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل و مهندس عبدالهی، سرپرست مدیریت شبکه و ارتباطات بین‌الملل معاونت بین‌الملل در این نشست حضور داشتند.

معاون بین‌الملل دانشگاه در آغاز با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در خصوص پروژه EducationIRAN گفت: این پروژه فرصتی برای پیشرفت و تعالی سیستم آموزش عالی کشور است.

دکتر عرب خردمند ادامه داد: EducationIRAN به پروژه‌ای مشترک میان وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی آزمایشی پورتال EducationIRAN مراحل نهایی را پشت سر می‌گذارد و تلاش می‌شود در کنار مقوله اطلاع‌رسانی، خدماتی نیز به دانشگاه‌های عضو ارائه شود.

معاون بین‌الملل دانشگاه با بیان اینکه به دلیل تجربیاتی که دانشگاه علوم پزشکی تهران در مقوله بین‌المللی سازی به دست آورده پورتال به صورت آزمایشی راه‌اندازی خواهد شد، گفت: در مسیر ورود دانشگاه‌های برتر کشور به این پورتال نیازمند برنامه‌ریزی و تعیین معیارهای اولیه هستیم.

معاون بین‌الملل دانشگاه از دکتر عزیزی قائم‌مقام سردبیر ماهنامه AIM که توسط فرهنگستان علوم پزشکی چاپ می‌شود، خواست همراهی لازم در این زمینه را داشته باشد.

دکتر عزیزی، قائم‌مقام سردبیر ماهنامه AIM نیز گفت: با توجه به موفقیت‌های کشور در عرصه مراودات جهانی، وقت آن رسیده که دانشگاه‌های طراز اول نیز بیش از گذشته به فضای بین‌المللی وارد شوند.

وی ایجاد پورتال EducationIRAN با رویکرد اصلی جذب دانشجویان خارجی را راهکاری موثر در این زمینه دانست و بیان داشت: باید تلاش کنیم ورود و خروج متقاضی جهت انتخاب رشته، تعیین مقاطع و دانشگاه مورد نظر در نهایت سادگی و در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

در ادامه، مهندس یوسفی نیز گزارشی از وضعیت فعلی این پورتال ارائه داد و گفت: این پورتال در دو وجه دانشگاه‌ها و دانشجویان طرح‌ریزی شده است که بخش دانشگاه‌ها با ورود آن‌ها و آماده سازی اطلاعات مورد نظر متقاضیان فعال خواهد شد.

وی اضافه کرد: بعد از نمایان شدن اطلاعات در این پورتال متقاضیان می‌توانند در همان ابتدا با توجه علاقمندی‌شان درخواست خود را ارائه دهند و یا با استفاده از موتور جستجو و ورود کلمات کلیدی، اطلاعات لازم در زمینه رشته‌ها، مقاطع و دانشگاه‌ها را کسب کنند.

مهندس یوسفی با تأکید بر اینکه پورتال مورد نظر به زبان انگلیسی خواهد بود که امکان تغییر زبان در کمترین زمان ممکن در آن وجود دارد، گفت: این پورتال به هیچ عنوان ایستا و ساکن نخواهد بود.

در پایان مقرر شد، جلسات هفتگی به منظور برنامه‌ریزی برای ورود دانشگاه‌های برتر در پورتال EducationIRAN با حضور دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل و دکتر عزیزی، قائم‌مقام سردبیر ماهنامه AIM برگزار شود.

خبرنگار: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close