کد: 1287-342365      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۳ چهارشنبه ۷ آبان   تعداد بازدید : 3604

نخستین جلسه تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی دانشکده پیراپزشکی برگزار شد/ هوشبری و رادیولوژی در مسیر تطبیق

نخستین جلسه تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی دانشکده پیراپزشکی با حضور دکتر صفدری رئیس این دانشکده چهارشنبه 7 آبان ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این نشست که در سالن شورای دانشکده پیراپزشکی برگزار شد، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل، دکتر شریفی یزدی، معاون بین‌الملل و دکتر چنگیزی، معاون آموزشی دانشکده پیراپزشکی نیز حضور داشتند.

در ابتدا، رئیس دانشکده پیراپزشکی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های این دانشکده و خروجی‌هایی که تاکنون داشته‌ایم، به نظر می‌رسد برای رسیدن به نتیجه مطلوب از طریق کمیته تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی نیازمند یک برنامه راهبردی هستیم.

دکتر صفدری اضافه کرد: هم اکنون دانشکده پیراپزشکی در تعدادی از رشته‌ها دانشجو جذب می‌کند اما به نظر می‌رسد با مجوز کسب شده در خصوص این کمیته بتوان بر تعداد این دانشجویان افزود.

وی تأکید کرد: هرگونه تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی باید مطابق با معیارهای بین‌المللی صورت گیرد.

رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه به دو مقطع ارشد هوشبری و رادیولوژی (تکنولوژی تصویربرداری پزشکی) به عنوان دو رشته دارای بازار مناسب در دنیا نام برد و گفت: به نظر می‌رسد با فرصت ایجاد شده بتوان در این دو مقطع تطبیق و بازنگری انجام داد.

دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل نیز بیان داشت: در اغلب کشورهایی که متولی آموزش عالی در جهان هستند تطبیق برنامه‌های آموزشی با نیاز کشورهای متقاضی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجوز اخذ شده از وزارت بهداشت در خصوص تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی سه مقوله را تحت پوشش قرار می‌دهد، گفت: تغییر عناوین، کاهش و افزایش طول دوره آموزشی و تدوین کریکولوم های آموزشی جدید مطابق با نمونه‌های بین‌المللی با این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل همچنین یادآور شد: آنچه می‌تواند ایرادات این اقدام را کاهش دهد بررسی و کوریکولوم های مشابه در کشورهای مختلف و بهره‌برداری از آن‌ها است.

خبرنگار: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close