کد: 1287-349937      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد   تعداد بازدید : 3151

پیش نشست کمیته تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی دانشکده‌های پیراپزشکی، توانبخشی و دندانپزشکی برگزار شد

پیش نشست کمیته تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی با بررسی نهایی کوریکولوم های پیشنهادی دانشکده‌های پیراپزشکی، توانبخشی و دندانپزشکی در سالن شورای معاونت بین‌الملل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر عرب خردمند، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل، دکتر شریفی و دکتر چنگیزی، معاونان بین‌الملل و آموزشی دانشکده پیراپزشکی، دکتر شادمهر و دکتر عطارباشی مقدم، معاونان بین‌الملل و آموزشی دانشکده توانبخشی و دکتر خامی، معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی در این نشست که چهارشنبه 27 خرداد برپا شد، حضور داشتند.

معاون بین‌الملل دانشگاه در آغاز این نشست با اشاره به اینکه کمیته تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت طی روزهای آتی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در این نشست امکان ارائه برنامه‌های دانشکده‌های پیراپزشکی، توانبخشی و دندانپزشکی که تاکنون به مرحله نهایی رسیده‌اند، وجود دارد.

در ادامه، تعریف کارشناسی ارشد بینایی‌سنجی، کارشناسی ارشد هوشبری و تکنولوژی رادیولوژی (تصویربرداری پزشکی)، دوره‌های Master of Science in Clinical Dentistry رشته‌های بالینی دندانپزشکی و کارشناسی ارشد سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی مورد بررسی و اظهارنظر نهایی قرار گرفت.

دکتر شادمهر، معاون بین‌الملل دانشکده توانبخشی با بیان اینکه به منظور تعریف کارشناسی ارشد رشته بینایی‌سنجی و جذب دانشجویان خارجی در این رشته فضای فیزیکی لازم تأمین و تجهیزات مورد نیاز نیز خریداری شده است، گفت: همچنین در تعامل با بیمارستان فارابی و دانشگاه شهید بهشتی در خصوص تأمین هیأت‌علمی مورد نیاز نیز اقداماتی صورت گرفته است.

معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی نیز به آماده بودن کوریکولوم های آمورشی کارشناسی ارشد دوره‌های Master of Science in Clinical Dentistry رشته‌های بالینی دندانپزشکی و کارشناسی ارشد سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون با تعداد درخواست‌های قابل توجه متقاضیان خارجی به ویژه از کشورهای منطقه برای این رشته مقاطع مواجه هستیم.

دکتر خامی افزود: در حال حاضر دانشکده دندانپزشکی در 10 رشته بالینی دندانپزشکی امکان جذب دانشجو برای مقطع تخصص را دارد اما با توجه به تقاضای داوطلبان خارجی تعریف Master of Science in Clinical Dentistry در دستور کار قرار گرفت.

دکتر چنگیزی، معاون آموزشی دانشکده پیراپزشکی نیز در خصوص کارشناسی ارشد تکنولوژی رادیولوژی (تصویربرداری پزشکی) اظهار داشت: برنامه آمورشی این رشته برگرفته از کوریکولوم های کارشناسی ارشد سی‌تی‌اسکن و کارشناسی ارشد ام آر آی  است.

وی تصریح کرد: تلاش شده در تعریف دو برنامه آموزشی مورد نظر، تطابق با معیارهای بین‌المللی و توانمندی‌های موجود دانشکده توانبخشی مورد توجه قرار گیرد.

دکتر عرب خردمند در جمع‌بندی این جلسه یادآور شد: در نشست نهایی اطلاعاتی در خصوص کوریکولوم های تعریف شده، تطبیق با معیارهای بین‌المللی، مقایسه با نمونه‌های جهانی، معرفی امکانات و تجهیزات دانشکده‌ها و اطلاعاتی در خصوص توانمندی اعضای هیأت‌علمی باید توسط دانشکده‌ها ارائه شود.

خبرنگار: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close