کد: 1287-344421      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۳ شنبه ۴ بهمن   تعداد بازدید : 3362

پیش نشست کمیته تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی دانشکده‌های علوم تغذیه و رژیم شناسی و دندانپزشکی برگزار شد

پیش نشست کمیته تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی دانشکده‌های علوم تغذیه و رژیم شناسی و دندانپزشکی با حضور دکتر جلیلی و دکتر عرب خردمند، معاونان آموزشی و بین‌الملل دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل دانشگاه در این نشست که شنبه 4 بهمن‌ در سالن اجتماعات ستاد مرکزی برپا شد، دکتر بیات، رئیس دانشکده دندانپزشکی، دکتر سیاسی، رئیس دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی، دکتر اجتماعی مهر، مشاور معاون آموزشی دانشگاه، دکتر حسن‌زاده، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل، دکتر پورمند، مدیر امور آموزشی دانشگاه، دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل، دکتر حسین زاده، معاون آموزشی دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی، دکتر خامی، معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی، دکتر شریفی، معاون بین‌الملل دانشکده پیراپزشکی، دکتر یزدانی و دکتر گرامی، نمایندگان گروه‌های آموزشی سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی و ارتودنسی نیز حضور داشتند.

در ابتدا، دکتر عرب خردمند با اشاره به مقوله بین‌المللی سازی به عنوان یکی از اهداف دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهار داشت: بستر بین‌المللی سازی برنامه‌های آموزشی با اخذ مجوز تشکیل تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی از وزارت بهداشت فراهم شد.

وی تصریح کرد: قرار نیست برنامه آموزشی جدیدی توسط دانشکده‌ها تعریف شود بلکه هدف استفاده از کوریکولوم های بین‌المللی و تجربیات دانشگاه‌های مختلف جهان در این زمینه است.

دکتر عرب خردمند افزود: اطمینان از جذب دانشجوی خارجی در رشته مقاطعی که پیشنهاد می‌شود اصل بسیار مهمی است که دانشکده‌ها باید مورد توجه قرار دهند.

معاون بین‌الملل دانشگاه با بیان اینکه جلسات متعددی در دانشکده‌ها به همین منظور برگزار شده است، گفت: تعدادی از دانشکده‌ها در راستای تطبیق و بازنگری عناوين، محتوا و طول دوره‌ها براساس برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌های برتر اقداماتی انجام داده‌اند که نیاز است با حضور معاون آموزشی دانشگاه نیز بررسی شود.

در ادامه، دکتر حسین زاده، معاون آموزشی دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی برنامه آموزشی کارشناسی ارشد طب تغذیه (MSc in Nutritional Medicine) را در قالب اسلایدهایی ارائه کرد و بیان داشت: این رشته مقطع در تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان ارائه می‌شود و با استقبال خوبی نیز از سوی دانشجویان خارجی روبرو است.

وی اضافه کرد: بررسی‌های مختلف حاکی است اهمیت مقوله تغذیه در جهان زمینه‌ساز استقبال دانشجویان خارجی به ویژه کشورهای منطقه از کارشناسی ارشد طب تغذیه خواهد شد.

معاون آموزشی دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی گروه هدف این رشته مقطع را فارغ‌التحصیلان تمامی گروه‌های پزشکی دانست و اظهار داشت: با توجه به رایج بودن این رشته مقطع در دانشگاه‌های مختلف جهان می‌توان در قالب Joint Degree از تجربه و تدریس اساتید خارجی نیز بهره برد.

دکتر حسین زاده تعداد واحدهای پیش بینی شده برای این مقطع را 32 واحد اعلام کرد و  گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این واحدها در طول شش ترم به دانشجویان خارجی ارائه خواهد شد.

دکتر خامی، معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی نیز موضوع اجرای مقطعMSc in Clinical Dentistry  برای رشته‌های تخصصی دندانپزشکی با کاهش واحدهای درسی، متناسب با رشته‌های مورد نظر و هماهنگ با نمونه‌های بین‌المللی را مطرح کرد.

وی برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌های خارجی پذیرنده دانشجو در این مقطع را مقایسه کرد و افزود: در این دانشگاه‌ها اغلب مسیر تحصیل رشته‌های مختلف دندانپزشکی با BDS آغاز می‌شود و با  MSc و PhD ادامه می‌یابد.

معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی اضافه کرد: با تکیه بر درخواست قابل توجه متقاضیان خارجی و برگزاری جلسات متعدد در دانشکده دندانپزشکی، اجرای مقطع MSc in Clinical Dentistry برای رشته‌های تخصصی دندانپزشکی با 10 درصد تغییر نسبت به برنامه آموزشی دوره تخصص در دستور کار قرار گرفت.

دکتر یزدانی، مدیر گروه سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی دانشکده دندانپزشکی اجتماعی نیز از تعریف برنامه آموزشی MSc سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی برای دانشجویان خارجی خبر داد و گفت: این برنامه آموزشی نیز با ایجاد تفاوت‌هایی با مقطع PhD آماده شده است.

وی اظهار امیدواری کرد در صورت تأیید این برنامه آموزشی در کمیته تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی، شاهد استقبال متقاضیان خارجی از کشورهای مختلف باشیم.

دکتر جلیلی، معاون آموزشی دانشگاه نیز با ارائه مهم‌ترین دیدگاه‌ها در بخش‌های مختلف این نشست، موافقت خود را با برنامه‌ها و پیشنهاد‌ات ارائه شده دانشکده دندانپزشکی اعلام کرد و برنامه دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی را نیز نیازمند بررسی بیشتر دانست.

خبر و عکس: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close