کد: 1287-351104      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند   تعداد بازدید : 2218

روایتی از حضور سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف در جشن روز بین‌الملل/ آماده گسترش روابط علمی و دانشگاهی با دانشگاه علوم پزشکی تهران هستیم

جشن روز بین‌الملل دانشگاه دوشنبه 17 اسفند با میزبانی از سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی فصل تازه‌ای از تعاملات علمی و آموزشی بین‌المللی را رقم زد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، Cahya Pamengku، دبیر سوم سفارت اندونزی در ایران با حضور در این مراسم گفت: غرفه‌های برپا شده توسط دانشجویان خارجی به آشنایی با فرهنگ‌های مختلف و تبادل فرهنگی بین کشورها کمک می‌کنند.

وی افزود: دانش و فرهنگ موجود در هر منطقه از جهان برای پیشرفت تمام کشورها اهمیت دارد و خرد منطقه‌ای حتی در زمینه‌ی علوم پزشکی می‌تواند به توسعه جهانی کمک کند.

Cahya Pamengku با اشاره به تحصیل دانشجویانی از کشور اندونزی در دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: این دانشجویان از امکان تحصیل در رشته های علوم پزشکی بسیار خوشحالند و همچنین به فرهنگ و طبیعت ایران علاقه‌مند شده‌اند.

سفیر پرتغال در ایران نیز با بیان اینکه برای نخستین بار است که در جشن روز بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران شرکت می‌کند، افزود: مشتاقم از وضعیت تحصیل دانشجویان خارجی در ایران به ویژه در رشته‌های علوم پزشکی اطلاعات بیشتری کسب کنم تا شرایط برای همکاری‌های میان دو کشور وارد فاز جدیدی شود.

ماریو نونش در خصوص حضور گروه‌هایی از پرتغال جهت بازدید از توانمندی‌های علوم پزشکی ایران به ویژه امکانات آموزشی و درمانی ابراز علاقمندی کرد و بیان داشت: همچنین برای همکاری‌های فرهنگی میان دو کشور و تبادل دانشجو عرصه مناسبی فراهم است.

 Ali Bashir Magashi، قائم‌مقام سفیر نیجریه در ایران نیز به تعداد قابل‌توجه دانشجویان این کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و گفت: این دانشجویان نظر مثبتی نسبت به تحصیل در ایران دارند و تاکنون موفقیت‌های تحصیلی بسیاری کسب کرده‌اند.

وی افزود: نیجریه در آینده به دنبال تبادلات علمی به خصوص میان دانشگاه‌های علوم پزشکی دو کشور است.

رایزن و رئیس امور اداری سفارت بنگلادش به عنوان یکی دیگر از مهمانان جشن روز بین‌الملل دانشگاه گردهمایی دانشجویان خارجی دانشگاه با فرهنگ‌ها و سنت‌های مختلف در قالب غرفه‌های نمایشگاهی را جالب و زیبا توصیف کرد.

منعم الحق ادامه داد: دانشجویان بنگلادشی حاضر در دانشگاه علوم پزشکی تهران از تحصیل در ایران رضایت دارند و من اطمینان دارم که در زندگی شغلی و تخصصی آینده‌شان موفق خواهند بود و به مدارج بالاتر نیز دست می‌یابند.

وی تأکید کرد: سفارت بنگلادش از ادامه همکاری‌های علمی و دانشگاهی با ایران استقبال می‌کند.

سفیر فنلاند در ایران نیز با بیان اینکه خوشبختانه برگزاری جشن روز بین‌الملل دانشگاه تأثیرات مثبتی بر روابط میان دانشجویان و سفارتخانه‌های کشورهای مختلف داشته است و افزود: در طی یک سال گذشته تعاملات میان دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و فنلاند به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است.

هری کمراینن ادامه داد: در حال حاضر ما کنفرانس‌های بیشتری میان دانشگاه علوم پزشکی فنلاند و دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌کنیم ضمن اینکه اساتید دانشگاه‌ها یکدیگر را ملاقات و تجربیاتشان را رد و بدل می‌کنند.

وی ضمن تبریک برای توافق بزرگ هسته ایران، ابراز امیدواری کرد که این رویداد زمینه همکاری هرچه بیشتر دانشگاه‌ها را فراهم کند.

پیتر اشتپانک، سفیر چک در ایران نیز وضعیت علوم پزشکی ایران در میان کشورهای منطقه را بسیار مناسب ارزیابی کرد و یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دانشگاهی شاخص فرصتی مناسب برای دانشجویان خارجی محسوب می‌شود.

پیتر اشتپانک با اشاره به اینکه لغو تحریم‌ها و توافقات هسته‌ای اتفاقات مبارکی برای ایران به شمار می‌آیند، اظهار داشت: این رویکرد به طور قطع می‌تواند فرصتهای جدیدی برای تعاملات سیاسی، علمی و دانشگاهی خلق کند.

خبرنگار: مهناز وحیدی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما :
captcha
Close