کد: 1287-343585      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ آذر   تعداد بازدید : 3701

نهایی شدن کوریکولوم های MSc انفورماتیک پرستاری و مدیریت پرستاری در کمیته فرعی تطبیق برنامه های آموزشی دانشجویان خارجی دانشکده پرستاری و مامایی

کمیته فرعی تطبیق و متناسب سازی برنامه های آموزشی دانشجویان خارجی دانشکده پرستاری و مامایی، چهارشنبه 26 آذرماه با نهایی شدن کوریکولوم های آموزشی کارشناسی ارشد(MSc) انفورماتیک پرستاری و مدیریت پرستاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل دانشگاه، دکتر عرب خردمند، معاون بین الملل دانشگاه، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین المللی معاونت بین الملل، دکتر صلصالی، معاون بین الملل دانشکده پرستاری و مامایی، دکتر غیاثوندیان، معاون آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی، دکتر تقی زاده، معاون پژوهشی دانشکده پرستاری و مامایی و جمعی از هیئت علمی این دانشکده در این جلسه حضور داشتند.

در آغاز دکتر صلصالی، معاون بین الملل دانشکده پرستاری و مامایی خلاصه ای از فعالیت های بین المللی این دانشکده ارائه کرد و گفت: طی سالهای 92 و 93 امکان بازدید نماینده دفتر بین الملل دانشگاه سانتیاگو، رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه بغداد، رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه سلطان قاموس عمان، رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه کوفه، اعضاء هیأت علمی دانشگاه آغاخان و موسسه غضنفر افغانستان از دانشکده پرستاری و مامایی فراهم شده است.

وی ادامه داد: مکاتباتی نیز با دانشگاه های کشورهای مختلف به منظور توسعه روابط بین  المللی انجام شده است که از آن جمله می توان به تعامل با دکتر دلوزا از دانشگاه سلطان قابوس عمان و دکتر لویس فاگ از دانشگاه rush شیکاگو اشاره کرد.

معاون بین الملل دانشکده پرستاری و مامایی تصریح کرد: همچنین در این مدت کارگاه های سیستم های تصمیم یار بالینی، روان سنجی ابزار و کنفرانس یک روزه در خصوص جایگاه    DNP در ارائه خدمات بهداشتی درمانی در آمریکا نیز برگزار شد.دکتر صلصالی اضافه کرد: در راستای توانمندسازی هیئت علمی و دانشجویان خارجی نیز کلاس زبان و Scientific writing برای آن ها برپا شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: دانشکده پرستاری و مامایی رتبه اول را در میان دانشکده ها در خصوص بروزرسانی وب سایت انگلیسی بدست آورده که می تواند موضوعی مهم در فعالیت های بین المللی دانشکده باشد.

دکتر عرب خردمند نیز دانشکده پرستاری و مامایی را یکی از بهترین زیرمجموعه های دانشگاه در عرصه فعالیت های بین المللی معرفی کرد.

معاون بین الملل دانشگاه با اشاره به تفاهم نامه های این دانشکده در راستای همکاری های بین المللی اظهار داشت: هدف این است که همکاری های مشترک بین المللی به ارتقاء دانشگاه بیانجامد.

وی افزود: همکاری با دانشگاه هایی که به لحاظ رنکینگ های جهانی سطح پایین تری از دانشگاه دارند زمینه ساز تجربیات ارزشمندی می شود و در آینده نیز به همکاری های بین المللی در سطوح بالاتری منجر خواهد شد.

دکتر عرب خردمند با تقدیر از کسانی که در بروزرسانی سایت انگلیسی دانشکده پرستاری و مامایی فعالیت داشته اند، بیان داشت: این سایت با امکانات تعریف شده باید مهم ترین اطلاعات مورد نیاز متقاضیان خارجی تحصیل در دانشکده را به آنان منتقل کند.

در ادامه، دکتر غیاثوندیان، معاون آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی با بیان اینکه هم اکنون در چهار کریکولوم آموزشی از 9 کوریکولوم دانشکده، دانشجویان خارحی مشغول به تحصیل هستند، گفت: چهار برنامه آموزشی کارشناسی ارشد پرستاری اورژانس، پرستای مشاوره در مامایی، پرستاری توانبخشی و پرستاری تکنولوژی گردش خون نیز در سطح وزارت بهداشت مصوب شده اما هنوز مجوز آموزش به دانشجویان ایرانی را دریافت نکرده است.

وی پیشنهاد طرح این کوریکولوم ها را در کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه های آموزشی دانشجویان خارجی عنوان کرد.

دکتر عرب خردمند در این بخش اظهار داشت: نیاز است سنجش صحیحی از متقاضیان خارجی این مقاطع پیش از هر اقدامی انجام شود.

معاون بین الملل دانشگاه بررسی نمونه های بین المللی را در این زمینه بسیار راهگشا دانست.

همچنین پنج برنامه آموزشی مربوط به کارشناسی ارشد پرستاری مراقبتهای ویژه، انفورماتیک پرستاری،مدیریت پرستاری، مامایی در بلایا و پرستاری در بلایا نیز از سوی تعدادی از هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی مطرح شد.

در نهایت پس از انجام بررسی های لازم کوریکولوم های آموزشی کارشناسی ارشد انفورماتیک و کارشناسی ارشد مدیریت پرستاری موافقت لازم را برای طرح در کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه های آموزشی پس از انجام اصلاحات لازم بدست آوردند.معاون بین الملل دانشگاه در این بخش نیز با تأکید بر استفاده از تجربیات کشورهای پذیرنده دانشجو اظهار داشت: این رویکرد در کنار توجه به معیارهای بین المللی به افزایش تنوع رشته ها و تعداد دانشجویان خارجی می انجامد.

دکتر عرب خردمند اظهار امیدواری کرد با تکمیل اطلاعات مورد نیاز در خصوص برنامه های آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی به زودی امکان تشکیل کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه های آموزشی این دانشکده فراهم شود.

خبرنگار: مهناز وحیدی

عکاس: حسین اکبریان

نظر شما :
captcha
Close