کد: 1287-351028      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۱ اسفند   تعداد بازدید : 3108

بررسی پیشنهاد ایجاد رشته مقطع کارشناسی ارشد کنترل عفونت در کمیته فرعی تطبیق برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی دانشکده پیراپزشکی

کمیته فرعی تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی دانشکده پیراپزشکی با بررسی پیشنهاد ایجاد رشته مقطع کارشناسی ارشد کنترل عفونت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر عرب خردمند، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر صفدری، رئیس دانشکده پیراپزشکی، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل، دکتر شریفی و دکتر چنگیزی، معاونان بین‌الملل و آموزشی دانشکده پیراپزشکی در این نشست که دوشنبه 10 اسفند برپا شد، حضور داشتند.
در آغاز، دکتر صفدری با بیان اینکه به واسطه تشکیل کمیته‌های فرعی و کمیته نهایی تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی دو رشته مقطع این دانشکده  فرصت تازه‌ای برای پذیرش متقاضیان بین‌المللی به دست آورده‌اند، اظهار داشت: رشته‌های هوشبری و تکنولوژی رادیولوژی (تصویربرداری پزشکی) در مقطع کارشناسی ارشد تاکنون موفق به جذب 28 دانشجو از کشورهای منطقه شده‌اند.

رئیس دانشکده پیراپزشکی تصریح کرد: در حال حاضر نیز ظرفیت مناسبی در گروه علوم آزمایشگاهی این دانشکده وجود دارد که می‌تواند بستر مناسبی را برای حضور دانشجویان خارجی فراهم کند.
دکتر عرب خردمند، معاون بین‌الملل دانشگاه نیز به اخذ مصوبه اخیر وزارت بهداشت از شورای گسترش مبنی بر تشکیل کمیته تطبیق و متناسب‌سازی در سطح معاونت آموزشی این وزارتخانه اشاره کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که این رویکرد زمینه‌ساز حرکت سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مسیر تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی بر مبنای معیارهای بین‌المللی شود.
در ادامه، معاون بین‌الملل دانشکده پیراپزشکی رشته کنترل عفونت در مقطع کارشناسی ارشد ویژه دانشجویان بین‌المللی را معرفی کرد و گفت: هم اکنون این رشته مقطع در دانشگاه‌های کشورهایی چون انگلیس و استرالیا با استقبال دانشجویان روبرو است.

دکتر شریفی یزدی تصریح کرد: بر مبنای نمونه‌های بین‌المللی، این دوره دو ساله خواهد بود و پیش‌بینی 32 واحد درسی برای آن شده است.
این نشست با ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات توسط حاضران ادامه یافت و معاون بین‌الملل دانشگاه بر بررسی نمونه‌های بیشتر بین‌المللی و شناسایی ظرفیت دانشگاه‌های پذیرنده دانشجویان خارجی در این رشته مقطع تأکید کرد.
همچنین مقاطع مختلف رشته علوم آزمایشگاهی به عنوانی پتانسیلی قابل توجه جهت جذب دانشجویان خارجی توسط دانشکده پیراپزشکی معرفی شد که مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل از درخواست‌های متعدد متقاضیان خارجی به ویژه از کشورهای آفریقایی برای فوق‌دیپلم این رشته خبر داد.
در پایان، مقرر شد ضمن تکمیل اطلاعات مربوط به کارشناسی ارشد کنترل عفونت، دانشکده پیراپزشکی، بررسی‌ها و مطالعات لازم در خصوص تطبیق و متناسب‌سازی فوق‌دیپلم علوم آزمایشگاهی را نیز در دستور کار قرار دهد.

خبرنگار: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close