کد: 1287-342483      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۱ آبان   تعداد بازدید : 3129

نشست همفکری پورتال EducationIRAN با بررسی نقاط ضعف و قوت زیرسایت دانشگاه برگزار شد

نشست همفکری پورتال EducationIRAN با بررسی نقاط ضعف و قوت زیرسایت دانشگاه علوم پزشکی تهران در این پورتال چهارشنبه 7 آبان ماه در سالن شورای معاونت بین‌الملل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل دانشگاه، دکتر عزیزی، قائم‌مقام سردبیر ماهنامه AIM (Archive of Iranian Medicine)، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل، مهندس عبدالهی، سرپرست مدیریت شبکه و ارتباطات بین‌الملل معاونت بین‌الملل، رحیمی، کارشناس بین الملل معاونت بین الملل و مهندس یوسفی در این نشست حضور داشتند.

در آغاز دکتر عزیزی با اشاره به کیفیت مناسب اطلاعات وارد شده در زیرسایت دانشگاه، اظهار داشت: با اعمال تغییراتی اندک، زیرسایت دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌تواند مرجع مناسبی برای سایر دانشگاه‌های عضو باشد.

قائم‌مقام سردبیر ماهنامهAIM  بر کاربرد رنگ‌های روشن‌تر و استفاده از تصاویر اورجینال در این زیرسایت تأکید کرد و افزود: به نظر می‌رسد مراحل پر کردن فرم های درخواست دانشجویان خارجی در زیرسایت دانشگاه باید کوتاه‌تر باشد تا زمان کمتری را از کاربران بگیرد.

وی تصریح کرد: تدریس به زبان انگلیسی در دانشگاه علوم پزشکی تهران، جایگاه دانشگاه از نظر پژوهش‌های علمی و بیان مزایای تحصیل در ایران می‌تواند برای کاربران جذابیت‌هایی به همراه داشته باشد.

دکتر عزیزی ادامه داد: امکانات بیمه‌ای برای دانشجویان خارجی، ارائه بورس تحصیلی و جایگاه دانشگاه در نظام‌های شاخص رتبه‌بندی جهان نیز باید در این زیر سایت مورد توجه قرار گیرد.

قائم‌مقام سردبیر ماهنامهAIM  با بیان اینکه عناوین و زیر عنوان ها نیز باید در این زیرسایت از یکدیگر تفکیک شوند، گفت: همچنین لازم است علاوه بر درج تصاویری از دانشگاه، فعالیت‌های دانشجویی، اماکن فرهنگی و تاریخی معرف تهران و فضاهای مدرن، عکس‌هایی از شخصیت‌های بزرگ علمی کشور که در جهان شناخته شده‌اند نیز لحاظ شوند.

وی یادآور شد: در طراحی و ورود اطلاعات به این پورتال باید دانشجو محور بودن لحاظ شود در غیر این صورت با اقبال کمی از سوی متقاضیان خارجی روبرو خواهیم شد.

مهندس عبدالهی سرپرست مدیریت شبکه و ارتباطات بین‌الملل معاونت بین‌الملل نیز گفت: اقداماتی برای کوتاه کردن مراحل ارائه درخواست توسط متقاضیان خارجی در زیرسایت دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال انجام است.

مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل نیز گفت: در طراحی و ورود اطلاعات به این زیرسایت باید معیارهای بین‌المللی در نظر گرفته شود.

دکتر شعبانی خاطرنشان کرد: گام بعدی تکمیل اطلاعات و انجام اصلاحات گرافیکی در زیرسایت دانشگاه خواهد بود تا به عنوان الگویی برای سایر دانشگاه‌های کشور قابل بهره‌برداری باشد.

خبرنگار: مهناز وحیدی

 

 

 

نظر شما :
captcha
Close