کد: 1287-342364      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۳ چهارشنبه ۷ آبان   تعداد بازدید : 2915

نخستین جلسه تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی دانشکده توانبخشی با بررسی مقطع کارشناسی ارشد بینایی‌سنجی برگزار شد

نخستین جلسه تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی دانشکده توانبخشی سه شنبه 6 آبان ماه با طرح پیشنهاد ایجاد مقطع کارشناسی ارشد بینایی‌سنجی از سوی این دانشکده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل دانشگاه دکتر عرب خردمند، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر اکبری، رئیس دانشکده توانبخشی، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل، دکتر شادمهر، معاون بین‌الملل دانشکده توانبخشی و دکتر عطارباشی مقدم، معاون آموزشی دانشکده توانبخشی در این نشست حضور داشتند.

دکتر عرب خردمند ضمن ارائه توضیحات در خصوص اخذ مجوز تشکیل کمیته تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی از وزارت بهداشت، اظهار داشت: دانشگاه در بحث پاسخگویی به داوطلبان خارجی با مشکلاتی در عناوین رشته‌ها، مقاطع تحصیلی و طول دوره روبرو است.

معاون بین‌الملل دانشگاه تصریح ادامه داد: در اغلب دانشکده‌ها ما با مقطع PhD بسیار مواجه می‌شویم و این در حالی است که متقاضیان خارجی اغلب به دنبال مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌های معتبر جهان در پذیرش دانشجویان خارجی متفاوت با ما عمل می‌کنند بنابراین باید تلاش کنیم دانشگاه را با بازار، عرضه و تقاضای بین‌المللی منطبق کنیم.  

دکتر عرب خردمند در این بخش به جذب دانشجوی خارجی از مقطع لیسانس تأکید کرد و گفت: این رویکرد مدت زمان حضور دانشجویان خارجی را کاهش داده و رغبت آن‌ها برای تحصیل در دانشگاه افزایش می‌دهد.

دکتر اکبری، رئیس دانشکده توانبخشی نیز با بیان اینکه روند جذب دانشجویان خارجی در این دانشکده طی یک سال گذشته صعودی بوده است، گفت: رشته‌های توانبخشی از بازار خوبی در جهان برخوردارند و کوریکولوم های چهار رشته پذیرنده دانشجوی خارجی در این دانشکده عمدتاً منطبق با معیارهای بین‌المللی است.

وی افزود: تعامل دانشکده با فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف توانبخشی در سایر کشورها زمینه‌ساز این انطباق شده است.

رئیس دانشکده توانبخشی از درخواست متقاضیان خارجی برای مقطع کارشناسی ارشد بینایی‌سنجی خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون این مقطع در دانشکده توانبخشی وجود ندارد و امید داریم با طرح در کمیته تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی بتوانیم مجوز آن را اخذ کنیم.

دکتر اکبری بیان داشت: امکانات اولیه برای جذب دانشجوی خارجی بینایی‌سنجی در دانشکده توانبخشی فراهم شده است.

این مقام مسئول تأکید کرد: در تعدادی از مقاطع و رشته‌های دیگر نیز امکان تطبیق و بازنگری وجود دارد.

معاون بین‌الملل دانشگاه در جمع‌بندی این نشست از دانشکده توانبخشی خواست با بررسی و مقایسه کوریکولوم آموزشی رشته بینایی‌سنجی در نقاط مختلف جهان، درخواست خود را در کمیته تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی با حضور سایر نمایندگان این کمیته مطرح کنند.

خبرنگار: مهناز وحیدی

 

نظر شما :
captcha
Close